MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Alla inlägg under mars 2012

Av Elli - 22 mars 2012 19:35

Hejhej hallå!

Sorry att jag e sen med att blogga men stack till Molle när jag kom hem! Och ja, jag vet att det står braiga i rubriken, men de e meningen!  


Det har faktiskt varit riktigt nice idag i skolan! Först så skippade vi ena lässtunden och vi fick ha 1 ½ timmes lunchrast istället!    Hela lunchrasten var jag ute och hade skojit.  Varför vi skippade ena lässtunde var för att den andra hade vi på morgonen och vi hade elevens val! Elevens val är när vi elever får välja vad vi vill göra, vi får välja mellan massor av saker! Jag fick mitt andraval (tror det var mitt andra val?), att skriva en låt med någon/några. Hamnade med en schysst tjej som också går i sexan (Vi kan bli blandade med 7:or, 8:or och 9:or också!).  Vi har gjort första versen i sången i alla fall.. Men det är lite knepit att komma på text!


Imorron ska vi skriva klart sången och på Måndag och Tisdag så blir det dags för nästa kul grej! Det blev mitt första val, film makeri! Det kommer bli jättekul! Vi ska göra film med hjälp av iMovie som vi har på Mac:arna.    Hahah, ni märker nog att jag gillar att göra film va? Filmanimation var mitt första val för den här veckan..   Och så har jag ju varit inne i stan med Molle och gjort film, vilket också var kul! Inlägget om vad vi gjorde för film (lite sånt där) hittar ni HÄÄÄR.


Hos Molle har det också varit kul! Vi har bl.a varit vid en bäck och lekt bärvar!    Alltså; för att ni inte ska missuppfatta det jag skrev nyss så ska jag förklara vad jag menar. Vi gnagde inte på träd. Nä, vi täppte igen bäcken så att det blev lite översvänmning! Det blev inte en särskilt stor översvämning genfört med vad riktiga bärvrar gör..

(Bild från Wiki) 


Heheh, så mycket jobb la vi inte ner riktigt..  


Vi hittade också en fin (som vi tror e en) fjärillslarv! Den tog Molle hem och kallade den för Lulle. Den får nu bo i en stor glasburk med lite löv och vatten m.m. så att den överlever kylan om kvällarna.    


Vi hörs och störs! ;D


Ps: märkte ni som jag att det var rena sommarvädret idag? Wooonderful if you ask me!   

Av Elli - 21 mars 2012 21:36

Heyy!

Ibland kan jag faktiskt leva upp till bloggens namn! Hahah xD   Jag skulle stänga av min stationära dator (på strömsparläge) och när skärmen slocknat, vad gör jag då? Jo, jag försöker fälla ner locket på datorn!   Hahahahaha.. x'D   Tur att jag har stödet (som finns vid foten av skärmen).. :'D


  (Bilden kommer HÄÄÄÄRifrån)


Ni som inte fnissar, skrattar eller gapskrattar förstår kanske om jag säger så här (Med andra ord; ni som inte fattade det galna så kan det här förklara) : Jag försökte ju fälla ner "locket" .. Vilket lock? Det e ju en stationär dator (En stor dator med enskild skärm)! xD



Vi hörs och störs! ;D

Av Elli - 21 mars 2012 16:45

Hejhej!

Sitter och väntar på att mitt nya online hästspel ska ladda klart! Eller "mitt" och "mitt" och "nya" och "nya".. Spelet tror jag e från förra året men de e nytt för mig! Har hunnit testa lite men blev utkastad från serven..  Tänker dock inte ge er någon rekomendation eller tipsa er om spelet ännu för vet ju inte riktigt hur bra det e.. Vill ju inte tipsa er om usla spel heller!   

 

En kul grej är i alla fall att jag just nu sitter vid min stationära dator! Tänkte att jag måste använda den, vad har jag den annars till nuförtiden när jag har min mac från skolan? Jaja, tänkte att det kanske var lite kul att veta.. Sitter ju annars typ alltid och gör mina inlägg på Mac:en.


Ojdå! Spelet har laddat klart och e redo att användas!  


Vi hörs och störs .. när jag spelat färdig! ;D

 


Ps: kanske inte precis efteråt, kanske ska kolla med pappa på blocket efter en ny cykel.. Ja, äventyret på den nya cykeln fortsätter!

Av Elli - 20 mars 2012 18:27

Heyy!

Idag har jag varit hemma igen från skolan. Missade nationella prov i matte, då måste jag alltså göra igen det någon annan dag! Usch, jobbigt för då missar jag ju annat som jag senare måste jobba igen! xC


Det jag har gjort hemma är inte mycket att skryta med.. Har sparkat (Åkt sparkcykel) med mamma (Hon cyklade) ner till ICA för att få en liten promenad och handlat lite.

Har också suttit och matat svinen med lite nytt kraftfoder, dem var så söta! Speciellt Våfflan för hon ville inte ha kraftfoder så hon slickade på mig istället, det låter så gulligt när dem smaskar.  


 


Annars har jag inte gjort så mycket idag förutom att kolla efter snygga bilder som jag skulle tänkas ha till header. Bakgrund vet jag nog vad jag ska ha, bara inte vilken färg..

Juste! Jo, jag har kollat lite på grejer på blocket som ny cykel. Längtar tills jag kan börja att cykla till skolan, det är jobbigt att ta bussen varje morgon för måste gå upp så mycket tidigare! Problemet e ju att min cykel e för liten.. så nu har jag hittat 2 snygga cyklar och lite annat tjaffs som jag vill ha! Bl.a en snygg gitarr för 500..  


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 19 mars 2012 21:07

Hejhej!

Har seröst försökt göra videon med mig när jag drar vinnarna typ 40 gånger!! Men det blir ju aldrig bra, säger fel eller så är det datorn som krånglar!  >:C    Och ni som skulle få se mitt fejs (Face) för första gången i bloggen..


Jahapp! Jag ger i alla fall upp det här med att försöka göra en video, så det blir skriftligt istället om vilka tre bloggar som vann. Och ni får lita på mig att det blev dem här!


 
JuliaoCornelia.Blogg.Se


    

MspSmillerina.Bloggplatsen.Se  


 

Wojjsan.Bloggplatsen.Se


Grattis cheyer!   


Ledsen, kanske någon annan gång ni får se mitt fejs (Face)..


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 19 mars 2012 12:19

Hej..

Blev lite sjuk igår kväll efter att ha kommit hem och myst hela familjen så kommer nog inte att gå till skolan idag eller imorron..

Jag kollade runt på The kick back pack's bloggar och såg vilken blogg som hade vunnit först (dem kommer att dra fler), grattis till flamsiiiga.blogg.se !



När jag såg deras fina desig (som rör på sig! O.o) så blev jag sugen på att byta min design! Det var inte speciellt länge sen jag bytte men jag har ju vintertema och det är vår nu! Det kanske inte märks så mycket att det är vår (Te.x så snöar det lite just nu utanför fönstret..) men det är i alla fall början på våren! Tänk på alla varma dagar som redan har varit..!

Så tänker jobba lite idag för att hitta en awesome design och göra en ny snygg header!


Vet att några av er tycker att min header e jättefin (<3) men om jag säger så här: Det finns en chans att headern kommer igen nästa vinter!  


E öppen för förslag på ny design (Djur, natur, blommor, m.m..) och header! Vill även ha hjälp med att välja färg tema! Right now har jag jusblått och förut hade jag lila..


Vi hörs och störs! ;D


Ps: Jag kommer att dra dem 3 vinnarna i min tävling idag! Sorry för att jag inte gjorde det igår men var ju den större delen av dan med familjen.. Har en kul idé på att göra lappar med alla namnen och sen filma när jag drar så att jag inte fuskar!    Ds.

Av Elli - 18 mars 2012 15:43

Hejhej!

Ni bara måste se dem här videosarna! Det e helt sjukt! Och man kan äta det också! O.o



Sånt där kan man köpa i Japan och göra själv, Vart vet jag inte och om man kan beställa det vet jag inte heller.. Men blir jättesugen..! Det e typ olika godisar som man kan forma och hålla på.. (Vill också göra de!) Den där RRcherrypie har massor av såna här videos! Dem flesta sakerna hon gör (i videosen) kan man äta men vissa saker kan man inte..

Pezzan hittade dem här videosen och visade för mig så vi har suttit ett bra tag idag och kollat på dem.


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 18 mars 2012 15:23

Heyy!

Sorry för den dåliga uppdateringen! Har bara haft lust att göra annat och inte bara sitta vid datorn.. Vinnarna på tävlingen som tog slut i Fredags kommer lite senare idag.


Igår var ju mamma, pappa och jag och handlade så det blev lite saker köpta! Jag har fått nya finskor i storlek 40!   Har ju storlek 37-38 men jag testade först 38 och den klämde! 39 klämde också och sen 40, den klämde i alla fall inte! En sak var jag säker på i mitt sökande, jag ville ha ballerinaskor. Alltså skor som inte har någon klack, tycker att det e så jobbigt och mina fötter känns mörbultade efteråt så ville inte ha det igen.



Sen gick vi in på lite klädaffärer och letade efter lite finklänningar, hittade inget! Men senare gick vi in på ÖoB där vi hittade lite kul grejer.. te.x en snygg poster som jag blev kär i direkt!



Heheh, har den på min dörr just nu. Det ska nog påminna vem som bestämmer i mitt rum! ;D  Men visst e katten söt också?  


Vi gjorde en massa andra saker också! Som köpte semlor till mig och mamma (Pappa tål inte).


Senare kom Pezzan hem till oss och hon sov över!    Vi har haft jättemysigt och snart ska vi åka ut, vart har vi inte ännu bestämt.. xD


Vi hörs och störs! ;D


Ps: Hoppas vi inte kommer hem för sent så att jag inte e för trött att berätta vilka vinnarna e..! :(

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards