MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Alla inlägg under april 2012

Av Elli - 12 april 2012 20:13

Heyy!

Har varit hos Molle idag, vi har haft det väldigt roligt! Ett tag var vi ute och ett tag var vi inne.. Vi har suttit för det mesta och lekt med hennes iPhone. Jag visade ett kul spel som vi har båda fastat för nu. Jag kan tyvärr inte ha det spelet för att min HTC wildfire är visst för gammal! >:C  Den är ju inte alls gammal?! Spelet heter i alla fall Dragonvale, och e ett spel som typ aldrig tar slut!

 

Psst! Det är gratis också! :D  Men akta er så att ni inte köper grejer som kan kosta riktiga pengar! Te.x mer gems..

I spelet tar man hand om olika drakar och bygger runt lite på ö/öar..


Vi gjorde lite annat också men aja! Hinner inte skriva mer nu för nu ska vi äta.. Mums, pizza! :P


Vi hörs och störs! ;D

 


Ps: Imorron kommer Jojo hit! :DD

Av Elli - 11 april 2012 18:00


Att jag hade ork idag att städa lite hemma! Har redan städat svinens bur och deras transbortbur, bara att damsuga lite i rummet och bädda sägnen så är jag nöjd.. kanske tar något mer också..


 

Av Elli - 11 april 2012 16:15

Hej!

Det verkar som om man inte kan ha mer än ett visst antal kategorier! Det nog är därför "Spel Tips/Fusk" försvann förut! Märkte precis att "Gäster/vänner" hade försvunnit så nu har jag tagit bort två andra kategorier och tagit tillbaka "Spel Tips/Fusk" och "Gäster/Vänner".. Dem två jag tog bort var "Marsvinen" och "Skolan". MEN!!! Nu kom jag på att jag hade ju "Vänner" som från början hette "Gäster/Vänner"!

*Suck*


Ska jag ta tillbaka kategorin "Skolan" där mina skolrelaterade inlägg finns? Eller ska jag bara låta det vara och fylla igen hålet senare med något annat gött? ^^

Jag behöver svar från er läsare!


 

Av Elli - 11 april 2012 14:45

Hejj!

Förlåt för att det här inlägget aldrig kom upp igår, men hade ingen ork.. Men nu har jag det!


Först och främst ska jag berätta om vem som vunnit tävlingen. Och nu måste jag säga att hon hade tur, hon var den enda som deltagit i tävlingen och svarade rätt också! Grattis till Wojjsan!


(Klicka på bilden för att komma till hennes blogg)


Hon gissade på att jag skulle åka på kryssning, och det stämde precis!

Mamma, Pappa, Pezzan, jag och några vänner åkte 22-timmars kryssning med Birka Paradise, det var jättemysigt!


           (Kolla lyftkranen! det ser ut som en giraff! O.o)

(Ni kan även klicka på bilderna för att se dem i orginal storlek)


På söndagen var det party, karaoke, drinkar och sen kväll! Jag ville sjunga karaoke med Pezzan på kvällen men vi hittade ingen låt som vi kunde båda två..   Och dessutom så missade jag ungdoms kareoken (Upp till 15 år fick man max va för att få vara med), vi var och åt middag då.. Den middagen var i alla fall väldigt god!   Jag åt av barnbuffén och fick dessert! Tyvärr var det en av desserterna som var lite konstig, det var besk chokladpudding! Usch..   Det var mer en vuxen-chokladpudding tyckte både mamma och pezzan som smakade den. Vi handlade också godis och massa annat i taxfree för typ 1000 kr! Handlade man för mer än 800 kr så fick man en till kryssning (En hytt för max 4 personer) gratis!



Jag fick också en drink på kvällen när det var party-time! En väldigt söt, god och alkoholfri drink. Man fick också ett sorts lysrör och en liten "party-pinne" (Vad det nu heter?). Brukar alltid ta den drinken när vi kryssar på den båten, tycker om lysröret som man kan använda som armband! Heheh..   


På måndagen var det lite shopping i taxfree, bada och packa.. Vi åt ingen frukost på buffén som planerat, alla platser vad redan bokade så vi åt klockan 12 istället, och även då fick man efterrätt! Och nu fanns det mer att välja på.. Bl.a en jättegod äppelpaj som jag åt 4 bitar av! Och så fanns det mycket pajer och glass..


 


Det är ganska coolt att dem har en inomhuspool på våning.. 10 tror jag det var? Och 2 bubbelpoolar! Jag och 3 vänner var sist kvar och fick bastun och duchrummen för oss själva.   Jag han också köpa ett par snygga örhängen innan vi gick iland.


Japp, det var vad vi gjorde på båten bl.a Det hände så klart massor av mer saker men ni vet ju hur det blir då, ett extremt inlägg..


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 10 april 2012 13:48

 


Att det är en härligt soft dag för mig. Med lov och allt ^^


 

Av Elli - 10 april 2012 12:30

Hej!

Nu är jag hemma igen och kan blogga! Även om vi hade tagit med oss datorn hade det inte gått, vi hade knapp någon teckning där vi bodde..

Heheh, ni undarar så klart vad jag har gjort va? ;)  Ja, det ska jag förklara senare när jag har fixat klart med mina bilder som jag tog där! Kommer även att berätta vem som har vunnit i min tävling som jag startade i Söndags. E lite besviken på hur få som deltagit.. Det är ju bara att gissa?! och att gissa fel gör inget! ;)


Har föressten märkt att jag gjort fel på vissa av dem tidsinställda inläggen.. Sorry! Men de e om jag e aktiv och kan kolla hur inläggt blev som jag kan fixa dem på direkten! Och det hade jag inte tillgång till just då.. 2 fel som jag märkte ganska snabbt var på Tävlingsinlägget där jag hade skrivit att tävlingens deadline var den 9:e, Tisdag.  Men det skulle vara den 10:e! Heheh.. Sen nästa var ju ett slarvfel till att det stod "Msp Tisp" istället för "Msp Tips", jag skrev lite snabbt när jag höll på att fixa.. Heh..


Jaja, ska äta min sena frukost nu och titta på TV nu..


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 9 april 2012 20:15

Hellu!

Har väldigt svårt att välja vad jag ska skriva om i det här inlägget! Men jag vill verkligen skriva något.. Men vad? Hm.. Kanske lite om svinen? Jaa, ni kan få veta mer om dem! :)


Asså om ni undrar varför jag tycker det e så kul att skriva om dem så är det så att jag älskar dem! Dem e så söta, gosiga, gulliga m.m.


Svinen e just nu 2 år och Peppar e 2 dagar äldre än Våfflan.


Peppar, ras: Nonself (Betyder typ flerfärgad).


Våfflan, ras: Rosettrigeback (Stavning?).


Gullisarna köpte vi den 9:e Oktober 2010, kan det utantill!


På Våfflan kan man leka med hennes päls uppe på huvudet och sätta det uppåt så att hon får lite tuppkam. ;*


Peppar är ju vit och lite röd vid nosen och upp mot pannan (Se bild <---), vi brukar sänga att det är fartränder. ;*


På sommaren är dem inga vanliga svin, då är dem vildsvin som far runt i uteburen! ^^


Från början hetter Peppar Pytte och Våfflan hetter Qurlie (Stavning?)


Båda två älskar att mysa! :)



Tror jag inte har så mycket mer information om dem! Men nu har jag i alla fall skrivit om någonting.. ^^


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 9 april 2012 16:45

Hejhej!

Har jätte svårt att komma på vad jag ska skriva om! Så jag tar något som många brukar skriva på sina bloggar, nämligen saker ni inte visste om mig!


  1. Jag är allergisk mot citrus (Som citroner, apelsiner, mandariner m.m..)
  2. Jag gillar engelska deckare som Kommissarie Lewis, Kommissarie Morse, Frost..
  3. Jag har torr humor, det kan Lellan intyga! xD
  4. Jag älskar att läsa och skriva! Jag har ju berättat om min Robinsonad som jag e på 8:e sidan på? Och jag läser ganska mycket hemma! Som dem flästa kvällarna så läser jag (Serier eller böcker) en stund innan jag ska sova, ibland kan det bli en timme.. xD
  5. Jag kan skriva på datorn utan att titta på själva tangentbordet. Sant! Jag har typ lärt mig vart allt sitter (I alla fall på mac:en och min stationära dator) dessutom är jag ganska snabbt! ^^
  6. Jag kan vara envis och gillar inte att ge upp direkt.

Det var 6 saker om mig som ni kanske inte visste! Hade ganska svårt att välja vad jag skulle avslöja men det blev i alla fall några! ^^


Ses! ;D


Ps: ni har väl inte glömt bort tävlingen? :O  Det är inget farligt om ni gissar fel, det blir inga minuspoäng! ;)

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards