MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Alla inlägg under mars 2012

Av Elli - 5 mars 2012 16:22

Heyy!
Sorry för att jag glömde bort frågestunden! o.o  Hade lite fullt upp igår efter att jag kom hem, det var ju sista dagen på sportlovet..
Men nu har jag tid så jag tar frågorna på en gång!


       



Svar: Njaa, Pezzan har en sån och hon säger att den bara e kronglig när det gäller att överföra saker till datorn och från datorn till phonen.. Så; njaa..
Tack för frågan! :)


 
Svar:
1. Ingen xP

2. Marsvin! :))

3. Ehm.. eh.. öh.. Båda! ;)

4. Kyckling :)

Kram på dig också och tack för frågorna! :)



 
Svar: Ehm.. ÖHH... Eh... *Svårt*... ÖHHH.... Ehh... Hmm... Ööööö... Efter ett svårt beslut, beslutar dommarren att det blir: Oavgjort! ;D

Kramis på dig din bacongalning och tack för frågan! :)


    
Svar:
1. Msp och The sims! :D
2. Det är kul! xD .. Och på något sätt skriva av mig och sprida mitt "budskap" om vad jag tycker xD
3. Ja, det du.. Svårt.. Jag har väldigt många på första plats! Barnen Baudelaires Olycksaliga Liv, Bagsy Melone (stavning?), Tintins äventyr: Enhörningens hemlighet, m.m.m (Med Mycket Mera)
4. Alla sakerna (Av mina kategorier), mest Crazy/kul kan jag väl tro.. x)
Tack för frågan! :)


Tack för alla frågorna och välkommen tillbaka nästa gång (även andra gånger också)! ;D



Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 4 mars 2012 22:33

Heyy!

Sorry att jag inte skrivit, har ju varit hemma hos faster och Knet. Hade helt enkelt inte lust med något annat än att lyssna på musik och spela msp när jag satt vid datorn. Men nu tar jag och skriver om Mello.



Jag tycker att det blev en skandal!


Första duellerna:
Dynazty VS Top Cats = Top Cats
Andreas VS Timoteij = Timoteij
Thorsten VS Lotta & Chirster = Thorsten
Sean Banan VS Youngblood = Sean Banan


Andra duellerna:
Top Cats VS Timoteij = Top Cats
Thorsten VS Sean Banan = Thorsten (!?)


Thorsten VS Sean Banan??? Och Thorsten vinner?!  
Hejade faktiskt på Sean Banan ett tag, han är ju bättre än Thorsten i alla fall!
Det var synd det där med Timoteij, men jag tror nog i alla fall att dem har fått en liten kick på deras karriär kanske?


Vi hörs och störs! ;D
 

Av Elli - 4 mars 2012 12:57

Heyy!

Nu kanske ni undrar vad jag menar med "Första Youtubevideon"? Jo, igår märkte jag att om man har ett Google-konto, så bli man på någon sett automatiskt medlem på Youtube! Det enda man behöver göra är att gå in dit och sen hitta på ett namn typ! Jag valde namnet MaybeElli så då vet ni att det är jag som har gjort videon.  



Jag kämpade för fullt igår kväll med min första video (musikvideo)! Den blev inte speciellt bra men den duger väl kan jag tro..  Jag har lärt mig några nya saker med iMovie, känner mig lite som ett proffs xD
Te.x har jag kommit på hur man får bilderna att röra sig i den riktig man väljer och hur man fixar effekter till bilderna/filmerna  


Men här är den i alla fall: Min Första Youtubevideo!


Vet att den inte är speciellt bra men det är ju något? xD   Och of course är den gjord med hjälp av Msp x)


Appropå Msp så hjälpte jag Emmy_cool00 med ett litet "Kompisproblem" igår och kände mig lite som en hjälte efteråt xD
 


Ojdå! Vi ska sticka till faster och Knet nu, kan inte skriva mer! :S  Ska skriva om Mello igår när jag är där då ;)


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 3 mars 2012 19:32

Heyy!
Nu har jag fixat klart designen och fixat en bra msp-bild. Bilderna har jag fixat i Picnik   (Passar på innan dem stänger i April).

Före:
 

Efter:
   

Före:
 

Efter:

 

Före:
 

Efter:
 


Tadaaa! xD


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 3 mars 2012 17:20

Heyy!

Nu har jag fixa allt, var tycker ni?
Själv e jag osäker.. Headern e snygg men jag vet inte om designen blev bra..


Från:
    


Till:
 


Från:

 


Till:
 


Känner mig osäker på vad jag tycker...
Kommer att testa runt lite så säger jag till när jag e klar ;)


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 3 mars 2012 15:49

Heyy!

Jag har faktiskt blivit lite trött på min header och design jag har här på bloggen.. Jag vill faktskt ha lite ny färg, så igår kväll jobbade jag med 4 nya headers! Nu är problemet att jag inte vet vilken av dem jag ska använda! Alla 4 blev snygga.. Tror jag ska ta nr 4 eftersom vintern snart e slut och då går det inte att använda den.. Men vad tror ni om det? Blir det bra? Är det någon som protesterar?


Tänker även byta ut min Msp-bild till en annan, tog lite bilder nyss och right now försöker jag välja bland några.. Svårt.. Hm..



Tänker inte visa er bilderna för än så länge e det top secret   


En till sak jag tänker fixa är 3 nya katekorier! "Marsvinen", "Bloggen" och "Allmäna tips".

Marsvinen - About my ginuea pigs.

Bloggen - Förändringar på bloggen som tex som nu, att jag ska göra om lite.  
Allmäna tips - Tips IRL, tex filmtips.   
Om ni kommer på någon till katekori som jag kanske ska ha så säg till! E öppen för förslag   



Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 3 mars 2012 15:10

Heyy!

Ni vet min nya serie om Agent K? Del 2 släppte jag nyss så det är bara att logga in och kolla in den roligare delen! ;)  Del 1 var kanske inte så rolig men del 2 är lite längre och även roligare!  


 
(Agent K till undsättning!)


Juste..! Glömde ju att berätta om det nya temat som kom i torsdags..
Tema: Trädgårdstema

 
Ord man måste ha med i film om man ska vara med i den filmtävlingen:


Nice weather today

Planting flowers is fun
I need an unbrella


Har tävlingen varit förut? Isåfall, när?: Ja, den har varit förut! Den var någon gång då jag nyligen blev medlem, typ den första tävlingen som jag var med i med en usel film. (var ju nybörjare) xD

Vad jag tycker om temat: Kul!  
Vad jag har köpt från nya temat:

1. Animeringen "Garden Frog" (Paraplyet som ser ut som en groda), Var tvungen att ha den för har en sån IRL. xD

2. Nya håret (den som är på bilden på tjejen till vänster fast med färgen som tjejen till höger har)

3. En ny tröja (Se bild under)


(Bilden e förstorad, därför e den suddig)


4. Nya bakrunden (Den som inte e VIP).


Tänker faktiskt vara med i alla 4 tävlingarna (Film, Rum, Look & Artbook) så har redan förberätt 3 stycken! Ni får gärna kolla in dem! Men med Looks vet jag inte vilken (av dem 3 nyatse looks jag gjort) som jag ska använda i tävlingen.. Hm..


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 3 mars 2012 14:38

Halloj!


 

Gick in nyss här på bloggen för att kolla om jag fått några frågort till frågestunden, och gissa om jag blev glad! :D  Jag har redan fått in 10 stycken frågor som jag med nöje svarar på! ;D  TACK ALLA SOM HAR SKRIVIT FRÅGOR TILL MIG! <33


Ikväll är det dags för Andra Chansen i Mello!
Ska bli väldigt spännande nu när 2 till ska åka till final! (HEJA TIMOTEIJ!)
Undar vilka som åker vidare? Hmm.. Vem vet? ;)


Vi hörs och störs! ;D

 

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards