MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Alla inlägg under december 2011

Av Elli - 30 december 2011 17:40

Heyy!

Det var nt så länge sen jag bloggade men nu gör jag de för att berätta om att jag har ny design och ny header här på bloggen! Jag har gjort om raden där på sidan (menyraden) och satt sakerna i lite ny ordning för ett tag sen och sen ändrade jag innefärgen (den som e ljusblå/ljusturkos nu) som från början var vit och sen bytte jag till ljustlila (samtidigt som jag fixade menyraden) men jag blev så trött på lila tillslut! så nu har jag fixat så att bloggen e ljusblå/ljusturkos! Visst blev de snyggt? nästa gång kanske ni kan berätta (komentera) vilken färg jag ska satsa på nästa gång?


Men aja! jag ska berätta om hur man gör en header nu! (elr iaf hur jag gör, kom gärna med andra tips!)

1. Jag går in på Facebook

2. Jag går in på piZap photo editor

3. Jag trycker på "Start New"

4. Jag trycker på "backgrounds"

5. Jag väljer hur den ska se ut

6. Jag sparar den

7. Jag går in på Paint (på lilla laptopen elr stora datorn, datorn måste ha Windows)

8. Jag gör så stor jag vill den ska se ut och tar bort piZap bubblan

9. Jag går in på bloggplatsen.se och väljer den nya headern som jag gjort till ny header!

= 9 enkla steg att göra en header! Om ni kan ngt annat tips på hur man gör en ny header så berätta gärna!


Vi hörs och störs! ;D

//Elli


Ps: såg ni vad alla stegen hade gemensamt? xD

Av Elli - 30 december 2011 16:04

Heyy!!


Sry att jag nt har skrivit men jag har blivit lite gsm beroende.. ;S Jag jobbar just nu med två tidningar samtidit som jag är redaktör på, och så kanske jag ska bli journalist på en till tidning om den redaktören godkänner...

Mina två tidningar heter Story (min tidning som jag gör helt sj) och den andra heter Le Frog (som e en oseriös tidning som jag gör med en bästiz).

Det var Gsm de...


Nu till middagen..

  I Söndags (dagen efter julafton) hade vi vår årliga släktmiddag, som vi hade här då, och vi var 14 st som var här och åt!! Alla fick inte ens plats vid vårat matbord.. O.o

11 st från pappas släkt och 3 som var lite släkt med pappa men de e mest mammas. De e min halvbror David, hans fru Maria och deras 7:åriga dotter (Som jag då är faster till^^) Alva elr Alvisen som jag kallar henne ibland. ^^

Jag fick hjälpa till med maten lite gran genom att skala en massa potatis, jag blev "lite" skrynklig efteråt.. ;S

  Det sorliga med det här var ju att det nog var min farmors sista släktmiddag som hon kunde vara med på.. ;'(( Hon e dement (tror de heter så) så hon glömmer bort vissa saker och är förvirrad av sig.. D';

  Väldigt sorligt e de ju men nu till en kul sak: Jag och Alvisen hade ganska kul mot kvällen! Vi lekte kurragömma, kittlade henne och spelade gitarr på hennes ben! ;'D (man tar hennes ben och låssas att man spelar gitarr. Det kittlas, om man har rätt teknik, ska ni veta!).


Nu till nyår! :))

  Nu till nyår kmr en av mina kusiners familj och äter middag och sen kmr den yngsta i den familjen (som är närmast min ålder av dom 3 "barnen") att sova över hos mig till 2:a Januari! :D

Hon kallas för "Anna" av mig men eftersom jag har en Anna i min nya klass får jag nog börja kalla henne för "Jojo" istället för att nt blanda ihop dom.. ;S  Hon är 9 (tror jag..?) månader äldre än mig.

  Min storasyster "Grodan" (som flyttat hemmifrån) ska oxå sova över på nyår fast bara 1 natt ;) Jag vet nt säkert varför vi kallar henne för "grodan".. ;S  Men vanligast är det att vi kallar henne för "Pezzan" (vet nt vart det kmr ifrån heller?). Hon de e 15 år äldre än mig.. Hehe, låter det mkt? de e 20 år mellan mig och min halvbror David. ^^

  Min busiga pappa har köpt smällare och raketer fast vi redan har en massa smällare! xO Han lyssnar nt på mig när jag säger att vi redan har jätte mkt smällare hemma! Han säger att han nt ska köpa då (när vi e och shoppar lite) men så släppte han av mig hos en kompis och skulle åka och storhanlda med mamma och Pezzan men sen när han kmr för att hämta mig har han köpt ett paket smällare och raketer!! x(  Vi brukar dock nt smälla raketer och sånt på nyårsaftron men typ före elr efter brukar vi smälla lite.. x)


NU TILL ÄNNU EN KUL GREJ!! :DD

Jag ska få The Sims 3 Husdjur!!! :DD den släpptes i Oktober och jag har väntat jätte länge på att mellandagsrean skulle komma så att vi skulle få den lite billigare! Jag betalar den så jag tkr de e viktigt med priset! Och den kmr på tisdag säger pappa (en gissning) så då blir de kanske nt ngt skrivande för att jag nog kmr spela på min stora dator x)).

  Jag kan nog nt spela The sims på Macbook:en för då kan den bli seg eftersom The sims tar ganska mkt plats i datorn.. x( Och vi får nt instalera tunga filer på datorn av den anlidningen att den blir seg (Mac:en har vi ju fått från skolan så vi mst följa ngr regler..)


Vi hörs och störs! ;D

//Elli

Av Elli - 23 december 2011 16:02

Heyy! C)

Jag lyssnar just nu på en jätte bra låt av Red Hot Chili Peppers!

Chili Peppers som jag kallar dem är ett av mina favvo grupper/sångare/band! Dom e kul, ni skulle se videorna! Min favvo låt av dom e nog "Can't stop", Videon e helcrazy! Ibland undrar jag ifall låten igentligen skulle heta "Can't stop to be crazy!". xD

Fast "Snow (hey oh)" e oxå jätte bra och "Tell me baby" och... Nä, jag ska nog inte ta fler ex. för då kmr det ta minst 1 timme till!


Historia om Chili Peppers:

Bandet bildades 1983 (altså är bandet 28 år om jag räknat rätt).

Dom e en Amerikans rockgrupp.

Dom blandar Rock, funk och psykedelisk rock.

Jag gillar deras låtar jätte mkt! dom e så bra (låtarna)!!


woops, den sista skulle nt vara med :'S

Men aja.. Ni kanske vill höra/se en av musikvideorna nu på en gång istället för att behöva gå in på Youtube och leta efter rätt låt och sånt där... Här kmr en av deras mest populära låtar (och en av dom bästa!), By the way:



Lovley om ni frågar mig! Svårt att förklara men den e en så härlig blandning! Både lungn och sen hård och snabb och sen lungn igen och lite kul med tanke på videon, perfekt!


Vi hörs och störs! ;D

//Elli

Av Elli - 23 december 2011 12:27

Heyy! ;D

Jag igår hade jag helt enkelt nt lust att blogga så jag gör de idag! Igår var jag och simmade med en kompis mamma och lillasyster, hade ganska kuul! ;DD

Men vidare till idag: Idag ska jag ha en städdag för på söndag får vi gäster och på nyårsafton ska min kusin sova över typ. Men ska hinna blogga lite nu så har jag gjort det iaf!


Ska förklara lite vem jag e på 3 olika spel!


På MovieStarPlanet heter jag Lina_10 och är level 14  och har spelat i 1 1/2 år. Spelar då och då.


På GoSuperModel heter jag AmandaW och är Reklammodell, Intern och Nybörjarscout och spelat ngr veckor bara. Spelar ofta.


På TransForMice heter jag Steffsi och har spelat ngr månader. Spelar ofta.


Som ni kanske märker heter jag olika på spelen och jag vill bara nämna att jag spelar clubpenguin, sällan nu, men har spelat i ca 1600 dagar! Och förut var jag jätterik men nu har jag skänkt väldigt mkt av pengarna till välgörenhet (RÅKADE skicka iväg 10000) som man kan göra nu.


Vi hörs och störs! ;D

//Elli

Av Elli - 22 december 2011 13:19

Hejj igen!

Jag glömde en sak som hände igår! Igår på avslutningen så visade Gustav (IT-ansvarig på skolan) en kul sida som han hade fixat. Han visade på ... men vad heter det nu?! eh.. han använde ngn sorts projektor som .. vad heter det.. 'visade' på en av gympasals väggarna en tomte som dansade och som man kunde välja hur han skulle dansa, men med en bild på rektorn där tomtens ansikte skulle vara! Han berättade oxå att rektorn hälsade till oss från fjällen (tror jag) att han hoppades att vi skulle tka om datorerna.  Och självklart gör vi de! :D

Medans hon som berättade om vad rektorn hälsade så höll gustav på att välja massor av olika roliga danser både för underdelen av kroppen och överdelen av kroppen, snacka om att publiken (vi) skrattade! xD


Vi hörs och störs! ;D

//Elli

Av Elli - 21 december 2011 20:15

Yey! äntligen är de Jullov! Underbart!! Skolavslutningen (terminavslutningen) var faktist kul, lärarna hade gjort ett band med kör, sångare och ... musikspelare? (vad heter det!?) Och personalen hade gjort en rolig pjäs oxå! Det var en sorts parodi på tjuren Ferdinand som man brukar se på julafton :))

Det fanns även elever som ville uppträda! Det var bl.a 2 nior som sjöng (ena sjöng och den andra spelade piano) jätte bra och en (tror..? minns nt) åtta som sjöng oxå. NU TILL DET BÄSTA: En kille i Nian (en till) skulle spela rock musik för oss! Så när lärarn (elr personal)  sa "Nu är det dags för lite rock!" Så visste typ alla vem det var eftersom typ alla hade sätt killen gå runt med sin gitarr hela morgonen och ha ett sorts smink (öh?) på sig. Så nästan alla (typ 21 klasser/grupper) ropade "Gilbert" eftersom han heter det. Han var jätte duktig!!! Det kanske nt e min musiksmak (hårdrock) men jag vet att det där stycket e svårt att spela! :O

Efter den gemensamma avslutningen gick alla klasser till baka till klassrummen och fick festis och lussebulle, ink. vi. ^^


Nyligen kom jag hem från en kompis. Vi hade snöbollskring på hennes baksidan (av huset) och byggde en varsin liten mur som vi kunde skydda oss bakom. Vi satte upp regler för att det nt skulle sluta med att ngn av oss var ledsna. Efter en kall kamp vann jag eftersom hon var så trött och gav upp. Vi gick in och åt lite mellis sen, flinger med mjölk. När vi åt melliset fick jag ngn sorts sugrör med små kulor i som man ska hälla i mjölk så smakar det jordgubb, Smarrit till Special K. ^^

Sen gick vi in på hennes rum och letade efter afficher i KP tidningar som hon skulle sätta upp på väggen. Jag fick 3 afficher med hästar på av henne eftersom hon nt e så intresserad av hästar som jag e (lite). Men det roliga var att vi hittade flera bilder av JB (Jusin Bibier) och en av bilderna fanns det en Formul-1 bil på, på baksidan. Hon visste att hennes lillebror gillar Formul-1 lite så hon skulle ge den till honom men varken han elr hennes föräldrar var hemma så satte vi upp bilden på hans dörr, med JB utot! xD


Ja.. en kul dag helt enkelt!


Vi hörs och störs! ;D

//Elli

Av Elli - 20 december 2011 17:36

Hejjsan! Sry för att överskriften e så stor men försöker vinna en tävling om att ha veckans Blogg! (EpicFaiil.se)

Och jag vill bara säga till henne om hon ser det här: JAG VILL HA VECKANS BLOGG! :D


Tack för lilla mig

//Elli

Av Elli - 20 december 2011 17:08

Hejjsan!

Nu blir det mer näbbdjur här! För jag har två till video med det sjungande Näbbdjuret (och Axell)!

Här är han visst hungrig xD:


Och här har han sin egen lilla docka:



Vet att det är ett lite kort inlägg men var så sugen på att visa dem här klippen!


Vi hörs och störs! ;D

//Elli

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Skapa flashcards