MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Alla inlägg under oktober 2012

Av Elli - 25 oktober 2012 16:30

matlagning


Ni kunde nog gissa att jag valde matlagning? ;)

Det känns lite som en "klassiker" för mig, dessutom är det ju roligt! Och praktiskt om man vill äta annat är de där tråkiga mellanmålen. Tycker inte ni det?


Av Elli - 24 oktober 2012 16:03

Ni har tidigare sett mig som sim. Det kanske inte är den bästa kopian, men jag försökte.


jag som sim

Som jag sa förra gången så var det svårt att få till håret i rätt färg. Jag är mörkblond (kommer bli brunt) och det är lite svårt att få till i sims utan att det ser för mycket ut av en av färgerna. Har föressten längre hår än det där, men det var det längsta jag hade..

Kläderna har jag liknande irl också. 

Dessutom kom jag på nu att jag skulle fixat huden liiite mer blek..


Däremot har jag inte avslöjat egenskaperna, men det ska jag nu!

  • Snäll
  • Konstnärlig
  • Djurälskare
  • Ambitös
  • Blyg

Av Elli - 24 oktober 2012 15:26

Ja, inlägget skulle ha kommit för någon dag sedan men ville ha en speciell bild till inlägget och då blev det problem osv.. Men nyss så fick jag det att funka! :D

Family Friend (park)! Den gjorde jag för några dagar sedan och tycker den blev jättbra! Hade så klart kunnat bli bättre, men det är bra för att vara jag 


park  

Ni kan ladda ner den HÄR!


Family Friend är en stor park där hela familjen kan tillbringa dagen! Det finns en grill + bänkar, lekpark, eldgrop, schackbord, fiskedam, parkbänk, äppelträd och massor av andra träd! :3


Det enda man behöver för att kunna ladda ner den är att man har sitt spel uppdaterat! Har gjort den enkel, tog inte så jättelång tid att göra den heller, fick idéen om hur den skulle se ut direkt så no problem! ;)


Vi hörs och störs! ;D

Av Elli - 23 oktober 2012 15:03

Hejj!

Jag har börjat lyssna på lite mer blandad musik igen. Det är blandat med rock, dans och pop. Såklart gillar jag fortfarande Akcent, det går ju inte att tröttna på dem! Eller, jag kan i alla fall inte det.

I alla fall så tänkte jag tipsa om ännu mer musik från dem! Några av mina andra favoriter.


Chimie Intre Noi

(Den är på rumänska, men lika bra ändå ^^) 

Deras nyaste låt! Kom för någon månad sen bara.


I'm Sorry

- Feat Sandra N.

Eftersom det är Official Video så kan det ta en liten stund innan själva låten börjar. 


Spanish Lover

Det kan ta några ögonblick innan låten sätter igång, för först kommer det dära om vem som gjort den (Därav Svoosch-ljudet)


Vi hörs och störs! ;D

Av Elli - 22 oktober 2012 19:32

Heyy!

Ja, nu var det dags för tävlingen jag berättade om igår! :)

Jag kommer förklara varje steg mer nogrannt under bilden.


 


1: Man vinner en länkning ja, men den är speciell, inte som en vanlig länkning jag brukar ha som pris!
Jag kommer använda en bild från bloggen som vinner (typ från headern eller presentationsbilden) och sätta den högst upp i min menyrad här till höger, klickar man på bilden så kommer man till den bloggen! Det kommer även stå posetiva saker under bilden om den! Länkningen kommer att synas i min menyrad i två hela veckor!


2: Den här gången ska jag köra med lotter. Varje person som skriver "Jag är med" i en kommentar till det här inlägget kommer få en lott. När dealinen är här så blandar jag alla lotterna tillsammans så drar jag en som blir vinnaren!


3: Desto fler lotter man har med sin blogg på desto större är chansen att man vinner, eller hur? Skriver man om den här tävlingen på ens egen blogg (inlägg) och länkar (inget måste, men det underlättar nog för era läsare) så får man en till lott! Men, ni måste säga till i en ny kommentar (eller i samma) på det här inlägget att ni har skrivit ett inlägg om tävlingen så kontrollerar jag det.

OBS: Detta steg är inget måste!


Deadline: Månaden ut! Till den 31:a Oktober klockan 00.00 (Natten till 1:a november) får man delta! Sen kommer jag att lotta vinnaren den 7:e November.


Om ni har eventuella frågor så är det bara att fråga på!


Lycka till!


Av Elli - 21 oktober 2012 20:53

Del 5

Del 4


Amelia Sunshine - Blå

Marie Sunshine - Grön


När texten är kursiv är det tankar.


           

(Sorry för att taket är osynligt på bilden!!)


     

- Uh! Va? Åh. Det var bara en dröm..

Jag vaknar vid 1-tiden på eftermiddagen. Jag har haft svårt att sova hela natten och knappt fått vara ifrån tankarna på Dave. Både bra drömmar och mardrömmar har kommit under natten då jag sovit i perioder men mest av de dåliga.


 

Jag går in till köket och lagar mig en brunch. Det är tur att det är helg så jag slipper bli nedtyngd av skolan samtidigt.


 

Dagen fortsätter i segt tempo. Jag försöker fortsätta mina bra drömmar i huvudet och dagdrömmer vidare med andra också. På hela tiden slutar jag inte tänka på honom, hur mycket jag än försöker. Jag har ju inget annat speciellt att göra under dagen så jag faller in på tankarna utan att rikgit kunna hantera det.


 

Senare mot kvällen anländer en ny häst. Mamma tar imot henne och ropar på mig.


 

För en gång skull glömmer jag Dave. Nyfikenheten tar över.


 

- Hej på dig gumman<3 Åh, du var då en fin häst du!


 

Hon gnäggar och verkar hålla med mig. Ett leende sprider sig i mitt ansikte, vilket det inte gjort på hela dagen. Ögonblicket påminner mig om när jag fick träffa Dave för första gången. Fast då var jag ju liten, men det spelar ingen roll. Med de här stora djuren känner man sig liten gemfört med dem!


 

- Åh, mamma..



 

- *Snyft*

- Men Ammie då. Vad är det?


 

- Jag saknar Dave..


-

För ett litet tag släppte tankarna i alla fall, men vad kommer hända sen? Kommer Amelia kunna klara av all sorg som bara växer? Se det nästa söndag!


Av Elli - 21 oktober 2012 17:00

ohoho, lätt att det är TestingCheatSenaBled True! Skrev om det fusket i det här inlägget, men jag kan ta det igen.


Fusket kan man använda för att dra simmarnas humörmätare upp och ner, få uppdrag på tomter (Om du t.ex har Drömjobb och är brandman kan man hålla in shift och klicka på en tomt och få det att brinna! Då får du åka dit som brandman och jobba), välja karriär och hur högt i karriären man ska vara, skaffa vänner, få en att känna fler/alla, m.m

Älskar det fusket.

katt

Du kan dra upp djurens humörmätare också om de är med i ditt aktiva hushåll!


Av Elli - 21 oktober 2012 16:37

500


Jippie! Det här är det 500:de inlägget på den här bloggen! Men hur ska vi fira det då? :)

Imorgon kommer det komma upp en tävling på bloggen som alla läsare som har bloggar har chans att vinna en Stor länkning på! Missa inte det! ;)

 

Vi hörs och störs! ;D


Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards