MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Direktlänk till inlägg 13 maj 2012

RRR - Rayman Raving Rabbids

Av Elli - 13 maj 2012 16:37

Hejj!

Här kommer en recention av RRR (Rayman Raving Rabbids):


Historia:

 

Rayman och hans vänner har bivit tillfångatagna av kaninerna. Dem låter Rayman tävla för att kunna rädda  

vännerna men bara 1 i taget. Innan man kan rädda någon av dem måste man klara av 3/4 (Man kan spela alla 4 om man vill) mini-spel och sen en liten "boss-bana".    

När man klarat av boss-banan så vinner man --->   


Sen kommer man till sin cell som med tiden blir upp-piffad.



Om man klarar av 4 banor på en "level" så kan man vinna något!

Som en ny outfit eller en ny låt


Betyg:    /5

Kommentar: Historien e lite för kort tycker jag. Eftersom man gör samma sak hela tiden (Går ut och in från cellen för att spela) så känns det inte så spännande.. 



Minispelen:


Vissa är svårare än andra och vissa är lättare än andra.  

Ett spel som alltid kommer med i varje level är dansspelet som även e ett av dem lättare spelen.

Eftersom alla kaninerna är crazy så finns det många spel som också e crazy! (Och då menar jag verkligen crazy!)

Det finns också lite klassiska spel som att man

ska slå ner kaninerna när dem kikar

upp ur kaninhålen.


Ibland kan det komma en fortsättning på ett spel då man gör samma sak fasst det e försvårat bara.


Varje gång man ska rädda en "kompis"

på boss-banan så är det alltid ett skjut spel då man ska skjuta kaninerna med vaskränsare för att komma förbi och få tillbaka "kompisen".


Betyg:     /5

Kommentar: Tycker om att det är lite blandat att några e svåra banor och några lätta. Dock gillar jag inte att det ibland kommer fortsättningar på vissa. Dem e lite för svåra då nästan.. Fasst det finns ju dem som e kul att det finns fortsättning på.



Övrigt:

Byta kläder


Att man kan byta kläder på Rayman gör spelet ännu roligare när man spelar.

Efter att ha vunnit första leveln kommer man till sin cell ju och där kan man göra lite grejer som t.ex att byta kläder.


Från början har man 4 stilar att välja mellan, Rayman, Granny, Disco och Gangste. Fler klädstilar kan man låsa upp genom att vinna alla 4 spel på levelarna. (Granny -->)


Man kan också blanda stilarna så att det ser riktigt festliga ut!


(Bunny)

(Disco)


 

(Dee-Jay)


(Blandat)


Betyg:     /5

Kommentar: Tycker att det är riktgit kul att man kan byta! Det kan ju bli lite långtråkigt när man ser likadan ut hela tiden.. Men också att man kan blanda stilarna gör det kul också! En sak som jag saknar lite är att man inte kan välja färg på klädrna, annars e det bra.


Övrigt:

Publiken


På arenan springer man till dem olika mini-spelen men man "möter" även publikens buande eller hejande.  

Publiken förändras för varje level.


Första gångerna buar kaninerna och hytter med "vapen" (Om man kan kalla bl.a korv för vapen).


Senare blir dem väldigt trötta verkar det som eftersom dem inte ser Rayman förlora så ofta.


Mot slutet hejar dem och är helt

galna i Rayman. Skjuter fyverkerier, kastar "hjärt"-kort till honom och hänger upp skyltar med Rayman's namn på.

Som om han vore en kändis!


Betyg:      /5    

Kommentar: Tycker för det första att det är en rolig idé och för det andra är det kul att se förändringar!



Övrigt:

Alternativ

En till bra grej e ju att man har lite alternativ när man spelar.

Så om man inte kan spela t.ex dansspelen med musen p.g.a något så kan man spela med Ctrl-knapparna!

Eller när man ska hoppa rep (Eller kedja i det här fallet) så kanske man inte kan använda tangentbordet heller p.g.a något, då kan man hoppa med vänster musknapp.


Man kan även spela med en spelkonsoll som e kopplad till datorn och kunna använda den! Instruktioner på hur man spelar så finns det om man trycker på "Rules" där resten av reglerna finns


Betyg:      /5    


-


Spelet får alltså 21/25 av mig! (Och då har jag inte räknat med grafik och sånt där)


Vi hörs och störs! ;D

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

;_;

Av Elli - 30 maj 2013 19:30

JAG ÄR SÅ BRA PÅ ATT BLOGGA JAJAJA GLÖMMER ALDRIG BORT OCH ÄR INTE FÖR LAT ORKAR ALLTID GÖRA INLÄGG Nej ärligt, sorry. Jag vet att det är irriterande när bloggare skriver så på bloggarna, när de ber om förlåtelse och säger att de ska skärpa sig o...

Av Elli - 3 maj 2013 17:00

Det har snart gått två veckor sedan jag blev förskyld! Nästan det enda jag orkat göra är att kolla på anime/pewdiepie, lyssna på musik och ritat lite.. ._.  Fast i onsdags så orkade jag gå hem till Molle faktiskt (hon övertalade mig på något vis). Vi...

Av Elli - 3 maj 2013 14:26

                                        WIP = Work In Progress     Random.. ^^ *Ignorera fönstret och att ögat inte är riktigt som det bör vara* ;_;   Random Fairy tail-relaterat.. ^^  Ville för...

Av Elli - 28 april 2013 19:15

  Var jag och såg idag inne i stan med 3D ^^   Tyckte den var helt okej.. Inget som jag kommer vela se flera gånger men den var inte dålig heller. Någon som ska se den eller som redan sett den?   //Elli ...

Av Elli - 27 april 2013 16:15


Klicka på bilden för att komma till bloggen!   Länkbytardags! ^^ Nessies Simsblogg är en blogg blandat med massor om The Sims och Nessies gameplay! Tidigare bloggade Nessie under bloggnamnet Hippieflickan (Ni kanske minns henne?) som jag skr...

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards