MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Alla inlägg under april 2012

Av Elli - 7 april 2012 14:31

Heyy!

Sorry för att inlägget aldrig kom, men jag satt och spelade på min (Igentligen är den Pezzans, men hon har ingen TV så jag har den) lite antika apparat..   Blev lite nostalgisk så jag kände att jag var tvungen att spela lite på syskonens gamla PlayStation. Och nej, det är inte PS2 jag menar, jag menar 1:an!  

 


Tyvärr ville den inte fungera så mycket igår..   Eller i alla fall när man ska spela Toy Story Racers.. Kanske om man testar lite Spyro på den så fungerar den? Hmm, måste testa någon dag..

Eftersom den inte ville fungera så testade jag på PS2:an och då gick det inte heller att spela Toy Story Racers så jag valde ett annant spel, Spyro 3: Year Of The Dragon!    Spryro-spelen tycker jag e roligast tror jag, tycker om spänningen och äventyren man ska klara av. Har 1:an, 2:an, 3:an, A Hero's Tail och The Entral Night (Alla fungerar på PS2). Men jag har även Crash Bandicot (Stavning?)(1, 2, 3:an!) och typ 100 andra spel till!  


Jaja, måste börja förbereda alla 6 inlägg som ska komma imorron och i övermorron.


Har'e gott - Igelkott! ;D

 

Av Elli - 6 april 2012 18:02

Hejhej hallå!

Hade tänkt att göra en av dem där tidsinställda inläggen för typ 1 timme sen men jag gick istället ner en stund (Hade jag tänk) men fastande i lite mer än en 1 timme. Så det blev att jag fick kolla lite mer än halva Spiderman 2, Heheh..   Den var i alla fall bra men lite för läskig på några ställen för min smak..


Ikväll ska vi äta Tacos, MUMSI!   


Har funderat på om jag ska ha en liten tävling under söndagen och måndagen så att ni får något att göra förutom att läsa mina inlägg! Tja.. varför inte? Och 2 vinnare vinner en länkning! Hmm, det låter väl inte så tokigt?


Bloggar senare om Msp's nya tema som ingentligen kom i Onsdags! Hade tänkt skriva om det igår men det blev aldrig av.. Jaja, bättre sent än aldrig!   


Ses! ;D

 

Av Elli - 6 april 2012 14:30


Att det inte är någon skola idag! :D

Härligt att vara ledig! <33  Har inte varit det sen sportlovet..  


   

Av Elli - 6 april 2012 13:30

Hejj!

Sorry för att jag inte bloggade mer igår, men hade inte tid.. I alla fall så ska jag försöka lite mer idag! Dessutom på söndag och måndag så kommer jag inte ha tid alls till att blogga..! Kommer berätta på tisdag varför, men jag kommer i alla fall att fixa 6 stycken tidsinställa inlägg så att ni får 3 varje dag!  


Och ni verkar inte ha klagat på dem nya förändringarna i bloggen? Bra, hoppas att ni trivs med dem! Bl.a en grej som jag fixat nytt på är en ny kategori som heter "Dagens Awesome" och jag kommer försöka börja med den idag! Ni som läser andras bloggar läser nog ofta om typ dagens look, dagens bra och sånt? Jag har nu själv valt att börja med det, och då blev det Dagens Awesome.


    


Vet att det redan finns dagens awesome på en KBP blogg (Minns inte vilken) men jag har inte härmat den bloggen! Jag kom på Dagens Awesome själv innan jag kom på att en annan stor blogg hade den.. Men jag ska i alla fall ha den eftersom jag inte kommer ha riktigt som den andra bloggen har!


Har även funderingar på om jag ska börja med dagens låt också.. Men e inte så säker på det.. Kanske att man kan ta det varannan dag men jag e inte helt 100 på att jag börjar med det..


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 5 april 2012 17:00

Heyy!

Sorry för att jag inte bloggade igår efter att jag kommit hem, men vi kom lixom hem 20 över 8! Eftersom nästa buss som åker förbi närmaste busshållplats inte skulle komma förns efter 7 (Har terminskort så kan inte åka efter 7 på kvällen) sp valde att gå hem och eftersom pappa var lite upptagen och jag inte ville störa.. Hade ont i ryggen (Hade det föressten hela dagen igår) så när jag kom hem var jag helt slut!   Gick och la mig så fort jag kunde och han därför inte uppdatera bloggen.. Men jag och mamma hittade i alla fall en fin baddräkt och jag hittade ett par fina assecoarer som jag köpte.   


 

Tyvärr ingen bild på baddräkten, den han hamna i tvätten före jag han ta kort..  

Men idag var i alla fall sista dagen i skolan före påsklovet! Superhärligt att få vara ledig ett tag och ha kul utan att bekymmra sig för massor av läxor! Tja, typ 2 läxor har vi fått över lovet men det e inte så farligt..  


 

Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 4 april 2012 15:56

Hejj!

I morse var jag inte Elli - eller det kändes så i alla fall - för att jag försov mig så att jag bara fick en halvtimme på mig innan bussen skulle komma. Fy vad trött jag va! x-o  Jag skyndade mig ganska mycket (Orkar så klart inte vara supersnabb för jag hade inte helt vaknat) och endå så hinner jag inte få i mig någon frukost! Usch, jag kände hur magen skrek på lektionerna före lunchen..  


E sugen på att sova på soffan ett tag men ska snart sticka och handla badkläder till mig för jag har vuxit ur min senaste.. Hoppas att vi hittar något som passar!


Vi hörs och störs! ;D

   

Av Elli - 3 april 2012 19:30

Hejj!

Nu tycker jag att det är dags att tipsa igen! Och det kan vara till hjälp för er som vill ha fina headers men inte har Photoshop.. ;)


Det finns så klart mååånga olika sätt att göra headers på men den vanligaste jag gör på e Picnik.com som tyvärr ska stänga den 19 April! :(

Exempel på vad jag fixat där:


FÖRE:

 


EFTER:

 

Ni känner väl igen båda? "Efter"-bilden var min förra header och den andra har jag visat förut när jag tog kort i skolan minns att jag tog bilden den sista Januari.. ^^

Picnik är bra på många sett! Den/dem har hjälpt mig med att fixa många bilder så att dem blev redo att hamana på bloggen eller någon annanstans. Det finns en massa grejer man kan göra med en bild med hjälp av Picnik! Man kan fixa slingor i håret, göra bilden skarpare, rita på bilden, förstora bilden och mycket mer!


Sen har jag nyligen upptäckt ett bra gratisprogram som var bättre än jag trodde från början, nämligen piZap.com! Exempel vad jag gjort för bild där:

 

Den var väl inte så jättetokig, va? Varför jag skrev just det där (Som om det skulle bli en header) gjorde jag bara för skojs skull för att se om det fungerade.. ^^

Själva bilden som var på min Msp-avatar har jag tagit själv och fixat i Picnik. Men det som e så bra med piZap är att man kan klippa ut saker/personer från andra bilder in i den bilden man gör! :D  Man har även massor av saker att välja mellan att göra på piZap!


 

Ja, ni ser..

Om man väljer Backgrounds så finns den en massa fina bakgrunder att välja mellan som jag har gjort på min exempelbild (Den jag visade nyss med min Msp-avatar).


Som jag sa förut så finns det mååånga olika sätt att göra headers, bakgrunder, collage (m.m.) men det är här e 2 st jag bl.a kan rekomendera!  


Tack och adjö - Begravd i snö! ;D


Ps: Avslutningen av moi (Moi = Franska för Jag)! xD

Av Elli - 3 april 2012 17:56

Heyy!


 

Kanske att det blir småförändringar då och då ifall jag missat något nu..!


Vi hörs och störs! ;D

 

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards