MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Alla inlägg under mars 2012

Av Elli - 12 mars 2012 19:08

Hellu!

Sa ju att jag skulle svara på söndag eller måndag, han inte igår så det blir nu! ;)



 

Svar: I allmänhet (Mello är inte inräknat) så tror jag Björn. Han är författare och ser inte lika "läskig" ut..

Tack för frågan! :)


Svar: Får jag välja att svara blankt? Gillar inte någon av deras låtar som dem uppträdde med.. xP

Tack för frågan! :)


Svar: Bacon skulle jag väl tro! ;D  Med tanke på att jag inte heller smakat spenat någon gång.. xP

Tack bacongalningen för frågan! ;)


Svar:

1. Ojojoj.. Heheh, gillar måånga program men har väl ingen favorit.. men om jag måste svara ärligt så kanske det är "Come dine with me" (Brittiska "Halv 8 hos mig") eller typ "Hells Kitchen".. Så har jag några fler på listan men dem sitter fastkletade på tungan och vill inte komma ut.. xP

2. Hund! :D Men det beror på vilken ras! Vissa tycker jag väl inte e så trevliga.. Jag e allergisk mot katter men dem e mysiga dem också! ;)

3. Ööööh... Det var en svår fråga det, men tror chips! Älskar att det knastrar så! ;D

4. Ännu en gång: Ööööh... E egentligen allergisk mot citrus också så borde väl inte dricka så mycket Fanta.. Men det innehåller inte så mycket citrus i den och jag tycker Fanta Exotic (Stavning?) e så god! :D  Pepsi har jag knappt druckit men har ett svin som kallas för Pepsi (Peppar, men vi stavar "Pepzi").. Har lite svårt att välja men tror jag väljer Fanta! :)

Tack för frågorna! ;)


Ja, det var det de.. Ska gå ner och se om det blir någon middag..



Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 12 mars 2012 18:21

Hej hej!

Idag har Lellan varit på besök här så det är därför jag inte bloggat.. :S   Men vi har haft kul! Vi gick ner till bibblan i centrum och lämnade mina lite försenade böcker. Efter det gick vi och köpte lite smask!    En hallonmunk och ett wienerbröd!


  Sorry, åt upp halva på vägen hem så det blev ett halvt wienerbröd på bild  


Men ni skulle bara veta hur nära jag var på att missa 1:a bussen hem!   


Den kom precis när jag gick i utgången så jag började att springa så snabbt jag kunde, och vad händer då? Jo, axelbandet på min väska vill inte vara med så den gick sönder!   Jag fick springa tillbaka någon meter och hämta upp väskan och bära den i handtaget istället. Sen fick jag springa som en tok efter bussen och misstänkte att jag skulle missa den, men då hade jag tur! Bussen hade visst inte släppt av dem som skulle av så den fick stanna efter ca 1 meter för att släppa av dem, och då såg busschafförn mig och jag blev påsläppt!  


Måste börja cyckla snart igen.. x_x


Vi hörs och störs! ;D


Ps: bara jag som tyckte vi hade lite sommarväder idag?

Av Elli - 11 mars 2012 16:34

Heyy!

Sorry att jag inte har bloggat tidigare idag men har inte riktigt haft tid.. Men nu har jag det och ska berätta om vad jag har gjort!


Ett skäl e för att jag har spelat lite på pappas nya (andra) mobil som han fått från jobbet! En iPhone 3 tror jag de e.. Han har installerat ett kul spel som heter Mega Jump, så det är det jag har suttit och spelat ett tag!   Pezzan har det på sin iPhone (som hon har fått låna) så kan spelet ganska bra.. Men de e Pezzan som har låst upp levlarna/banorna.. Jag har mest hjälpt till att spara ihop mynt till det   


Jag har badat Peppar och Våfflan och klippt gräs till dem som dem har smaskat i sig.   De var hur söta som helst! Bevis:


Det var när dem åt gräs som jag klippt till dem från vår gräsmatta, filmade lite också (den finns på Youtube också!):


Sorry för den dåliga grafiken, ljudet m.m men jag filmade med mobilen.. borde nog skaffa en riktig kamera.. Den jag har nu laddar ur ganska snabbt.


Sen när jag badade dem har jag också gjort en video, men måste klippa lite i den först... visar den senare när jag har gjort det!


Bilder har jag i alla fall:


 

   

 

Kan tyvärr inte förminska bilderna, det e något knas som jag inte riktigt vet hur man löser.. Det var ju så här någon gång förut väl? Det är i alla fall tur att bilderna förminskas lite på bloggen men nu när jag skriver så är dem större!


Ska snart till lite kompisar som pappa ska hjälpa med någon liten server.. tror det var en server i alla fall? Min pappa jobbar med datorer så han e lite expert.. så han brukar få hjälpa mig med min datorn när den inte vill! Fast när det gäller MacBook:en vill han dermot inte..  



Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 10 mars 2012 22:26

Hej..

Har precis kollat på mello och eftersnacket. Eftersnacket var faktiskt lite kul och inte speciellt långt så det var väl bra.. Sorry men e lite besviken, även fast jag visste att Loreen skulle vinna. Danny var ju så nära!  


Jaja, här e topp-5:


1. Loreen

2. Danny

3. Ulrik

4. David

5. Molly






Ringde faktisk 3 gånger iår, brukar ringa 1-2 gånger per år och det är på finalen. 2 gånger på Danny och 1 gång på David!  Tycker att Danny var bäst iår och David näst bäst! 


Det här e andra året i rad som Danny har kommit på 2:a plats! Tja, bättre än att inte komma alls till finalen eller under topp-7!  


Och kan ni tänka er? Halva Svergie röstade på Danny och Loreen!   Och sen Thorsten som 3:e favorit i Svergie!   Thosten (som enligt mig skulle komma näst sist) med "Jag reser mig igen" och snus under läppen i Eurovision Song Contest? Hur skulle det bli då??  .. *Lite skämmit?*

Inget illa menat men det här är vad jag tycker!


Hur tror ni att det kommer gå i ESC med Loreen?


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 10 mars 2012 17:58

Heyy!

Någon av er har röstat på att jag ska skriva lite mer om The sims! Även "mer Crazy things" och "mer spel tips/fusk" har några röster men kan tyvärr inte komma på något right now så jag kör lite Sims!


Inte heller om The sims kommer jag på något förutom att jag har lite bilder från The Sims 3 på min sim som är kock!


 





    


Hon har igentligen långt hår (eller längre i alla fall) men det blir kort när hon har kockmössan på sig..

Hon är jätteduktig på att laga mat, hon har 10 i matlagning och innom hennes karriär är hon snart kullinarisk nivå 10! Tror hon e på 8 eller 9..


Tog även lite andra bilder:




E inte bilderna fina? Jag älskar att ta fina bilder på te.x naturen på The sims! Även på simmar som fiskar och inte färdigheten syns, när simmar rider (det kan jag dock endast göra det på min stationära dator), simmar som spelar schack tillsamans, m.m


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 10 mars 2012 17:16

Hejj!

Såg detta igår på wojjsan's blogg (har kladdat lite bara):


 


Ni ser att jag har ringat in och har ritat dit pilar så att ni ska se? Hahah, kanske lite svårt att missa! xD


Gulle du e wojjsan som länkat mig! <3


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 10 mars 2012 16:00

Hey hey!

Har tyvärr inte hunnit blogga tidigare idag för jag fick kanske 1 timme på mig att klä mig, borsta håret, ge svinen mat och lite sånt (Sov bort kanske 20 minuter av tiden!) för vi skulle åka en halvtimme bort i bil till Jojo! Vi var där en ganska kort stund men jag fick i alla fall återse min, nästan, jämnårige kusin. Hon sov ju över hos mig i slutet av december till början av Januari. Jag åt årets första glass (tror det blev första för iår) idag när jag var där också! En smaskig isglass-raket blev det.


 

Idag är det Mello-final! Jippie! Det blir grymt spännande iår, det är ju så många olika favoriter som är med iår! Själv hejar jag på Danny   och lite på David Lindgren och Molly Sanden. Men det är inte bara Danny som har så stor chans att vinna! Dead By April, Loreen, David Lindgren, Ulrik Munther och Molly Sanden har också mycket stora chanser! Björn och Thorsten misstänker jag kommer sist, tänk om dem skulle hamna i Eurovision!    Dem andra länderna skulle nog undra om vi blivit lite tokiga..!  


Jag och Molle hade pratat om att vi skulle se Mello tillsammans ikväll igår men idag när jag hade kommit hem så kollade jag hennes blogg och såg om hon var online på Skype. Ingen Molle på Skype men hon hade berättat på sin blogg att hon skulle till sin Morfar för att fira hans födelsedag och kommer därför att missa Mello!!  


Stackare, hon får se reprisen på söndag..  


Jahapp! Då får väl jag ta och mumsa i mig allt godis själv då..


     Haribo, matador mix! :D


Haha, nej, jag ska inte äta upp allt godis själv! xD  Får lite hjälp av Mamma och Pappa..


Vi hörs och störs! ;D
   

Av Elli - 9 mars 2012 21:16

Heyy!

Har inte bloggat så mycket med "Allämna tips" (som ni säkert minns så är det tips, inte speltips alltså).. Och det var ett tag sen jag skrev någon om The sims/speltips också då.. Ska försöka senare när jag har tid!

Men nu tar jag och kör igång med ett allmänt tips! Eller flera tips skulle man kanske säga..


Blev så sugen på att dela med mig av mina bloggtips nu när jag hjälpte Molle med hennes blogg idag, så nu kan jag kanske hjälpa er lite också då! :D


             


Har kanske lite fler på lager, men det här är i alla fall dem viktigaste!

Hahah. Det här e 5:e gången jag har fått göra om bilden efter att jag har laddat upp den, så har 5 st såna här bilder (Lite olika varandra) sparade på bloggen nu (Det syns bara för mig, så ni får lita på mig)!

Hoppas att dem här tipsen hjälper er andra bloggare därute!  


Vi hörs och störs! ;D

 

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards