MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

Försvunnen Kärlek - Del 4

Av Elli - 15 oktober 2012 15:47




Denna del skulle ha kommit upp igår, men jag hade inte tid till bloggen då

Del 4

Del 3


Amelia Sunshine - Blå

Marie Sunshine - Grön

När det är kursiv stil är det tankar.


- tre! .. Men?


 

- Aha, där är du.. Heheh, så klumigt av mig!  


 

- Redo? Då rider vi!


 

Det tar ett tag att komma fram, speciellt med mig på ryggen. Än vågar jag inte rida snabbare än att skritta lungt.


 

Till sist kommer vi ändå fram.


 

Det är ganska tomt där. Bara några som är ute och tar en promenad kan jag se.


 

- Stanna här nu Lukas. Jag kommer aldelles strax!


 

Inte ett ont anande går jag in i stallet.

- Dave! ropar jag när jag kommer in och förväntar mig att han ska gnägga tillbaka. Men inget ljud kommer alls förutom ett litet eko från min röst.


 

- Dave?

Ingen häst står i boxen, inte ens Dave som skulle stått där!


 

Så fort jag vågar skyndar jag mig hem. Det dunkar i bröstkorgen av sorg. Dave som jag hade längtat så mycket efter och bara varit borta från en dag. Ändå är han försvunnen.

Mamma måste få veta att han är borta, hon vet nog vad som ska göras i ett läge som det här!


 

Mamma ska precis lägga sig så därför har hon redan pyjamasen på sig. Dagen har varit lång, både för henne och mig. Man blir väldigt trött av att ha tagit hand om hästarna hela dagen.

- Mamma! Dave var inte i stallbåset när jag kom! Han är försvunnen! säger jag med gråten i halsen.

- Jag ska ringa polisen så fort jag vaknar imorgonbiti! säger mamma trött.

- Men mamma! Förstår du inte? Det är ett akutläge! Tänk om Dave blivit kidnappad!!

- Ikväll orkar jag inte mer. Jag blev så sönderstressad av lillen, hon ville ha sällskap hela tiden och jag var tvungen att städa och göra i ordning allt annat samtidigt! Min kropp tål inte lika mycket längre.

- Men-

- Amelia, jag förstår att du är orolig över honom. Men jag måste få sova nu. Annars kommer jag börja snarka när polisen berättar vad vi ska göra! Det vore väl inget trevligt?

- Nej.. säger jag besviket. Godnatt mamma.


 

Jag sätter mig i köket och jobbar med läxorna ett tag. Men det är svårt att konsentrera sig. Hela tiden flyger tunga tankar genom mitt huvud om Dave.


 

- Det här är mitt fel..



-

Hoppas ni tyckte delen var bra! Den är lite känsloladdad, men mer kommer det bli! Så förbered er på de ;)


Vi hörs och störs! ;D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

;_;

Av Elli - 30 maj 2013 19:30

JAG ÄR SÅ BRA PÅ ATT BLOGGA JAJAJA GLÖMMER ALDRIG BORT OCH ÄR INTE FÖR LAT ORKAR ALLTID GÖRA INLÄGG Nej ärligt, sorry. Jag vet att det är irriterande när bloggare skriver så på bloggarna, när de ber om förlåtelse och säger att de ska skärpa sig o...

Av Elli - 3 maj 2013 17:00

Det har snart gått två veckor sedan jag blev förskyld! Nästan det enda jag orkat göra är att kolla på anime/pewdiepie, lyssna på musik och ritat lite.. ._.  Fast i onsdags så orkade jag gå hem till Molle faktiskt (hon övertalade mig på något vis). Vi...

Av Elli - 3 maj 2013 14:26

                                        WIP = Work In Progress     Random.. ^^ *Ignorera fönstret och att ögat inte är riktigt som det bör vara* ;_;   Random Fairy tail-relaterat.. ^^  Ville för...

Av Elli - 28 april 2013 19:15

  Var jag och såg idag inne i stan med 3D ^^   Tyckte den var helt okej.. Inget som jag kommer vela se flera gånger men den var inte dålig heller. Någon som ska se den eller som redan sett den?   //Elli ...

Av Elli - 27 april 2013 16:15


Klicka på bilden för att komma till bloggen!   Länkbytardags! ^^ Nessies Simsblogg är en blogg blandat med massor om The Sims och Nessies gameplay! Tidigare bloggade Nessie under bloggnamnet Hippieflickan (Ni kanske minns henne?) som jag skr...

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards