MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Alla inlägg under september 2012

Av Elli - 25 september 2012 13:38

 

Av vad jag kan komma på nu är nog min favoritsim just nu hon som jag visat i mina senaste bildbomber, Jenny!

 

Det var första gången jag använde det där håret på henne, tycke det blev så snygg! Speciellt med den där gröna koftan.

Jag blev så nöjd när jag var klar i CAS med henne! Hon ser lixom ut att vara en ansvarsfull och snäll tjej med hjärtat på rätt ställe (uttryck). Det är lite svårt att förklara men hon känns speciell, inte som mina andra simmar som liknar henne (gör typ alla tjejer likadana men alltid med några skillnader som egenskaper och "historia")..

 


Av Elli - 24 september 2012 19:42

Heyy!

Har varit hos Lellan som sagt och han inte skriva något inlägg p.g.a att jag stack till henne direkt när jag kom hem. Vi gjorde inte så mycket förutom att prata om vad som hänt i skolan och sådär.. Vi kom fram till att nästa år har vi känt varandra 10 år! Det ska vi fira tycker vi båda, men vi kom inte vidare så mycket mer. Sen spelade vi lite Lego-batman två och åt och sen skulle jag hem, hon behövde göra lite läxor.. Men vi hade kul i alla fall. :)


Nu när jag kom hem så läste jag på en av simbloggarna jag läser att hon gjort en 30-dagars utmaning som man fick ta också. Jag har alltid velat ha en flerdags-utmaning men har inte velat göra listan själv eftersom typ varje gång jag ska göra förhör, när det gäller osv, så glömmer jag bort orden eller är icke-kreativ. Men nu hittade jag en rolig simsutmaning som verkar kul! Har gjort om några frågor som inte passade, men annars är utmaningen från Nessiessimsgames.blogspot.se


    

Klicka på bilden för att göra den större!

 

Föressten, jag börjar imorron med frågorna och kommer sätta dem i menyn så att man alltid kan klicka på bilden för att se vad som är dagens utmaning! ---->

Även gjort en Utmaningskategori där alla senare kommer vara samlade.

 

Vi hörs och störs! ;D


Av Elli - 23 september 2012 16:15

Del 1


Amelia Sunshine - Blå

Marie (Mamma) Sunshine - Grön

Dave - Turkos

 

När texten är kursiv  är det tankar.



Vi har precis kommit hit till Appaloosa Plains. Mamma driver en hästgård (Eller Hästpantionat som hon ibland skojar och säger) och köper och säljer då hästar, så det är nog inte så konstigt att jag älskar hästar. Min egna häst som jag fick när jag var liten heter Dave. Han är en pålitlig och lekfull häst och min bästa vän. Än så länge har jag aldrig ridit honom, eller någon annan häst heller för den delen. Men idag, nu, så ska jag göra det - även om jag fortfarande kan känna att mina knän vill vika sig.


 


Jag hoppar lätt upp i sadeln som mamma visat mig. Men det känns ändå lite konstigt.. Jag har hamnat åt fel håll ju! Men, det är ju min första gång. Vem som helst som inte vore van skulle gjort fel.


 


Nu har jag hamnat rätt och jag känner efter hur det känns i knäna. De skakar inte. Jag sträcker på mig och känner mig modig som gjort det, äntligen. Känslan är underbar, det känns som jag aldrig skulle vilja hoppa av för att det är en så härlig känsla!


 


Sakta men säkert börjar Dave skritta åt det håll jag vill. Jag var väl förbered och har övat på leksakshästar när jag var liten och precis börjat bli en hästgalning. Mamma har tidigare varit ridskolelärare - och innan dess tävlade hon mycket. Så hon har hjälpt mig genom alla år och berättat historier om tävlingar hon varit med om, alla hästar hon haft och alla äventyr hon fått uppleva med dem. Nu är det min tur.

- Du är väl inte borta för länge nu va? Ropar mamma efter mig.

- Nejdå, ropar jag till svar.


   


Det är en bit till hästranchen där jag ska öva lite på banan. Men hela tiden är Dave lugn, det har mamma tränat upp honom att bli för han var en av ridskol-hästarna eleverna fick täna på.


 


Slutligen närmar vi oss och jag känner mig så upphetsad och vill sätta av i gallopp, men jag vet att jag inte är redo så jag manar inte på Dave som i min vildaste fantsasi.



Då var det dags att försöka komma av nu också!


   


Jag ramlar bakåt och slår rumpan i marken.

- Aj!

- Gnägg, säger Dave och tittar busigt på mig.

Han kanske är en lugn och snäll häst, men busig har han alltid varit och kommer nog förbli.

- Det skulle vara mer uppmutrande om du inte rörde på dig när jag ska hoppa av, säger jag och försöker titta strängt på Dave men det är svårt att vara arg på en så söt häst som han.



Jag ställer in Dave i ett stallbås så länge, för först ska jag ta en titt på ridbanan och se hur stället ser ut.


   


- Stanna här Dave, jag kommer snart.

- Hiihii (Utdraget "gnäll"-gnägg), säger Dave som om han redan börjat sakna mig.

Jag klappar honom lugnande på nosen och går sedan ut till gården.



- Ja här ser det okej ut! Det här är ett perfekt ställe att börja träna på.


   


Jag tittar runt och ser en vackert snövit häst stå en bit bort. Vem är det där? undrar jag.

 

-

Kanske inte en så spännande del, och kanske lite kort också. Men det blir lite lättare och snabbare för mig när de e kortare. Och så är det större chans att dem kommer upp varje söndag så att det inte blir typ 2 veckors mellanrum för att jag inte orkar skriva så långa delar!

 

Vad tycker ni annars om första delen?

 


 

Av Elli - 22 september 2012 16:17

Heyy!

Som sagt, har fler bilder nu att visa från när jag spelat!

 

Jamie ligger och sover. 

Kim har fått ett föl!

   

Jonas (Jennys son) ska få det nya fölet när han blivit tonåring.

Daim sover i soffan. Fy!

 

Självstädande stallbås ^^

 

Han letar efter elexir som gör att hans låssaskompis blir verklig. Men det tog ett tag att hitta rätt..

 

En sån där "magisk tomte" dök upp. Jobbigt att hela tiden leta rätt på vart den "puffat" och ställa den på rätt plats igen..

 

Varningskylt för dinasaurier?

 

Okej, skylten stämde. Men det där stället var ganska coolt! I närheten fanns det mycket ädelstenar osv.

   

Jenny ska gifta sig i hästarnas hage (som jag gjort om och låtit hästarna vara på ett annat ställe)

 

Fin bild jag tog under brölloppet. Gillar det där med månen i bakrunden.

 

Tårtan ska skäras!

Jennys infångade (Josefine fångade den) fågel som fick heta Dodo.

     

Josefine sover i "klöshuset".

 

Jamie softar i "klöshuset"

 

Kim fick ett föl till och här är hela familjen samlad (förutom pappan då)

    

*Snark*

   

Alla sover..

 

2 till "magiska tomar" kom till tomten..

   

Familjen åkte till Frakrike.

   

Jonas testar ett elexir.

 

Bubblebad!

   

Men, vart tog han vägen?

 

Aah! Sluta stirra sådär! (Han tittar ju som värsta blodtörstiga hajen!?)

 

Jennifer (Jonas lillasyster) har blivit stor och ska köpa glass.

 

Mmm, mums

 

*Tittar misstänksamt på glassen*

Egoister..


    


Sådärja! Jag tror det är 35 bilder i det här inlägget nu. Oj, här kommer en 36:e!


Vi hörs och störs! ;D

Av Elli - 22 september 2012 14:01

Jag har sagt det förut och säger det igen, nu ska jag ta tag i bloggandet! Bloggen har varit orörd av mig i två dar och jag känner mig lite besviken att jag inte satt igång. Men samtidigt: Jag är ju sjuk och har inte så stor ork att ta in omvärlden. Men nu ska jag verkligen försöka!


Har egentligen massor att berätta som jag inte orkat/hunnit skriva om. T.ex om när kompisarna var här och vi åkte till kaknestornet, var på muséeum och på bio. Håller dessutom på med en ny spyro/cynder-bild som kanske blir klar idag! Funderar även på att färglägga den.. Och så har jag massor av andra kul planer! T.ex så kanske jag ska byta header och design snart. Har tröttnat lite på den jag har nu även fast jag tycker den blev bra. Har ju en på väntlistan som nog vill komma upp ;)


Hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 19 september 2012 13:30

Heyy!

Är sjuk från skolan idag (Igen? Ja.) så ska spela en massa sims idag me! Ja, jag spelade ganska mycket igår också.. Så här kommer bilder från igår när jag spelade!

Jag adopterade en liten hundvalp från en granne :)

Först hette han Knase men jag döpte om honom till Daim.

   

Han gillar sitt tuggben ;D

   

Min sim gillar att läsa så hon var ganska mycket i biblioteket. Dessutom är hon författare så hon behövde låna en dator där eftersom hon inte hade råd med en egen. Föressten så heter hon Jenny.

Jenny gillar alla djur! Hon lyckades till och med tämja en vildhäst som fick heta Kim.


 

Jennys två katter också. Josefine och Jamie.

 

Daim var ju så söt när han sov i korgen!

 

Kolla in öronen! För söt ju! <3

       

Daim och Kim blir kompisar.

 

Kuddkrig!

 

Hon fick ett så konstigt ansiktsutryck :o

       

Katterna fick två kattungar. Den med stora öron blev ju urgullig!

 

Vann någon hästtävling. Tror det var kapplöpning?

   

Jenny blev nivå 10 i ridning. Dessutom blev det en bra bild.

-

Nä, nu ska jag fortsätta spela!


Vi hörs och störs! ;D

Av Elli - 18 september 2012 13:48

Hejj!

Skoldagen har varit bra. Den hade varit bättre om dem inte serverat lax med någon konstig sås.. Men i alla fall så var den mest bra för att den var så underbart kort! Bara 3 lektioner (+ Lunch och läsning) ^^  Och svenskan på morgonen var lite roligare än vanligt. Vi fick öva på att argumentera på varandra. Det var både svårt och roligt. Tja alla fick ju olika svårighetsgrader eftersom alla var olika svårövertalade.. Men som sagt kul i alla fall.


En sak som därimot inte var kul var ju idrotten, eller tja efteråt kan man väl säga.. Det började regna och vi var ju på väg tillbaka till skolan (vi hade varit på en äng där vi har orgentering) så det bara öste ner på oss. Men det var i alla fall uppehåll när jag skulle cykla hem så det var ju skönt.


Vi hörs och störs! ;D


Föressten; Var i skolan igår och efteråt gick jag hem till Molle, så det är därför det inte kom några inlägg

Av Elli - 16 september 2012 18:15

Heyy!

Här kommer inledningen till historien, hoppas ni kommer gilla den!


Amelia Sunshine - Blå

Hej! Jag är Amelia Sunshine. Jag och min mamma har precis kommit hit till Appaloosa Pains. Jag älskar hästar och har en egen till och med! Han heter Dave och är min bästa vän. Annars är jag en lite tankspridd tänkare som inte ger upp i första taget.


Marie Sunshine - Grön

Det här är min mamma Marie. Hon är gammal ridlärare och nu har hon en egen "hästgård" eller "hästpansionat" som hon själv säger. Hon köper in och säljer hästar helt enkelt men vissa stannar längre än andra, t.ex Lukas som hon nog aldrig kommer vilja sälja eftersom hon e så fäst vid honom.


 

Här är gården vi bor på. Huset är inte speciellt stort men vi tillbringar den större delen till att vara med hästarna så det gör inget. Vi behöver mer pengar därimot för att kunna köpa flera boxar och sedan bygga ett litet stall. Hästarna springer fritt över hela ägorna som dem vill. Då får dem känna sig lite fria.


 

Det här är då Dave. Han är ganska lik Lukas, fast Lukas är ju pansionär.. Dave är min egen häst som sagt och min bästa vän.  Endast jag av oss två är nybörjare, han var en av mammas ridskolehästar när hon jobbade som ridlärare och har då blivit tränad genom åren. Han stöttar mig på ett sätt som bara vi kan förstå när jag behöver någon som mest. 


 

Närmast här är Lukas, mammas egna favorit. Han är snäll, klok och säker att rida.

Det kommer även komma fler hästar till historien senare också.

-

Nå vad tror ni? Kan det bli något? :)


Föressten, behöver ett namn på historien! Kolla in "Vad Väljer Du?" i menyraden och rösta!


Vi hörs och störs! ;D

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards