MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Alla inlägg under november 2012

Av Elli - 8 november 2012 17:45

Hejj!

Anledningen till att jag inte bloggade igår var för att jag var lite för upphetsad för det! Jag har nämligen hittat två till (möjligen fler, är inte säker på det men det kan ju vara så) böcker med Barnen Baudelaire!! Eller ja, det är med Beatrice - Inte deras mamma, jag menar Kit's dotter. 9 år senare efter händelsen att de stack från ön - som skickar brev till sin farbror (Lemony) som svarar. Jag tror att det är hon som övertalar Lemony om att skriva böckerna om Violet, Klaus och Sunny och om deras svårigheter. Det är därför det står på baksidan av alla 13 böckerna att det är hans plikt att skriva de. därför att han lovat

Hursomhelst, boken heter The Beatrice Letters

  Den andra boken är en sorts självbeografi om Lemony Snicket ("Författaren", berättaren och rollfigur - även om man inte först tror det - i böckerna). Då får man reda på svar som man kanske undrat över, saker man kanske inte tänkt på och ännu mer hemligheter klarnar upp. Boken heter Lemony Snicket: The Unauthorized Autobiography (Lemony Snicket: Den Obehöriga Självbeografin. Hans stil, helt klart! xD)*


Jag har hittat båda böckerna på bokhandlar på nätet men tyvärr är de på engelska, jag hittar de inte på svenska! :(  Men sak samma egentligen, jag blir bara glad av att få läsa hans ord. Han skriver på ett litet annurlunda sätt, som ses humoristiskt, som gör det mer underhållande. Dessutom är ju Baudelaire-böckerna mina absoluta favoritböcker!

Jag hittade böckerna HÄR och man kan köpa båda böckerna tillsammans och få lite rabatt!

Ni som inte känner till Baudelaire-böckerna kanske har sett filmen? A Series Of Unfortunate Events?

Jag har visat trailern förut, men det kan inte skada att visa den igen ;)


(Har sett filmen minst 7 gånger!<3)


Filmen är baserad på de tre första böckerna, men de har blandat till det lite. Klaus ska t.ex va yngre och ha glasögon, bröllopet ska vara med i första delen.

Det där med bilen på rälsen, Klaus gjorde änterhaken (I boken är det Violet som gjorde den med material från deras sovrum), ögat i tornet som försörde äktenskapsbeviset, att de fastnade i Josephines' hus - Det som fanns kvar av det vill säga - och att de fångade Olaf är bara trams, det är inte så och förkommer inte i en enda bok. Men annars stämmer ganska mycket.


Jag kan tyvärr inte berätta hela handlingen om böckerna osv, det är hur mycket som helst och verkar aldrig ta slut känns det som! Men en sak är säker, de är såååå bra böcker! Jag verkligen njuter av varje minut jag läser dem!

Kort kanske jag ska säga att det handlar om de tre föräldralösa syskonen Baudelaire - Violet, Klaus och Sunny - som har en ond skurk efter sig vid namn Greve Olaf som vill åt deras förmögenhet som de ska få ärva när Violet bli myndig och som Olaf gör nästan vad som helst för att få tag i. Få se nu.. fyra "som" i den långa meningen xD

Snicket writing  

Bara en fullkomligt awesome bild jag hittade på DeviantArt.com. En som läst böckerna skulle lätt se vilka det är ;)  Fast, trillingarna är svåra att skilja på endå.. Man får kolla på anteckningsböckerna ;)

 

Haha, nä nu måste jag sluta skriva - även om jag skulle kunna sitta och diskutera hur länge som helst kring böckerna - men en sista sak; Jag rekomenderar stort Baudelaire böckerna! (Syskonen Baudelaires Olycksaliga Liv av Lemony Snicket)


Vi hörs och störs! ;D



* = Lemony skriver i så gott som alla baudelaireböckerna att man ska sluta läsa, att man kan fantisera om hur det blev och föreställa sig de i lyckligt slut, för att det är för sorligt. Så ofta står det saker som kan avskräcka en lite eller hur jag ska förklara det..

Av Elli - 8 november 2012 16:08

Heyy!

Nu ska jag äntligen avslöja vem vinnaren blev :D

Som sagt var det inte så många som var med, rättare sagt, bara en! Nästa gång får jag verkligen inte glämma bort att påminna om tävlingen..! Men i alla fall, här har vi Erica från bloggen Sayonaraloserz.bloggplatsen.se!

Tack för att du deltog i tävlingen Erica! Och grattis, du ska nu få min special-länkning att få vara högst upp i min menyrad i två veckor!

Bilden kommer se ut så här:



Fast mycket mindre då, men i alla fall, det förklarar åtminstonde lite om din blogg! Men jag ska lägga till lite snälla saker under bilden och förklaring också, ifall man skulle undra vad det var för bild och länkning.


Jag kommer fixa den snart, under dagen, så ni behöver inte vänta länge ;)


Vi hörs och störs! ;D

Av Elli - 6 november 2012 18:49

..var jag i Barcelona! Vi var där från Söndag till Söndag, så alla inlägg från Försvunnen Kärlek del 6 till del 7 så har det varit tidsinställda.


Än har jag inte fixat bilderna därifrån (Det är nästan 400 bilder!) men ska göra det.. snart.. :P

Vi har gjort massor av saker! Vi har varit uppe på Barcelonas två högsta berg (Montjuic och Tibitabo, tror jag att de stavas..), shoppat, badat, bott i en stor lägenhet med en annan familj (som vi känner så klart), varit på Mangamässa (Det fanns från Anime's och spel också), ätit på restauranger och annat!


JLC

Ett halsband jag köpte i en galleria inne på Claire's.

"J'aime Le Chocolat"(Franska och utalas; Shämm lä chokola) betyder "Jag Älskar Choklad" ;D


Det är mycket att berätta om men jag kan börja kort och gott: Det var lika varmt där som det var i somras här! så det blev extra sommar för oss kan man säga ^^  Dessutom var det jättemysigt att vara där igen, för vi var ju där förra året också på höstlovet, fast nu bodde vi i en annan lägenhet.


Jag ska berätta mer i ett annat inlägg, måste ha bilder då också så måste fixa de..


Vi hörs och störs! ;D

Av Elli - 6 november 2012 16:59

Ja, usch vad smart man e ibland! Här har jag haft en tävling och glömt att påminna senare om den! Ååh, nu är det inte speciellt många med :/  Men den kommer komma igen, det kan ni alltid hoppas på! ;)  I alla fall så kommer jag fortsätta med tävlingen (imorgon ska jag ju lotta vinnaren!) och vinnaren ska få sitt pris som jag sagt. Hur som helst ber jag om ursäkt att jag inte påmint om tävlingen någonting!! .. Det var full rulle under höstlovet. Om vad jag gjorde berättar jag om en liten stund, och tro mig, ni har ingen aning om vad jag gjort! ;D


Av Elli - 4 november 2012 16:15

Del 7


Amelia Sunshine - Blå

Övrig - Grå


När det är kursiv stil är det tankar.


- Jaha Frida, har du lust att ta en kvällspromenad?

Frida bara gnäggar glatt till svar. Hon har nog inte blivit riden på länge kan jag tro, men nu ska hon få jobba lite.


 

Det känns lite ovanligt på ryggen. Jag har ju tidigare bara ridit en gång, men det ska nog gå bra endå.


 

Tysta som det bara går travar vi iväg från huset. Jag känner känslan av att vara lite upprorisk. Att vara ute om kvällarna när man egentligen ska ligga och sova.


     

Till sist vågar jag mana på Frida. Jag har lärt mig att lita på hästarna, de vet bäst när det gäller ridning. Det är ju ändå deras område.


 

Till min fasa blir jag stoppad av polisen!

- Jaha, och vad gör den här unga damen ute så här sent? frågar konstapeln.

- Eh, hehe.. Jo.. stammar jag.

Sen får jag följa med henne i polisbilen och visa vägen hem.


 

- Busted! Hur kunde det bli såhär? Mamma kommer få spader och låta mig få utegångsförbud för resten av livet! Det var kanske lite realistigt av mig, men så blir det när man är fångad.


 

När vi är utanför så känner jag mig nervös och absolut inte skyldig. Kan inte en ung flicka få vara ute och leta efter sin häst utan att få råd att man ska sova vid den här tiden?!


 

Onej, här kommer nästa polis..


Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards