MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Alla inlägg under juni 2012

Av Elli - 30 juni 2012 15:49

Heyy!

Nu ska jag äntligen skriva det här inlägget! Skulle ju göra det igår men kom hem typ kvart i 10.. Tror det skulle bli lite sent att skriva om det då, va?

   


Ca 2, 3 mellan/stora portioner

Du behöver:

  • Halvfrusna hallon (Använd ett paket frusna hallon som du låtit stå framme i ca 1 timme)
  • 3 dl vispgrädde
  • Strösocker
  1. Vispa grädden tills den är färdigvispad (Fluffig och fin). Använd
  2. Lägg upp dem halvfrusna hallonen i en eller flera skålar (portioner)
  3. Häll strösocker på hallonen så att det blir en lite sötare smak (OBS: Häll inte för mycket! Det behövs inte så mycket eftersom hallonen är lite söta också)
  4. Sätt i så mycket grädde du vill ha i skålarna.
  5. Blanda hallonen, sockret och grädden (Inte mosa) så att grädden blir rosa.
  6. Smaka och njut ^^ (Klart)

 


Du kan också göra med blandade bär istället för med bara hallon, men då kallas det för Gräddbär eller Gräddöverraskning.


Det är min mamma som kommit på receptet (Om inte någon har gjort det förut förståss, men jag själv har aldrig sätt receptet i någon kockbok!). Hon gjorde det häromkvällen. ^^


Vi hörs och störs! ;D

 


Annat · Tips
Av Elli - 29 juni 2012 18:00

 


..Att jag äntligen har kommit till 3:e ön på The sims 2 Castaway (Strandsatt/Skeppsbruten) på PS2:an! Köpte spelet för kanske 1 år sedan och har aldrig kommit dit förut, fastande på ett speciellt ställe.. Men nu lyckades jag! :)


 

Av Elli - 29 juni 2012 16:30

Heyy!

Som rubriken berättar så ska jag dra ut ett tag. Hinner inte skriva tipset just nu, men ska göra det ikväll! Promise!


 

Av Elli - 28 juni 2012 20:32


..att jag och pappa hade chansen att få vara lite med varandra idag! Vi hade det väldigt mysigt även fast det var långt att åka..


Av Elli - 28 juni 2012 19:49

Heyy!

Innan jag börjar berätta hur det gick idag ska jag bara säga förlåt för att det inte kom några inlägg tidigare idag! Skrev ju igår att jag skulle göra lite tidsinställda inlägg till er, men det blev aldrig av! Sorry..


Nu till något roligare; idag!

Vaknade kvart i 8 och åkte hemmifrån halv 9 till ett av pappas jobb (Han har egen firma så han har lite olika "jobbställen"). Där fick jag en kopp kaffe.

     (Min bild!)

Hähähä, skoja bara!    Det var varm choklad..  

Sen åkte vi vidare till ett ställe som låg lite mer än 2 timmar bort! 

När vi kom fram åt lunch, promenerade lite (Sträckte på benen, det kändes så otroligt skönt efter 2 timmar i en bil!) och hämtade lite grejer som skulle till pappas jobb. Sen åkte vi till jobbet igen (Det tog säkert 3 timmar tillbaka bara för att det var trakfikstockning då..! Var dem tvungna att sätta ny asfallt där när vi skulle åka där?), lämnade grejerna och skyndade hem. Vägen hem tog väl ca 40 minuter den också..


Alltså har jag varit ute och "rest" idag, känns skönt att vara hemma igen. Ska nog spela lite sims på PS2:an strax, så fort jag avslutad det här inlägget. Orkar tyvärr inte skriva så jätte mycket mer idag, men ett till inlägg kommer sen! Tar tag imorron istället i ett speciellt tips (Ett gott tips kan jag avslöja!)   


Vi hörs och störs! ;D

Av Elli - 27 juni 2012 19:18

.. jag ska följa med pappa på lite ärenden. Det kommer ta en stor del av dagen, för vi ska åka ganska långt.. Men vi ska äta på någon såhär restaurang och lite annat skojjsit.. Så jag ska försöka fixa typ 3 tidsinställda inlägg så att ni får något att läsa ;)


Uppdaterar nog en sista gång idag också!

Av Elli - 27 juni 2012 15:34

Heii! :)

Nu ska jag berätta om vad jag och Jojo gjorde när hon var här. (Det kanske man förstår om man läst rubriken men aja)


Den 24:e (Söndags) kom hon ju hit, vi hittade inte på så jätte mycket då. Spelade lite badminton och kollade 3 filmer på kvällen och lite andra småsaker..


Den 25:e (Måndags) lanade vi 'The Urbz, sims in the city' som hon hade med sig. Vi satt och spelade det i kanske 6, 7 timmar..? Det regnade ju ute så vi kunde ju knappast gå ut och spela mer badminton..

    


Vi kom en bit iallafall, 100 bättre än förra gången då vi knappt kunde spela 2 st för då ville inte min (dumma) kontroll fungera som jag ville..    Men nu hon med sig en egen kontroll och jag en annan, så det gick ju vägen.  










Den 26:e (Igår, Tisdags) åkte hon ju hem, men vi han spela lite mer The Urbz och sen spela lite kort. Hon lärde mig Svälta Räv  

.



Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 26 juni 2012 22:37

Hejj!

Det är lite sent nu, vet.. Det blev inte riktigt som planerat   Det blev middag, städning, duschning, deckar-avsnittning och marsvinsburen.. Så det blev helt plötsligt sent så tar inlägget om vad vi gjort imorron.


XOXO

 

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Skapa flashcards