MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Alla inlägg under augusti 2012

Av Elli - 23 augusti 2012 15:31

När jag försökte gå in på en bild (länk) så kom detta upp:



*Förstoring på det knasiga*


  


Kakor, som man äter, tuggar och bjuder på eller?

Undrar om det är någon som skojar? Eller står det så för er också? Underligt.. Eller är det bara jag som misstolkat det? Hm..  Tror nästan på sista alternativet..


 

Av Elli - 23 augusti 2012 10:15

Hejhejhej!

Nu är första skoldagen avklarad! Och "lektionen" var typ bara 25 minuter! Vi skulle bara få lite information och få shemat. Vi har fått lite nya lärare, bl.a en av våra mentorer. :(  Men vi har fått en ny i hennes ställe, en tjej som vickade hos oss förra året. Den "förra" mentorn jobbar kvar i skolan men bara med dem som behöver extra hjälp och så.. Och så har vi massor av andra nya lärare (Alla är inte utbytta men några) t.ex min franskalärare som jag kommer sakna! Hon är en av dem bästa lärare jag någonsin haft.. Nu har hon bara sin klass (vad jag vet?) med 9:or.


Men appropå shemat så är det sjukt chill vissa dar! Som på tisdan slutar vi halv 1! (Eller 13.25 om man inte får svenska på morgonen) Tyvärr har vi ingen sån där 1-timmes-rast längre, men några lite-mer-än-30-minuters-raster har vi i alla fall, och det duger ^^


 

Det här inlägget kommer bli för tråkigt om jag inte har med en bild!

Själv hade jag ingen som passade, så jag jag sökte runt lite på google och hittade den här.. x)

En random bild jag hittade.. :P


Dem har gjort om på vissa ställen i skolan! Orkar inte rabbla upp allt för det blir för inväcklat.. Men nice tycker jag det blev, absolut! :D


Och så till det bästa, att träffa alla klasskompisar igen! :D  Har inte sett en enda på hela sommarn! Bara några från mina gamla klasser..


Ses sen - hörs sen! ;D

Av Elli - 22 augusti 2012 18:20

Heyy!

Glömde berätta att igår var jag och åt frukost på Ikea med mamma. Billigt och gott! ^^  Men vi tog i alla fall en sväng förbi Stadium och kollade lite sen.. Mamma hittade en väska och jag köpte en gjympapåse, en gjympatröja och en keps!

 


Tröjan är så där härligt lång och andas (Asså så att det inte blir för svettigt typ) ^^

Kepan gillade jag direkt när jag såg den. Mina färger ju!<3


Vi hörs och störs! ;D

Av Elli - 21 augusti 2012 18:31

Heyy!

Hade lite fullt upp igår, va med Molle på dagen och med familjen på kvällen. ^^


Molle och jag åkte till simhallen och tänkte bada lite men det var stängt av någon anledning? Så vi drog till centrum och kollade lite i butiker och fikade. Bl.a så köpte vi en stor slush och delade på, och hallon på torget.


Molles hand fick vara med och posera lite i bilden också ^^


Sen hade vi tänk att vi skulle sova i tält i min trädgård (Gjorde vi förra året också) men hon kunde inte, om vi inte ville gå upp 7 på morgonen vill säga.. x_x  Varför är lite för invecklat och jag vill inte trötta ut er, sååå..  


På kvällen så hade vi i familjen lite mys och åt wienerbröd. (Älskar wienerbröd, så länge det är vaniljkräm i så ;)) Mamma och jag gjorde våran egna varma chokla' som vi hade i stora, härliga koppar ^^



HEhehe, mycket att mys! ;D

 

Men nu ska jag fixa lite i rummet och nog förbereda lite inför skolstarten.. Börjar på Torsdag..! D:  Det som knappast varit någon sommar..


Vi hörs och störs! ;D

Av Elli - 19 augusti 2012 18:00

Heyy!

Mitt efterlängtade spel har äntligen blivit köpt! Och då menar jag inte Sims 3 årstider.. För några dagar sen köpte jag ett spel som jag längtat och letat efter nämligen Spyro DOTD (Dawn of the dragon) som jag tror är det enda spyro-spel man kan spela 2 på! (Fast man kanske kan spela 2 på Spyro-Skylanders också? Men den räknas inte riktigt som "spyro-spel" tycker jag..)   


 


Ville först ha den som man kunde ha på svenska också, men den fanns visst inte i butiken fast det stod på hemsidan.. Men aja, jag ville inte vänta och leta vidare så jag köpte den endå!


Hade testat det innan också hos en kompis, men det fungerar inte längre.. Något knas med spelet har jag för mig? Och då hade vi det på svenska, bara för skojs skull, så jag minns lite grann i alla fall hur dem lät. Men orginalrösterna är bäst förståss


Tycker det är awesome att man kan spela 2 och välja mellan Spyro och Cynder! Fast själv tycker jag spyro blivit lite väl vuxen? (Tonåring) Gillade ju att han var så liten i dem första spelen Jaja, alla blir vi äldre..


Jag gillar absolut inte att man samlar kristaller som gör att man får upp liv och "kraft" och så att det är ett äventyr och inte flera olika banor.. (Hunter ser också så annurlunda ut gemfört med hur han såg ut i början, för mycket förändring enligt mig!) Inte heller att man "slår" istället för att bara spruta eld (Kan man ju fortfarande göra, men då tar det på "kraften"..) och stångas! Det kändes mindre komplicerat, det gamla.. Att leta reda på drakägg och diamanter (Pengar) kändes kul för då fick man leta lite ibland

Tycker dem skulle fortsatt i samma stil som dem gjorde med 3:an, den är min favorit! Då sparx ändrade färg för att visa hur mycket spyro skulle kunna hålla ut, och då han inte snackade utan bara sa "Bzz, bzzz,".. *Suck* Gamla goda tider..


"Känns lite som att jag klagar för mycket nu, så vi går vidare"


Vad skulle jag berätta nudå?.. Jo, jag var nog klar med "startrecentionen" (Har ju inte precis klarat ut det redan)
 så..


Vi hörs och störs! ;D

Av Elli - 18 augusti 2012 21:27

Heyy!
Sitter i bilen med familjen på väg till midnattsloppet för att kolla lite. Har inte gjort det förut, ska bli lite spännande att se stan på natten. Någon annan som också åkt in?

VHOS! ;D

Av Elli - 17 augusti 2012 18:59

Heyy!

Sitter och håller på att ominstallera mina sims 3-spel. Ja, alla 6.. -_-  Det kommer ta väldigt lång tid, men förhoppningsvis kommer det att vara värt det! Fick 2 tips om hur jag skulle få Husdjur att fungera. Testade det snabbaste först, att installera om det på ett annat sätt. Det gick ju tyvärr inte och ominstallera alla spelen var det enda som var kvar att göra.. Så ja, nu är jag i full fart och installerar..


(Min bild! Får inte lånas/tas)

 

Det är så tråkigt att behöva vänta och inte veta riktigt vad man ska göra medan man väntar! Så därför bloggar jag lite nu ^^  Fast, jag kan ju inte blogga hur länge som helst, närsom helst kan ju inspirationen försvinna..- Någon som har annat förslag på något man kan göra medans man väntar?? xo


Kram!

Av Elli - 17 augusti 2012 12:46

Obs! Bilderna är inte mina (Så klart, hur skulle det annars gått till?)


       


Av alla bilder jag sett än så länge från expantionen så är nog den första (som jag la upp i det här inlägget) min favorit, den är så vacker på något vis! Längtar otroligt mycket till detta Expantionspaket! Gör inte ni?

 


Vi hörs och störs! ;D

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Skapa flashcards