MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Försvunnen Kärlek - Del 1

Av Elli - 23 september 2012 16:15

Del 1


Amelia Sunshine - Blå

Marie (Mamma) Sunshine - Grön

Dave - Turkos

 

När texten är kursiv  är det tankar.



Vi har precis kommit hit till Appaloosa Plains. Mamma driver en hästgård (Eller Hästpantionat som hon ibland skojar och säger) och köper och säljer då hästar, så det är nog inte så konstigt att jag älskar hästar. Min egna häst som jag fick när jag var liten heter Dave. Han är en pålitlig och lekfull häst och min bästa vän. Än så länge har jag aldrig ridit honom, eller någon annan häst heller för den delen. Men idag, nu, så ska jag göra det - även om jag fortfarande kan känna att mina knän vill vika sig.


 


Jag hoppar lätt upp i sadeln som mamma visat mig. Men det känns ändå lite konstigt.. Jag har hamnat åt fel håll ju! Men, det är ju min första gång. Vem som helst som inte vore van skulle gjort fel.


 


Nu har jag hamnat rätt och jag känner efter hur det känns i knäna. De skakar inte. Jag sträcker på mig och känner mig modig som gjort det, äntligen. Känslan är underbar, det känns som jag aldrig skulle vilja hoppa av för att det är en så härlig känsla!


 


Sakta men säkert börjar Dave skritta åt det håll jag vill. Jag var väl förbered och har övat på leksakshästar när jag var liten och precis börjat bli en hästgalning. Mamma har tidigare varit ridskolelärare - och innan dess tävlade hon mycket. Så hon har hjälpt mig genom alla år och berättat historier om tävlingar hon varit med om, alla hästar hon haft och alla äventyr hon fått uppleva med dem. Nu är det min tur.

- Du är väl inte borta för länge nu va? Ropar mamma efter mig.

- Nejdå, ropar jag till svar.


   


Det är en bit till hästranchen där jag ska öva lite på banan. Men hela tiden är Dave lugn, det har mamma tränat upp honom att bli för han var en av ridskol-hästarna eleverna fick täna på.


 


Slutligen närmar vi oss och jag känner mig så upphetsad och vill sätta av i gallopp, men jag vet att jag inte är redo så jag manar inte på Dave som i min vildaste fantsasi.



Då var det dags att försöka komma av nu också!


   


Jag ramlar bakåt och slår rumpan i marken.

- Aj!

- Gnägg, säger Dave och tittar busigt på mig.

Han kanske är en lugn och snäll häst, men busig har han alltid varit och kommer nog förbli.

- Det skulle vara mer uppmutrande om du inte rörde på dig när jag ska hoppa av, säger jag och försöker titta strängt på Dave men det är svårt att vara arg på en så söt häst som han.



Jag ställer in Dave i ett stallbås så länge, för först ska jag ta en titt på ridbanan och se hur stället ser ut.


   


- Stanna här Dave, jag kommer snart.

- Hiihii (Utdraget "gnäll"-gnägg), säger Dave som om han redan börjat sakna mig.

Jag klappar honom lugnande på nosen och går sedan ut till gården.



- Ja här ser det okej ut! Det här är ett perfekt ställe att börja träna på.


   


Jag tittar runt och ser en vackert snövit häst stå en bit bort. Vem är det där? undrar jag.

 

-

Kanske inte en så spännande del, och kanske lite kort också. Men det blir lite lättare och snabbare för mig när de e kortare. Och så är det större chans att dem kommer upp varje söndag så att det inte blir typ 2 veckors mellanrum för att jag inte orkar skriva så långa delar!

 

Vad tycker ni annars om första delen?

 


 

 
 
Wojjsan

Wojjsan

23 september 2012 19:51

Jättebra! :D

http://wojjsan.bloggplatsen.se

Elli

30 september 2012 20:34

Glad att höra! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

;_;

Av Elli - 30 maj 2013 19:30

JAG ÄR SÅ BRA PÅ ATT BLOGGA JAJAJA GLÖMMER ALDRIG BORT OCH ÄR INTE FÖR LAT ORKAR ALLTID GÖRA INLÄGG Nej ärligt, sorry. Jag vet att det är irriterande när bloggare skriver så på bloggarna, när de ber om förlåtelse och säger att de ska skärpa sig o...

Av Elli - 3 maj 2013 17:00

Det har snart gått två veckor sedan jag blev förskyld! Nästan det enda jag orkat göra är att kolla på anime/pewdiepie, lyssna på musik och ritat lite.. ._.  Fast i onsdags så orkade jag gå hem till Molle faktiskt (hon övertalade mig på något vis). Vi...

Av Elli - 3 maj 2013 14:26

                                        WIP = Work In Progress     Random.. ^^ *Ignorera fönstret och att ögat inte är riktigt som det bör vara* ;_;   Random Fairy tail-relaterat.. ^^  Ville för...

Av Elli - 28 april 2013 19:15

  Var jag och såg idag inne i stan med 3D ^^   Tyckte den var helt okej.. Inget som jag kommer vela se flera gånger men den var inte dålig heller. Någon som ska se den eller som redan sett den?   //Elli ...

Av Elli - 27 april 2013 16:15


Klicka på bilden för att komma till bloggen!   Länkbytardags! ^^ Nessies Simsblogg är en blogg blandat med massor om The Sims och Nessies gameplay! Tidigare bloggade Nessie under bloggnamnet Hippieflickan (Ni kanske minns henne?) som jag skr...

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards