MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Alla inlägg under maj 2012

Av Elli - 26 maj 2012 19:55


Ikväll klockan 21.00 är det ESC-final, det är väldigt spännande! Många bra bidrag..! Bl.a dem här två:


Malta


Norge (Med Eric Saade-kopian)


Men det är klart Svergie är också väldigt bra! ;)


Vem/vilka hejar ni på ikväll?


Adjö och tack - pingvin i frack! ;D

 

Av Elli - 26 maj 2012 17:00

En hemlig vän - Del 2


Steffanie - Grön

Diana - Röd

Alexandra - Blå

Övriga - Gråblå


När texten är kursiv är det tankar.


 

Steffanie blir väldigt trött efter ett tag och går och lägger sig. Hon somnar på bara någon minut och sover för tugnt för att märka att Diana kommer in.


 

Diana: Stackars Steffa, jag kanske var för hård mot henne? Hon kanske inte gillade maten och gick hem för att äta hemma! Jag får ta och upphäva hennes utegångsförbud imorgon så förlåter hon nog mitt misstag..


 

- Godnatt, viskar Diana till Steffanie innan hon själv somnar.


 

 

Morgonen har kommit och Steffanie går upp för att göra sig iordning för en ny skoldag.


 

Hon klär på sig..


 

..och äter frukost, borstar tänderna m.m


 

Sen kommer skolbussen.


 

 

Steffanie: Hoppas att det går bättre idag..


Under dagen ringer Diana och berättar att hon upphävt hennes utegångsförbud och varför. Steffanie säger inget om den verkliga orsaken till att hon gått hem, hon orkar helt enkelt inte det nu.

Men glad är hon endå. Hon stannar kvar efter skolan och går till den lilla 'lekparken' som finns på skolgården.

Övriga: - Stina, kan du gissa vem som kommer hitåt? ropar Sam som leker i klätterställningen till sin kompis.


- Onej, inte hon igen!


 

Steffanie - som inte hört dem - sätter sig i närheten och iakttar både Sam och Stina för att se om dem kan tänkas bjuda med henne att leka.


 

Efter ett tag blir Stina riktigt irriterad på henne och åker ner för kanan för att prata förstånd med Steffanie.


 

- Vad glor du på?!

- Inget. det gör jag inte?

- Har jag inte sagt att du ska hålla dig undan!

- Nej? säger Steffanie försiktigt. Men hon förstår att det var det Stina hade menat det när dem hade fryst ut henne igår.

- Fattar du trögt eller? Varför är du kvar här?

Men nu är Steffanie trött på att bli mobbad och utfryst.


 

Hon har väldig lust att flyga på mobbaren men Stina hinner före.

- Så du leker modig? Då ska vi väl se hur duktig du e då!


 

En tonåring som varit i närheten springer snabbt fram för att lösa bråket.


 

Alexandra: - Sluta upp med det där, båda två, genast!


 

- Stina? Du igen! Din bråkstake, att du aldrig kan låta bli!


 

- Okej, jag sticker!

- Hur gick det?


- Det gick bra, men jag kommer nog få något blåmärke.. Vem är du?

- Jag heter Alexandra men kallas Alex av mina närmsta vänner. Vem är du själv?

- Jag heter Steffanie, kallas Steffa ibland. Jag är ny här..


 

- Berätta, varför började ni bråka?


- Jo..  Steffanie berättar för Alexandra om allt som har hänt sen hon flyttade till kvarteret och lite till. Jag kan inte riktigt förstå varför! Vad har hon emot mig?

- Jag vet inte riktgit, "hon är en bråkstake" är det jag kommit fram till i alla fall. Men du, om hon börjar bråka med dig igen på skoltid så kan du leta reda på mig, jag kan bli en fadder till dig och visa dig runt på skolan och så.

- Va, är det sant? Tack!

- Och om hon börjar bråka med dig på fritiden kan jag lära dig lite knep om du kommer över någon gång!

- Tusen tack! Men varför gör du det här?

- Det kan jag berätta en annan gång.. Det är dags att dra hemmåt nu, Hejdå!

- Hejdå!


Seffanie börjar gå hem, tänk om Diana blivit orolig för henne för att hon varit ute så länge? Och tänk om hon blir arg på henne nu?


Med oro i tankarna springer hon hem den sista biten så fort hon kan..

-

Kommentar: Igentligen skulle den här delen varit längre, men det blev så mycket och det hade jag inte riktgit planerat..


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 26 maj 2012 14:18

Heyy!

Jag har funderat mer på hur jag ska göra med The sims historien och har kommit fram till att den får en egen kategori! Då blir det lättare att komma till alla delarna! Ifall jag senare gör en till historia (efter den jag håller på med nu) så kommer jag nog ändra namn på den kategorin så att alla historierna finns där (Om det inte är en uppföljare till första).


Appropå historien; del 2 kommer upp idag! Tog alla bilderna till den igår och skriver den idag och publicerar.

(smakprov på veckans del)


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 25 maj 2012 21:01


  ..att idag hade vi sista Franska förhöret för denna termin! Japp, vår lärare låter oss vara läxfria nästa vecka, schysst! :D    Elle est un super professeur..! (Hon är det vanligtvis också)  ;)


 

Av Elli - 25 maj 2012 17:16

Heyy!

Ska försöka göra del 2 av "En hemlig vän" nu, så förhoppningsvis kan jag lägga upp den delen ikväll eller imorron. Tror att det kommer komma en del i veckan.. Förra delen kom förra onsdagen så jag har till på Söndag på mig, men som sagt så kommer dn troligtvis upp ikväll eller imorron :)


 

Har laddat ner en massa snygga grejer till The sims 3:et nu så simmarna kommer förändras lite. Men man har väl olika kläder på sig varje dag på riktigt, eller hur? Eller det kan ju bli undantag ibland och så men ni fattar vad jag menar! ;)


Adjö, adjö - en korv i brö! ;D

 

Av Elli - 25 maj 2012 15:50

 

Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 25 maj 2012 12:11

 


(Hittade den när jag slösurfade lite på olika bloggar)



Av Elli - 24 maj 2012 20:15

Kom igen nu Loreen! :D


Heyy!

Jag missade ju i Tisdags då jag åkte in till Grönan och kollade på Mange Makers (Kom hem vid 12-tiden på natten, inte nice precis..), och ikväll tävlar svergie också och det vill man ju inte missa! ;)


Någon mer än jag som kommer se Eurovision Song Contest ikväll?? :)


 

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards