MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Direktlänk till inlägg 30 september 2012

Dag 6: Spela spelet vanligt eller bygga?

Av Elli - 30 september 2012 18:38

Jag älskar självklart att spela spelet (men vanligt kan man väl inte säga jag spelar, så mycket som jag fuskar! Hehe) Men tror jag gillar mer att bygga.

Det här är något jag upptäckt nyligen, jag gillar att bygga, designa och inreda i husen och på tomter. Även om det känns lite jobbigt i början då man tänker "Åh, kommer aldrig bli klar! Det är så mycket att göra.." så är det kul, i alla fall när det går bra och allt går som det ska. Dessutom känns det lite grann som när man ritar, desto mer man gör det desto bättre blir man och får bättre resultat!


Har inte så mycket byggnader uppladdade på exchange precis, men en fin i alla fall som jag blev nöjd med är Hästarnas Mästarranch.


Finns att ladda ner HÄR.


Egentligen blev det lite fel med hoppbanorna då dom börjar vi eldringen istället för första hoppet med facklorna.. Men det blev bra i alla fall tycker jag ;)


Sen har jag ju också ett fint, omgjort hus som jag också är nöjd med! Perfa familje-hus som jag kallar den.


Finns också att ladda ner fast HÄR (fortfarande Exchange).


Enda failet blev ju att jag glömde matbord och tvättkorgar men hade allt annat! Det är alltid något.. Känns som det i alla fall. Jag minns ju en gång då jag glömde lampor och en annan gång jag glömde golv. xD



Nu, om ni ursäktar ska jag förbereda mig inför del 2 av Williams Lista! Någon mer som följer serien än jag??


 
 
Stina9999

Stina9999

30 september 2012 19:28

Hejsan! :)
Jag ÄLSKAR Sims 3, och jag ÄSLAKR att bygga hus. Jag gillar att inreda, fixa till med trädgården (träd, stenar, markhöjder och sånt). Jag har ett tips till dig, när jag ser dina hus är dom jätte fina, men dina tomter är ganska tomma. Testa att göra lite markhöjder eller ändra lite med gräset, du vet satt man kan ha mörkt/ljust gräs, stengångar, jord m.m, och att du kanske kan sätta ut lite mer träd och växter? :) Gör som du vill.. hoppas tipset var bra.

Kram Stina!
PS. Vad heter du på MSP? Ska vi bli vänner där? Jag heter iaf Stina9999 på där! c:

http://mspstinas.bloggplatsen.se

Elli

30 september 2012 20:33

Aa, det har du nog rätt i.. Hade faktiskt glömt buskar och träd på den tomten :o Men jag har lite svårt med att ändra på gräset så att det blir flera färger, ibland kan det se lite skumt ut! Men jag lär mig :)

Jag heter Lina_10 på Msp

 
Yaren

Yaren

1 oktober 2012 07:42

Jag tycker om att spela spelet vanligt. Men i Sims 2 tycker jag om att bygga! ;). Det är jättesvårt att bygga på The Sims 3. Enligt mig...

http://yare-n.bloggplatsen.se

Elli

1 oktober 2012 12:50

Ja, det är lite svårare att bygga i 3:an men det är lite mer alternativ också som man kan utforska. Dessutom är det lite kul att utmana sig själv lite också ;)

 
Sindra

Sindra

19 oktober 2012 18:12

Jag gillar inte att bygga husen utan bara att inreda dom! Mina hus jag bygger själv ser helt puckade ut!

Jag ÄLSKAR William Spetz! Så man kanske kan lista ut att jag följer Williams Lista!
P.s Springer du med armen?

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

Elli

19 oktober 2012 23:18

Heheh, det kan de göra ibland vet du! ;D Speciellt mina i början.. Huu, ruskit stora och vääldigt tomma xD

Ja, han är rolig! Jag följer också serien, och lillabloggen så klart på youtube :)
P.s: HAahaha, Jag älskar gjympamajjen! (typ hans bästa karaktär efter jocke) Speciellt den där frasen x'3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

;_;

Av Elli - 30 maj 2013 19:30

JAG ÄR SÅ BRA PÅ ATT BLOGGA JAJAJA GLÖMMER ALDRIG BORT OCH ÄR INTE FÖR LAT ORKAR ALLTID GÖRA INLÄGG Nej ärligt, sorry. Jag vet att det är irriterande när bloggare skriver så på bloggarna, när de ber om förlåtelse och säger att de ska skärpa sig o...

Av Elli - 3 maj 2013 17:00

Det har snart gått två veckor sedan jag blev förskyld! Nästan det enda jag orkat göra är att kolla på anime/pewdiepie, lyssna på musik och ritat lite.. ._.  Fast i onsdags så orkade jag gå hem till Molle faktiskt (hon övertalade mig på något vis). Vi...

Av Elli - 3 maj 2013 14:26

                                        WIP = Work In Progress     Random.. ^^ *Ignorera fönstret och att ögat inte är riktigt som det bör vara* ;_;   Random Fairy tail-relaterat.. ^^  Ville för...

Av Elli - 28 april 2013 19:15

  Var jag och såg idag inne i stan med 3D ^^   Tyckte den var helt okej.. Inget som jag kommer vela se flera gånger men den var inte dålig heller. Någon som ska se den eller som redan sett den?   //Elli ...

Av Elli - 27 april 2013 16:15


Klicka på bilden för att komma till bloggen!   Länkbytardags! ^^ Nessies Simsblogg är en blogg blandat med massor om The Sims och Nessies gameplay! Tidigare bloggade Nessie under bloggnamnet Hippieflickan (Ni kanske minns henne?) som jag skr...

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards