MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Alla inlägg under mars 2012

Av Elli - 9 mars 2012 21:04

Hejhej!

Ni kanske märker att det har blivit ett speciellt mönster va? Nästan varje fredag (försöker varje gång) så händer det.. och såklart vill jag inte bryta mönstret nu så vi kör igång som vanligt!   


 


Ni vet hur det går till va? Om det finns några nya bloggläsare där ute så ska jag berätta:

Det går till somså att man ska kommentera detta inlägg eller genom att skriva i "Fråga mig" på menyrad med en eller flera frågor! Frågorna kan också vara förslag på hur jag kan förbättra det för er läsisar!  


Då kör vi igång! Ojuste, höll på att glömma:

Deadline: Söndag (11:e Mars) klockan 15.00 stängs portarna (Om det inte är frågebrist förståss)!

Ska försöka svara lite senare på Söndag, om inte så svarar jag på Måndag!


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 9 mars 2012 20:24

Hejj!

Jag blir tokig!!   Det är jobbigt att hela tiden behöva markera allt jag skrivit när jag e klar med inlägget och byta till rätt typsnitt! (Gör så för att det inte ska bli lite konstigt när man kollar på mina äldre inlägg) Så nu har jag bestämt mig: Jag väljer att all text som jag har skrivit blir samma typsnitt! Även mina gamla inlägg kommer då att ha den typsnitten. Så nu vet ni det och blir förhoppningsvis inte skräckslagna när ni kollar mina gamla inlägg där jag skrivit att jag bytt men att det inte ser ut så!


Före | Efter

(Fontfamilj | Comic Sans MS)


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 9 mars 2012 19:27

Hejjsan!

Nu kanske ni blev lite skraja va? ;D  Hahah, förstår det! Men lugn, det var meningen.. x)  Innan jag berättar om varför jag skrev så i rubriken så ska jag berätta om varför jag inte bloggat tidigare idag:

Jag har varit hos Molle!

Varför jag berättar det först e för att Molle har med nästa "del" att göra..

Jo, ni vet i förra inlägget när jag skrev om vår lite knasiga interjuv.. Då sa hon/skrev jag att hennes blogg heter Mooolle.blogg.se, hon gjorde en ny blogg idag på bloggplatsen istället! Hon tyckte inte om sin blogg och jag uppmanade henne om att byta till bloggplatsen istället för den är bättre än blogg.se (Har testat båda nu så kom inte och säg att jag inte vet vad jag säger/skriver!). Det finns lite mer allternativ och den är lättare att kontrolera än blogg.se (man kan ädra te.x designen mycket lättare utan att behöva vara värsta proffset) och det var frästande nog för henne att byta.  


Så nu har hon en ny blogg som heter Mustachen.Bloggplatsen.Se, själv tycker jag att det blev bättre en den förra. För den har ny, rolig design och har lite "fylligare" inlägg.



Har gett henne mycket tips till henne men ännu inte tipsat om allt jag kan, nästa gång ska jag lära henne hur man fixar när man ska länka andra i ett inlägg! Kan vara lite knepigt i början när man inte vet hur man ska göra.. Man ska inte skriva bara andressen utan måste även skriva http:// innan man börjar med adressen. Exempel: http://Youtube.com

Sådärja, nu har ni lärt er något också!   




Ska nog inte skriva så mycket mer just nu på det här inlägget, ni vet hur låånga inlägg det kan bli då.. 


Vi hörs och störs! ;D

   

Av Elli - 8 mars 2012 18:58

Heyy!

Jag interjuvar just nu Molle genom Skype!

Vad vi säger (Molle i grön text och jag i svart):


- Nu ska jag interjuva dig!

- Ja! Har du några frågor?

- Ja, snart har jag de. Okej, första frågan: ehh.. Jag kommer inte på någon!

- Gör du inte?

- Nä, kan du komma med förslag..?

- Okej, eh.. Hur länge jag har känt dig?

- Okej! Hur länge har du känt mig?

- Eh, jag har känt dig sen trean. :) Då du gav mig ett kort och frågade om vi skulle bli kompisar, det var gulligt! :D

- Hihi ^^ Har du en blogg?

- Ja, jag har en blogg. Mooolle.blogg.se

- Varför har du inte godkänt alla mina kommentarer jag har skrivit på dina inlägg i din blogg?

- Eh, därför att jag inte går in på min blogg så ofta och kollar det.. piinsamt.

- Aha... ^^  Vad tycker du om min blogg?

- Jag tycker att den är roligt och jätte bra blogg och CRAZY! :)

- Vill du ha en kram nästa gång vi ses?

- Nej, jag vill inte ha en kram, jag vill ha 50 kramar! :D

- E det roligt att bli interjuvad?

- Jaaaaaa, Jag känner mig som en kändis! 8D

- Vilken av mina smajlisar (Jag stavar så med flit! :D) är dina favoriter?

-              , Det är mina favorit smileys! :D

- Hihi, en sista fråga: Vad säger du när interjuvn är slut?

- Nej! Nu måste jag lägga på (vi har videochatt).. :(  Buhu!  Jaja, det var jätte roligt att bli interjuvad! :D

- Bra, tyckte det själv. 8)

- Hejdå! Bamsekramar! :)

- Hejdå!      

- Ät bacon, det är nyttigt! Det är ett gott råd 8)) Det var allt från mig, Molle.   



Hon är lite bacongalen.. x)


Det var en interjuv med Molle det! 8D

Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 8 mars 2012 18:10

Hey!

Idag e det Torsdag och som de allra flesta Torsdagar så har det blivit nytt tema på Msp!

"Mode Vecka Tävling"



Ord man måste ha med i en film till tävlingen är:


fashion time

strike a pose

you look beautiful


Har tävlingen varit förut? Isåfall när?:  Jag tror inte temat har kommit förut.. o.o

Vad jag tycker om temat: Lite tråkigt.. Inte precis intresserad av mode.. xP

Vad jag har köpt från temat: Nothing, vill ha en VIP animering men den e ju som sagt VIP..


-


Dessutom: Jag har gjort och släppt del 3 av Agent K idag!   Tror dock inte att jag gör någon film till tävlingen.. Kanske.. Kanske inte..


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 8 mars 2012 15:50

Heyy!

Sorry för att jag inte har bloggat, hade fullt upp igår och hade max 15 minuter på mig för nöjes spelande för vi åt middag hemma hos farmor och farfar och sen fick vi gäster..

Men nu har jag lite tid! Eller, faktiskt inte.. Senast idag ska tädgårdfilmen (Msp) vara inlämnad och jag har inte ens börjat!   

Sorry igen.. men det kommer nog ett/två inlägg till senare, när jag e klar med filmen  


Vi hörs och störs! ;D


Ps: har ni sett att jag gjort en ny "avslutning" (Bilden där det står Mvh Elli)? Snygga va? Typ lika dan som den andra men den här e lila, har annan typsnitt (bokstäverna) och orginalbilden kommer från ett annat ställe.

Av Elli - 5 mars 2012 18:30

Hej på er!   

Epicfaiil, Caty, Hofh, Keela, Kandylandy (The Kick Back Pack) har just nu en stor helt awesome tävling som jag vill delta i! Har kanske inte så stor chans att vinna men de e väl värt ett försök?   Tävlingen går ut på att jag ska berätta om vad deras bloggar handlar om och länka den till dem så ska dem välja ut 3-4 bloggar som dem alla 5 länkar sedan! Så nu kör vi!   OBS, Har tagit dem i en slumpmässig ordning (inte favvoriserat)!



Vi börjar med:

Photo Flipbook Slideshow Maker


EpicFaiil.Se
- En jättebra och fin blogg av Moa Murderess! Moa är en tjej på 17 år som gillar att underhålla andra! Hon skriver om sin vardag, styling, hår, smink och självförtroende. Hon skriver också om olika tips, som t.ex om styling och hur man får till en bra blogg! Det var genom henne som jag lärde mig hur jag skulle göra för att få bloggen intressantare, först var den kanske lite långtråkig (min blogg alltså) men vips så höjdes bloggens nivå!  
En till kul grej e ju att hon e galen i mjöl! Hon tycker att det är smaskens!  xD



 

Jag läser hennes blogg för att den e underhållande och intressant att läsa! Om ni vill läsa en kul, intressant och smakfull blogg så rekomenderar jag EpicFaiil.Se!


Och nu:

Photo Flipbook Slideshow Maker


Caty.Nu - En söt, bra och fin blogg av Katarina Testad! Katarina (Caty) är en tjej på 22 år som desginar kläder, myser med sin hund Sam och bloggar. Caty kanske bara verkar vara en tjej som är söt, men hon är även lite tuff! Hon sketar, surfar och åker snowboard! I bloggen skriver hon om kläder, pepp, styling, snowboard, skate, musik, cupcakes och som hon själv säger "...och tusen saker till!". 


 

Jag läser hennes blogg för att den är gullig och har bra innehåll (Man skulle kunna säga att jag gillar lite av varje)! Bloggen är som sagt gullig och fin, så alla som gillar glitter och söta cupcakes ska klicka sig in på Caty.Nu!




Dags för nummer 3:

Photo Flipbook Slideshow Maker


Kandylandy.Se
- En snygg och bra blogg av Vira! Vira går andra året på gymnasiet inom musik/media. Hon skriver om styling, musik, tips och självförtroendepepp. Jag tycker att hon har en jätte snygg design/header på bloggen

(Vill haa.!) och hon gör bra inlägg med snygga 'rubriker' (inte riktigt rubriker men de e texter till te.x bilder)!   

Jag läser bloggen för att den är snygg och bra (lite som med Catys blogg, gillar lite av varje) Alla som gillar snygga bloggar med bra tips; kika in på Kandylandy.se!



Näst på tur står:

Photo Flipbook Slideshow Maker


Hofh.Se
- En söt och bra blogg av Johanna Simfors! Johanna är en 17:årig tjej som skriver om apor, kläder, tips, roligheter, musik och serier. Det som jag tycker e lite extra kul e att hon jobbar med att göra serier till en lokaltidning! Serierna är väldigt roliga, se själva!:


   

Hahaha! xD

En sak till som jag tycker e bra med bloggen är att den är garanterat fri från bantningstips, provocering och elakheter! Dessutom har hon många kul inlägg!
Jag läser bloggen för att den är gullig, rolig och bra! Ni som gillar serier och roliga inlägg; ta en titt på Hofh.se vetja!



Och sist men inte minst:
Photo Flipbook Slideshow Maker


Keela.Se
- En färgglad och fin blogg av Michaela! Michaela (Keela) är en tjej på 21 år och i bloggen hittar ni tok, trams, färger, foton, kläder och illustrationer! Hon har även en kul katekori som heter "Visste du att..." som e intressant och kul att läsa! Jag tror det där med illustrationer är en speciallité för hennes bilder är väldigt fina! Bevis:


  E den inte hur snygg som helst? Tycker jag!  

Jag läser bloggen för att den är kul och bra gjord (vilket dem andra också är)! Ni som gillar färger och kul inlägg; ta en titt på Keela.Se!


Det här inlägget har nu tagit flera timmar att göra nu! Dessutom så försvann typ halva när min dumma Mac gick tillbaka en sida helt plötsligt och jag var tvungen att göra om nästan allt! x_x  Men dem här tjejerna/bloggarna bildar tillsammans en liten 'pakt' och dem kallar sig för:

Hoppas nu att ni fått några tips på bloggar som ni vill kolla igenom (But don't forget me!) och att ni tycker jag har gjort ett riktigt snyggt inlägg (Hoppas att ni uppskattar det)!


Vi hörs och störs! ;D

Av Elli - 5 mars 2012 18:06

Hellu! ^^
Hade en tävling på Msp så gav man mig en auto mellan en speciell tid så fick man hamna här på bloggen, och det ska dem! :D


Bilder på dem:
     

           Dreamgirl                    Movieman12                       Vipis<37                   Wilmis 00

 
           Emmy_cool00                         nova03


Tog bilderna hur dem ser ut just nu/då, orkar inte riktigt fixa någon snygg look och sen ta bild av den, tyvärr xP Men om ni vill veta varför dem ler/ledsen/arg/förvånad så kan ni ju söka på dem på Msp och kolla (om dem inte ändrat)


Det var det de.. xD

Vi hörs och störs! ;D

 

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Skapa flashcards