MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Alla inlägg under december 2012

Av Elli - 30 december 2012 20:19

Heyy!

Ni som kanske har kollar in kommentarerna som kommer in på min blogg (kanske någon som gör? Det är ju inte så svårt precis.. ;/) har kanske märkt att TJ har skrivit lite? Det vi två bloggar har disskuterat lite kort är om att bli bloggvänner! Och ja, nu har vi blivit det!

Vad gör man om man är bloggvänner då? Tja, jag antar att man länkar varandra, tipsar på sina bloggar om den andre har tävlingar osv. Lite grann som KBP gör antar ja, men inte det där med att man träffas och smider planer, nä inte så långt ska vi inte gå ;)

Men hursomhelst har de nu gjort en länkning till mig och jag finns både i ett inlägg och i deras menyrad, så nu måste jag då göra likadant med de.


Sorry att bakgrunden är vit!


Ni kan klicka på bilden för att komma till deras blogg eller genom: Tj.bloggplatsen.se 

 

Vi hörs och störs! ;D


Av Elli - 28 december 2012 15:45

Heyy!

Jag skrev förut att jag skulle lägga upp lite bilder på bilder jag ritat och inte hade visat ännu, så nu tänkte jag visa de! Eller tja, några av de.. Tar resten en annan gång ;)


Det finns små skyltar i varje bild där jag satt in "MaybeCrazy.bloggplatsen.se" för att skydda bilderna, tror inte att någon kommer sno de men för att vara på den säkra sidan ;)


 

En bild på Spyro och Cynder, tyckte då den var fin men känner inte mig lika stolt längre xD Då var jag trots allt nybörjare, nu vet jag lite bättre hur man kan rita de.. xP  Fast tja, lite bra. Har sett andra som gjort värre ;/


cea

En jag själv hittat på, hon heter Cea som kommer från engelskans Sea, hennes element är vatten (+vind). Däremot har jag inte färglaggt henne.. Har inte de rätta färgerna hemma xP  Annars väldigt nöjd med den :)  Inte det bästa jag kan göra men ville ha något enkelt, så att man fick en "överblick" av henne/hur hon ser ut.

(OBS, karaktären lever i ett annan "värld" än Spyro, Cynder osv. lite vidare förklaring följer längre ner..)


  spyro  

En bild jag gjorde lite snabbt bara för att jag hade tråkigt då. Som ni ser är det Spyro igen. Denna gången övade jag lite på skuggor också. Ganska nöjd med den, hela bilden blev mjuk men inget proffsigt ;)  Gjorde den som sagt lite spontant och var osäker på hur jag skulle rita benen (däremot vet jag hur man gör det nu..). Aja, den blev inte kass precis ;)


En till jag hittat på! Hennes namn är jag osäker på, men jag tror att det får förbli Aiey (uttalas Äj. Kom på det från engelskans Eye p.g.a "Det var nära ögat", en händelse i hennes historia). Ända jag kan se som "fel" i bilden är bakbenen, det här är sista bilden innan jag lärde mig hur man gör. Eller, jag visste att man gjorde på annat sätt men brydde mig inte om att lära mig det, den är lite krånglig..  Historian bakom bilden är krånglig, och framförallt lång. Så kommer inte dra upp hela historien här på bloggen..

(OBS, karaktären lever inte i samma "värld" som Spyro, Cynder osv. Aiey är i samma 'värld' som Cea, en värld ,eller kanske universum kanske man ska säga, som är olik Spyro och Cynders)


Ahh, nu har jag skrivit mycket! x_x Måste ta en paus..


  

Av Elli - 27 december 2012 14:15


.. att det är kramsnö ute! Gissa vad Jojo och jag ska göra idag  


Av Elli - 26 december 2012 16:32

Heyy!

Igår hade vi släktmiddagen, och jag tror vi blev 14 stycken! o.o Minns inte exakt.. Men min halvbror kom med sin familj också! :)  Och gissa hur mätta alla blev?? Vi hade ju hur mycket mat som helst kändes det som! Och ändå blev det över, mycket. O.o  Pezsan och jag hade ju gjort efterrätter, och så kom det två askar med mer sött! x_x  Det blev ganska mycket kvar.. Föressten blev det ingen knäck, vi hade inte tid och inte en tillräckligt djup stekpanna heller.. Men mycket ischoklad! ;P


SM


En del av middagen..



SM2  

Matrummet var fullt med stolar, men några fick sitta i vardagsrummet också..


SM3

En del av all ischoklad, det är dubbelt så mycket som fattas på bilden! Anyway, de med gröna har en smak av pepparmint, de röda med mörk choklad, andra satsen men gröna var vanlig utan någon speciell smak, andra satsen med röda hade någon sprit i sig tror jag..  Sen hade vi ju 'mosaik chokladen' och mandelmassa doppad i choklad (det var olika, några helt doppade och andra inte) som jag hade format till några random former. 


Senare ikväll (Mot 9-tiden) kommer min kusin Jojo hit! Hon heter ju så klart inte jojo men jag kallar henne det ibland. ;)  Hon ska sova över här till lördag! :D  Först hade vi planerat att hon skulle vara här från fredag till söndag men det blev ändrade planer nu imorse O.o

Tyvärr kommer ju uppdateringen inte bli något vidare.. Kanske att jag kan smita in lite tid till något kort inlägg, vi får se.. 


Vi hörs och störs! ;D

Av Elli - 24 december 2012 15:00

kalleanka

Någon annan som brukar titta på det? c:


Av Elli - 23 december 2012 16:01

Kan ni gissa vad det första som hände igår (första dagen av lovet om helg räknas) ?  Jo, man går och blir förskyld igen!!    Säkert bara för att mamma sa till mig "Nu när det är lov kan du gå runt och bli sjuk utan att missa något i skolan!".. hon skojade ju lite bara! :'S   Aja.. Det är inte så farligt. Har bara inte lika mycket energi och nyser. Jag överlever nog ^^


Hursomhelst kom Pezzan hem till oss igår också, vi handlade lite och förberedde och myste. ^^  Det blir ju släktmiddag om några dagar, och Pezzan och jag ska göra efterrätter! Fyra olika faktiskt, knäck, ischoklad, något med mandelmassa och sen någon blandad choklad! Än har vi bara gjort den sista med chokladen..


mosaikchoklad


Jag vet inte vad den heter men jag kallar den för mosaikchoklad. Man smälter två eller tre olika chokladtyper (Mörk, vit och mjölk) och blandar de sedan på bakplåtspapper så att det påminner om mosaik! Sen låter man det stelna och så skär man upp ungefär lika stora delar. Enkelt och gott! 


Vi hörs och störs! ;D

Av Elli - 21 december 2012 19:57

Yey, idag var sista dagen i skolan för den här terminen! :)


Vi hade det lugnt hela dagen; tittade på film på morgonen, hade en liten tävling (Vikariens idé), avslutning i gjympasalen med sång och musik (Det var några där som var jätteduktiga!), betygsutdelning och slut!

Måste erskänna att det var nervöst när vi skulle få betygen, det var ju första gången för oss! Men det gick bra för de allra flesta, någon här och där fick ett F i något ämne men värre än så var det inte. När det gäller mina betyg är jag rätt så nöjd med de.. Fick mest D men också två C, so that's fine. :)


AEAE


Ni kan nog gissa att jag ska "fira" startet på lovet med choklad ;)  After Eight är ju så otroligt gott


Vi hörs och störs! ;D

Av Elli - 20 december 2012 20:03

Yey, det är äntligen snart över, första terminen är snart avklarad! Nu är det bara imorgon, då vi ska få reda på våra slutbetyg för ht-2012! :s


  Det har varit kul men känts lite extra tuft med tanke på att det är första året med betyg. :s  Okej, det har väl inte varit någon sådär "rolig" termin men den har inte varit dålig heller.  Synd bara att det inte blir någon mer bild och musik förns 8:an.. Aja, musik lyssnar man ju på hela dagarna och jag ritar ju mycket på min fritid  


Bara en liten bild jag tog på vägen hem från skolan.. Enjoy ^^


ÖÖörk, vet inte riktigt vad jag ska skriva mer. Är trött efter att äntligen kommit tillbaka till skolan och arbetat, eller, hahah, kan man nog inte säga att det blev mycket av idag men ändå. (Tre lektioner då vi tittade på film!!).

Ska nog fika lite och kanske rita.. Vi får se.


Vi hörs och störs! ;D

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards