MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Alla inlägg under oktober 2012

Av Elli - 31 oktober 2012 18:15

Hejj!

Tänkte dela med mig av mitt absolut bästa rit-tips som har hjälpt mig mycket!


Om du vill lära dig rita något fint, eller som kan bli fin desto mer erfarenhet man får, är att börja med att rita av någonting! (Inte ha bilden under, ha den brevid och gör så gott du kan)

Ni minns kanske min första Spyro teckning då jag ritade av framsidan på The Enteral Night?


spyroooo   spyroooooo


Den ja! Jo, jag har lärt mig hur jag nu ska rita ansiktet, vingarna, ljus osv. genom att först ha ritat av denna!

När man gjort något en gång, har man lättare för det nästa gång och kommer oftast ihåg lite mer hur man skulle göra.

  Jag har däremot inte visat mina senaste bilder (För jovisst har jag ritat fler nu!) för att visa resultat, men tro mig, det underlättar något otroligt när man senare gör nya bilder! Sedan kan ni ju titta på andra bilder för att få reda på och få inspiration på hur man kan göra.

Ett tips är också att man kan utvecka en lite egen stil på det viset också! Man blandar ihop sina bilder man lärt sig av med erfaranheten av vad man faktiskt kan göra.

Och så ett sista mini-tips också. Rita lite slarvigt på ett papper de olika delarna (Eller det du har problem med och vill lära dig bättre genom andra bilder) för då kan du alltid titta på det pappret för att få påminnelser hur du ska göra för att få det bra.


Nä, nu har jag skrivit så mycket, måste ta en paus..


Vi hörs och störs! ;D

Av Elli - 30 oktober 2012 15:30

Heyy!

I torsdags så snöade det vilket jag tycker det är urschligt (Alltså hemsk) att det kommit redan nu i oktober! Misstänkte redan i sommras att det skulle bli en kall vinter men komma tidigt också?! Nåja, jag och mamma gick en mysig kvällspromenad då, vilket vi brukar göra när första snön kommer, och jag tog lite bilder! Fast ja, min mobil är fortfarande inte bra på att ta bilder, speciellt inte i mörkret! Så några blev suddiga och bara tre stycken blev tillräckligt bra för att man skulle kunna se vad det var så.. Ni får nöja er med det. Ni har nog också fått se utanför era fönster hur det var ;)


bild

Från vår trädgård


  snöööö

Utmed vägen

 

  snöö

Fortfarande längs vägen


Av Elli - 29 oktober 2012 19:45


Ja, som sagt är det första, riktiga, lediga dagen från skolan! Helgen räknas inte rikgtigt eller hur? ;)

Whatever, underbart att slippa gå upp tidigt för skolan!


Av Elli - 29 oktober 2012 14:30

Heyy!

För några dagar sedan fick jag den här roliga pennan av pappa!


penna


Som ni kan se kan man vrida på den och så utan att knäcka den! Och så den ju roligt lång! Säkert dubbel så lång som en vanlig.. ^^   Och ja, det är en rikgit penna man kan skriva med och så, heheh.


Av Elli - 28 oktober 2012 17:15

Del 6


Amelia Sunshine - Blå


När texten är kursiv är det tankar.

 

Jag går och lägger mig. Mamma tror att efter en natts sömn kanske kan få mig att må bättre. Själv vet jag att det inte hjälper, inte när ens kärlek är försvunnen.


Och som jag sa så fungerade det inte. Jag vaknar någon timme senare. Det går helt enkelt inte att sova. Jag måste få prata om det med någon eller hitta honom, allt annat är uteslutet.


 

Försiktigt ställer jag mig upp. Mamma sover djupt och jag förmår verkligen inte att väcka henne.


   

Försiktigt tassar jag ut till tomten.


  

Frida, den nya hästen som kom idag står på andra sidan sjön och verkar inte heller kunna sova.


 

- Hej på dig igen, säger jag. Du behöver inte vara rädd, det är bara lilla jag.


 

- Du, jag måste få prata av mig lite bara..

"Ska hon prata med en häst?" tänker nog nu många, men det är faktiskt bra. Ett djur kan inte kritisera ens tankar eller funderingar som man talar om för en. De kan lyssna bra och kan trösta i alla lägen.


   

Medan jag berättar för henne så verkar hon förstå. Det känns som en tyngd har släppt från mina axlar.


Hon ger mig en kram på sitt häst-vis som tröst.


 

Då kommer jag på hur jag ska göra för att få hitta Dave. Jag kan rida ut själv, jag känner ju trots allt honom bäst och har kanske en större chans att leta reda på honom. Om han nu inte har blivit kidnapp vill säga, det vet man ju inte.

-

Vad kommer hända när de är ute och rider? Kommer de hitta Dave? Ta reda på det nästa söndag!


Av Elli - 26 oktober 2012 19:42


att idag var sista dagen i skolan före höstlovet! Yey! En vecka ledigt + helg, det behövs nu efter alla prov och läxor :P


Av Elli - 26 oktober 2012 17:04

Igår hade jag en mardröm. Det snöade även fast det bara var oktober. Det snöade mycket och det var kallt nog för att snön skulle stanna på marken. Så kallt att man var tvungen att ha mössa, halsduk och vantar. Men det fanns en sak som var värre. Det var inte en dröm överhuvud taget.. x_x


Av Elli - 25 oktober 2012 19:45

Tja, det är nog att man får lite omväxling från det kvarter man annars bor i med sina simmar och att man sedan kan ha semesterhus! Det är ju så otroligt mysigt i alla resmålen med de små byarna så det är så klart man vill stanna där längre.   Och vad passar bättre än samlingsplatserna? Ett eget hus man kan inreda osv.!


egypt

inte min bild!


Äventyrerna är också en favorit! Det är kul att utforska, men jobbit samtidigt. Och så får man mycket i belöning när man gjort en småsak, haha ^^


----


Jahapp! Det här var den sista av alla 30-dagars utmaningen! Tråkigt men sant. Kommer kanske med en ny utmaning senare. Om ni vill kan ni göra en utmaning till mig och sedan maila idéerna till mig på MaybeCrazy@mail.com så får vi "maila vidare" om saken ;)


Vi hörs och störs! ;D

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Skapa flashcards