MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Alla inlägg under oktober 2012

Av Elli - 8 oktober 2012 18:22

Skulle ha kommit upp igår, men orkade inte riktigt då..

 

På The sims är det lätt Hästar! (Annars IRL så skulle det vara marsvin)

häst

 

Jag använder de stup i kvarten (Väldigt ofta) när jag ska göra en familj. Minst en i hushållet ska gilla ett djur och oftast är det hästar! Varför? Jag vet inte, bara älskar det! Vare sig det är te.x en äventyrssim, kocksim eller idrottsim jag skapar så lägger jag till en häst (eller åtminstonde ett husdjur) förr eller senare. Längtade faktiskt mest efter just hästar när 3:an kom, det hade jag drömt om sen 2:an. 

Jag har inte heller använt Katter, Hundar eller smådjur så mycket ännu. Jag utforskar ännu fortfarande dessa områden ;)

 


Av Elli - 7 oktober 2012 18:48

Del 3

Del 1 Del 2


Amelia Sunshine - Blå

Marie Sunshine - Grön


När texten är kursiv är det tankar.

Jag vaknar upp och känner att jag saknar Dave mer än någonsin. Att ha drömt om honom är inte tillräckligt för mig. Jag vill känna hans man och klappa hans nacke innan jag kan känna mig nöjd.


 

Känslan tynger ner hela mig och jag känner mig seg.

Det kommer bli en lång dag..


     

Jag springer ut för att hinna med skolbussen. Mamma är tidigt uppe som vanligt och fixar med höet till hästarna, till när de kommer vill säga.


 

När jag gått så kommer de faktiskt! Mamma tar emot de båda hästarna som fått komma lite senare, vi hade bara plats för en häst när vi kom och det var ju Dave.


 

- Hej på dig lille vän! Du saknar din mamma fortfarande va? Jag ska se till att det försvinner.. säger hon och klappar och sköter om henne.


 

När jag kommer hem så ser jag att hon fortfarande står där och pysslar om henne.


 

Har de redan kommit? ropar jag.


 

Ja, det har de!

- Du har inte hört något om Dave än va?

- Nej, men lugn gumman. Du behöver inte vara så rädd för att det hänt honom något. Han mår säkert bra.


     

- Men jag ska väl åka dit nu och hämta hem honom nu väl?

- Javisst! Du kan ta Lukas, han står på baksidan.

- Åh, tack! säger jag och springer mot baksidan.

Lukas är mammas favorithäst som hon adopterade för länge sedan. Han är en gammal hingst som varit med om både det ena och det andra. Egentligen ska mamma försöka sälja honom, men hon har lite för svårt att släppa honom så jag tror det inte kommer hända något mer med det.


 

Precis som hon sa så finns Lukas på baksidan och så klart sover han. Han har blivit väldigt trött på senaste tiden och av att resa blir man också extra trött av.


 

- Hej på dig Lukas! säger jag och låter honom sniffa på mig. Redo för en liten ridtur?

Han gnäggar till svar.


   

- Okejdå! Ett, två..


-

Vad hände med "tre"? Se det i nästa del!


Kommentar: Lite tråkig del kanske, men något i alla fall!



Av Elli - 6 oktober 2012 19:00

Tror jag väljer Sunset Valley!

SV är jag så van vid, jag hittar överallt och om jag vill bygga någonstans så vet jag vart och jag känner till dom flesta simmarna där också. Med andra ord känner jag mig "safe" där och vet hur och vart man ska för att göra något.


fiske


Hade ingen riktigt bra bild på Sunset valley, men en bild från stranden där min sim fiskar duger väl?


AP är en väldigt mysig stad men jag trivs inte riktigt lika bra där. Hittar inte lika bra osv, men det är säkert för att jag inte är van ännu, har inte hunnit spela så mycket i den staden.


  En kul fakta om AP är en sak jag upptäckt som jag tror ni också gjort, och det är att jag tror jag vet vart man fick namnet ifrån. Appaloosa är en hästras som finns med i spelet och staden kom ju med i Husdjur-expansionen. Plains kan översättas till "slätter". Alltså är det "Appaloosa hästarnas slätter", en häststad alltså och det syns om man tänker på det stora ridcentret och den stora hästranchen mittimot.

Kanske lite tråkig fakta men jag känner mig lite glad över att jag klurat ut det ^^ 


Av Elli - 6 oktober 2012 15:30

Hejj!

Igår blev det inget "Hyra film" med pezzan, vi hann helt enkelt inte, men godis köpte vi i alla fall! ^^ 

Vi satt och tittade på tv ett tag och åt middag sen satt vi och spelade Spyro DOTD som jag föressten klarade ut för några veckor sen men glömde att berätta. Heheh, slarvigt gjort av mig. Däremot inte 100 %, så nära..



Glöm allt jag sagt/tyckt varit konsigt i DOTD tidigare, då visste jag inte om att de gjort om att det var en omstart med A New Beginning (3:e nyaste) på hela spelserien! 

Spyro DOTD

Så det är en ny tid med spyro, han kommer nog fortsätta att vara så om spelskaparna inte är dumma och väljer att göra om honom igen så att han ser ut som i Skylanders (Nej, det tycker jag verkligen inte att de ska göra! Har ju precis vant mig med hur han ser ut nu)  

Jag har börjat förstå hur de 3 nyaste spelen hänger ihop med storyn och sådär, så nu förstår jag också varför han såg lite äldre ut.. Men tycker fortfarande det är lite synd att man inte får samla ägg och diamanter (pengar) som förut och när Zoe "zappade" en så att spelet sparades. Och att det är en helt äventyr nu också och inte flera banor förstår jag också nu, det är ju för att alla tre spelen först skulle bli en film. Det är ganska mycket film i spelet också så det förklarar en del. (Hade varit otroligt kul att få se allt som film, men tycker ändå det var bra att det blev spel istället)


Jag kommer förstätta tycka The Year of The Dagon (3:an) är bäst fortfarande, men jag har börjat gilla det nya också.


Kram,

Av Elli - 5 oktober 2012 13:13


Att våran Bildlärare var sjuk! Kanske inte så snällt att säga så och jag önskar att hon ska krya på sig, men vi fick ju sluta över två timmar tidigare så jag han hem och säga hejdå till mamma och pappa som precis åkt nu!

Han inte säga hejdå till pappa imorse innan jag skulle till skolan men nu han jag göra det! :))


Av Elli - 5 oktober 2012 10:29

Lätt!

Minns ni möjligtvis trailern till The sims 3 leva livet? Den låten som är i bakrunden!

Kan du inte se den? Klicka HÄR!

Fastnade för den direkt, ett tag var den även min favoritlåt (Orginalet som inte är på simlanska).


Av Elli - 4 oktober 2012 20:00

Oj, ja det är nog..


Det var en gång

När jag nyligen förstått (Lärt mig av Molle) att man kan dra mätarna gröna och röda med Testingcheatsenabled-fusket och råkade dra ner en mätare (när jag hade på hastighet 1 och inte på paus) och så typ hackade musen till eller om det var min hand så att hungrig mätaren drogs längst ned.. Och jag hade inte sparat på länge.. Tror föressten jag minns vilken familj det var.. Men i alla fall var det inget vidare kul att jag fick fortsätta utan den simmen.. Men som tur var var det inte min "huvudsim"/specialsim (som man gjort speciellt och inte för att man måste bara).. :)


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 4 oktober 2012 18:45

Heyy!

Fått en supermysig, lila hoodie med tillhörande svarta leggins av mamma.

ny hoodie


Hoodien är väldigt lång och lite stor så det är därför den åkt ut lite sådär.


Fickorna är lika mysiga som de ser ut och i luvan är det också sådär pälsigt.

Kommer bli perfekt nu i helgen då pezzan kommer hit och ska hålla mig sällskap då mamma och pappa åker till åland över helgen. Gissa om vi kanske ska hyra film och äta massa godis? Heheh  


By the way, i love it! <3


Vi hörs och störs! ;D

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards