MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Alla inlägg under mars 2012

Av Elli - 17 mars 2012 12:27

Hejjsan!

Sorry för att jag inte skrev någonting igår, men hade helt inte tid! Efter att skolan slutat så skyndade jag mig till bussen så snabbt som möjligt och när jag hoppat av den andra bussen så väntade jag på att Molle skulle dyka upp. Tog ett tag men hon hade med sig deras hund!   Så vi tog en promenad med henne, det var kul att kasta pinnar som hon sprang efter.  


Hunden e en sån här ras (Lagotto), hon ser inte riktgt ut så här men liknande. Inte min bild! (Hittade på Wiki)


Men i alla fall så slappade vi ett tag och en stund senare kom hennes lillebror hem. Vi tittade på Tv och sen gick vi in på Molle's rum, lillebrorsan kom anfallande efter ett tag. Vi försökte med allt! Bära ut honom, låta honom gå ut frivilligt och säga till honom! Inget fungerade.. Men till sist så stack han och kallade oss galna (vilket är true)!   Ännu en till gång kom han anfallande och vi föste ut honom.

Nästa gång var det vår tur att smyga på honom men då var han minsann beredd!    Han tog fram ett vapen (Ett sånt där leksaksvapen med sugkopps-skott) och siktade på Molle som gick först.    Vi rusade tillbaka till vårt "område". Och vi säkrade dörren, med andra ord: höll imot så att han inte kom in.

Det var ett villt "krig" men tillsist vann jag och Molle!


Det var lite kort om vad vi gjorde där. Det hände mycket den dagen men jag tar dem roligare delarna  

Fick föressten ont i huvet på kvällen så orkade inte sitta vid datorn..

Ska strax ut och shoppa lite finskor! Kanske det blir någon sommarsko (gjympadojjor) också..   



Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 15 mars 2012 19:09

Hej hellu!

Ännu en tordag med ett nytt tema på Msp!

Den här gången blev det:




Hihi, tycker att hans mustasch är kul! Den är röd men hans hår e brunt! xD   Kanske inte så kul.. men lite ovanligt x)


Ord man måste ha med i tävlingen:


Let us belly dance

The jewels are beutiful

What do you whish for


Har tävlingen varit förut, isåfall när?: tror inte att den har varit förut? Liknande tävling (Aladin-tema, för länge sen) har varit men inte den.

Vad jag tycker om tävlingen: Inte så jättekul, bara lite.

Vad jag har köpt från temat: Inget, e lite sugen på en speciell animering men den ska såklart vara VIP..  


Tror inte att jag gör en film eller är med i någon utav tävlingarna..



Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 15 mars 2012 18:45

Hej hej!

Har ni tänk på att i en film, video, bild, tavla eller berättelse så blir det en bättre film, bild, tavla, berättelse om det finns bra detaljer, ljudeffekter, ljud och liknande? Om inte så ska ni veta att det är sant. Med småsaker det det bli roligare och lite bättre!


Titta på den här videon först utan ljud och sen den igen fast med ljud! Märker ni då skillnaden?



Så om ni ritar, gör film eller något så kan det vara bra att vara noga med detaljer!

I bilder så kan t.ex bilden se mer levande ut! Vilket bildlärare brukar uppskatta om man gör så.. ;)


.. Ville igentligen bara visa videon men hade svårt att skriva någonting till den föruom "Haha! xD" så jag tipsade lite till er på en gång.. x)



Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 15 mars 2012 18:15

Hejj!

Vi fick sluta tidigare idag! vet inte riktigt hur länge men.. kanske 20 min tidigare?

Jag har sutit och skrivit en liten stund på min försenade robinsonad. En robinsonad är en berättelse som är lite som robinson (Den där kända historien om Robinson Crouse som fastnade på en ö), någon som fastnar på en ö eller liknande händelse och så händer det en massa.. Ni förstår va?   

ja, i alla fall: Jag har nog någon gång berättat om den förut.. var jag kanske på 2000 ord då och 4, 5 sidor? Nu är jag på ca 3800 ord och på min 8:e sida!    Hahah, berättelsen kanske skulle bli 2, 3 sidor?   Och jag är dessutom inte klar ännu! Försöker avsluta den, men de e svårt när man vet att den kan bli lång och riktigt bra..!


Här e en pyttebit av berättelsen som bevis på att den e ca 3800 sidor:



Okej, borde nog säga ca 3900 ord för det är närmare..   


Berättelsen handlar om en tjej som heter Lina som en dag blir lurad till att följa med en kille i en båttur, vilket ger katastrofala (stavning..?) följder! Det blir storm och dem blir avkastade från båten. När Lina vaknar upp är hon ensam på en ö.

Resten tänker jag inte avslöja! ;)  Kanske kan visa er berättelsen steg för steg senare? I alla fall så har jag fått idén från en serie jag gjorde på Msp för länge sen! "Strandsatta" då Lina blir strandsatt första gången med en viss Jocke. Andra gången är en till serie fast då blir hon strandsatt med Pauline!


Bloggar om en stund igen med lite youtubevideos! :D



Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 14 mars 2012 20:28

Hellu ^^

Tänk vad man kan hitta när man slösurfar.. 8)  Hittade bl.a en sida som heter glitter-graphics.com  (Klicka på den blåa texten för att komma till sidan!). De e en kul sida då man kan fixa roliga texter, fina bilder och lite sånt där..



Och ni vet väl hur man gör med såna där va? Jo, det är html-koder som man "klopierar" och "klistrar in" när man har HTML-läge på ett inlägg eller vid en specialare på menyraden. Om ni undrar vilken av dem 2 texterna ni ska kopiera (det finns 2 alternativ på dem flesta sidor) så är svaret: den översta!


Vet dock inte hur man gör när man har devote eller myshowroom eller vad dem nu heter! Men tror de e typ samma sak..?


Har'e så kul!   


Vi hörs och störs! ;D


Ps: Väldigt vad jag var sugen på att tipsa er idag då? x)

Ps2 (inte PlayStation 2!): Glöm inte tävlingen nu, va? ;)

Av Elli - 14 mars 2012 19:12

Hey!

Jag har sutit och haft tråkigt i någon timme nu och så när en kompis på skype tipsade om en bra bild-sida så tycker jag att det var bra gjort! Det finns en massa snygga bilder på den sidan som kan användas till framtida headers, snygga designer och annat! Vissa är tillomed lite roliga        


           


Visst e dem fina?    Sidan heter Bilder.alltinggratis.se (Klicka på den blåa texten för att komma till sidan!).

Och nu till det bästa: Det är gratis! :D


Hoppas att de e till hjälp för er som vill ha en "grund" för en blivande bild!


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 14 mars 2012 16:10

Hejhej!

Idag så fick vi sluta ca 45 minuter tidigare i skolan för att vår Svenska lärare skulle iväg på ett möte typ. Annars har jag inte så mycket mer att berätta om skolan...


Ang. tävlingen:

Har redan fått in några svar på frågan! ^^  Men jag tror nog att fler av er kan svaret.    Så kör på bara!


Har inte mycket mer att berätta eller säga till er.. Usch! Vad ska jag skriva om..? Hmm..   återkommer..


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 13 mars 2012 18:12

Hej hej!

Har inte gjort något speciellt idag så har inget att berätta..

Så jag kanske kan ha en.. Tävling! :D


 

Typ av tävling: Fråga

Fråga: Vem vann Melodifestivalen förra året?

Pris: Blogg/hemsida = länkad!


Hur många kan vinna?: 3 stycken, blir det fler som har rätt så får jag lotta   

Deadline: Fredag (16:e Mars)

Tips: Kolla på youtube eller "Vem lämnade över sångfågeln till Loreen iår?"


Lycka till!  


Vi hörs och störs! ;D

 

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards