MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Alla inlägg under februari 2012

Av Elli - 7 februari 2012 17:15

Heyy!

Idag är jag på lite bättre humör för nu har äntligen nätverket kommit till skolan!   nice! :D

Dessutom så har Epicfaiil skrivit 2000 inlägg nu på 2 år och 3 månader! O.o  Visst låter det lite coolt? 2000 inlägg.. haha, jag har bara gjort 53 (54 med det här inlägget) så de e en bit kvar för mig  ;P  Jo, nu när jag endå har ämnet uppe.. : Epicfaiil, Keela, Caty, Hoft och Kandylandy (bloggar) bloggägare (bloggerskorna) har slagit sig ihop så att nu ska dem hjälpa varandra och inte konkurrera med varann! Vet att det var ett tag sen det hände men har lixom inte orkat skriva om det.. Mer om det kan ni läsa om HÄR på Epicfaiil's inlägg om det.



Ni vet ju också att jag börjat på en andra tidning till Story så ni kanske undrar hur dem ser ut? Jag har fixat lite bilder åt er ;)  Men jag var inte så noga när jag tog bilderna så det e lite slarviga.. xP Men ni ser ändå skillnaden mellan dem! xD




(Story nr 1, Länk till den finns HÄR)


(Story nr 2, kan inte länka till den här tidningen för den e inte publicerad ännu ;) )


Visst e de skillnad? Haha. Ja, jag har ändrat utseendet (och innehållet) för att det bara 4 st köpte den x_x  så jag har gjort om den och hoppas nu att den nyare blir köpt av fler! ;D













Nu till vad som hänt i skolan idag:

Vi har fått nätverket (fick vi reda på i morse), det satt lappar med namnet på nätverket och lösenordet.

På idrotten hade vi en vikarie (en annan lärare som inte annars har ämnet idrott) så vi fick leka en massa lekar.. Efter en omgång kunde hon byta till en ny lek.. Idrottsläraren var inte där i skolan för att han var med 7:orna och åkte skridskor.

På tekniken fick vi en ny uppgift med datornerna: Vi fick börja på en film om valfri uppfinning i grupp eller ensam. Jag valde att arbeta ensam och jag ska göra en film om glödlampor.

Och jag har haft träningsvärk i armarna hela dan (har fortfarande)! Så jobbigt! Kan inte ens sträcka på armarna helt raka!   Varför jag har träningsvärk är därför att jag hängde ju i ringarna igår (Nästan hela lektionen) och jag e inte så van att träna precis.. ;S




Det var om min dag de... Kommer om en liten stund att skriva om något lite intressant och kanske lite kul! ;)



Vi hörs och störs! ;D

 


Av Elli - 6 februari 2012 16:50

Örk.. har ingen lust, ork eller kreativitet att lägga ner på bloggen just nu.. Men jag får väl gå igenom allt som hänt idag snabbt:

  • Rätt så vanlig dag förutom sak nr 4
  • Inget nätverk ännu..  
  • På idrotten fick vi hålla på med redsap, spela fotboll eller spela pingis. Jag valde redsap, hängde i ringarna och försökte bära upp mig sådär så att benen åker upp med repen (bandet), var alltså upponer..
  • Efter idrotten gick jag in i duschrummet för att duscha (ofc) och någon minut senare hör man att en av tjejerna i klassen skriker. Några sekunder senare kommer hon in i duschrummet och är "lite" kladdig. Hon hade blivit eggad (Stackare.. <33)   Så hon fick duscha, låna handduk och dessutom lukta lite ägg ett tag..
  •  Vi skulle ha förhör på 5 länder + deras huvudstäder, för att få lite bättre koll, men många hade inte hunnit träna, glömt (etc..) så vi ska få förhöret imorron istället..

Viktigt i veckan:

  • Onsdag: Nationella prov i Svenska!
  • Fredag: Nationella prov i Svenska!

Inget mer speciellt idag eller i veckan.. Eller? ..  joo! I helgen ska jag skriva om ROSMT! Jag ska!! Nu har jag skutit upp det så mycket så nu får ni påminna mig ordentligt!


Vi hörs och störs! ;)

Av Elli - 5 februari 2012 11:51

Heyy mellotittare! ;D

Igår var det ju Melodifestivalen, vad tyckte ni om den? Åkte eran favorit till final? Inte min i alla fall.. :(  Hon åkte ut.. Men hon kom på 6:e platsen..!  Jaja, här e resutaten:


Dead By April & Loreen = Final

Sean Banan & Thorsten Flinck = Andra chansen

Afro-Dite = 5:e plats

Marie Serneholt = 6:e plats

Abelone Dots = 7:e plats

The Moniker = 8:e plats


Ja, nu har ni väl klurat ut att jag hejade på Marie? ;)  Mm, jag tyckte hon var ganska bra!   

Dead By April och Loreen var så klart och väldigt bra! Men Marie var ändå min favorit..   

Sean banan kan jag väll inte säga var väldigt bra men han var då lite speciell han   

Afro-dite var bra dem också, lite disco-aktigt och bra att dansa till!    

The Moniker, tja.. han var väll okej. Inte super, inte dålig utan okej    

Abelone Dots var inte dåliga heller, ett steg över The Moniker på min lista.   

Thorsten Flinck = Skådespelare och musiker som inte hör hemma i Melodifestivalen (enligt min mening).   


Dem vinnande bidragen:

Loreen



Dead By April


Nu till nästa grej: Gsm

Jag har blivit journalist på ännu en till tidning! Haha, ja.. det här e min 4:e tidning som jag e med i! ;D  Tidningen heter Picjoke och där kommer jag (som vanligt) att skriva om The sims   

Jag har också börjat med tidning nummer 2 på Story! Den här gången e den billigare (Förut 10 gp, nu 5 gp) och jag har dessutom anställt en journalist som heter -ikkepikke- som kommer ta hand om dem roliga sidorna 


Igår kom Pezzan hit och åt middag med oss. Mamma hade tillagat något som jag inte ätit på väldigt länge (eller har jag ens ätit det?), det var skink-snitzhel (stavning?) som var väldigt gott när man dränkt den i sån där citron som man sätter på fiskpinnar. Dem såg faktist lite ut som fiskpinnar ;o  Men i alla fall när jag ätit klart middagen på 10 minuter så fick jag springa upp för att sätta på Melodifestivalen på tv:n. Hade missat typ 2 min av programmet men det skadade inte precis ;)  Så satt under hela melodifetivalen och åt lösgodis som vi handlat innan vi åkt hem. Efter melodifestivalen så tittade jag på en film faktist! Det var Star Wars: clonkrigen på tv 11 och det var inte någon av dem där smådelarna som jag har sett annars. Väldigt spännande men gillar inte att de e datagjort, det ska vara med riktiga människor som i dem 6 andra episoderna!    Hehe, jag vill se Star Wars episod 1 som snart går på bio i 3D även fast jag sett den några gånger.. fast utan 3D då..


Vi hörs och störs! ;D

   

Av Elli - 4 februari 2012 13:09

Heyy alla musikgalningar! ;D

idag e det första deltävlingen i melodifestivalen! Nice! :D Ska fråga pappa senare om stora teven i vardagsrummet kommer vara upptagen eller inte för om den inte e det så får jag se programmet i HD..!   




Idag tävlar:

1. Sean Banan - Sean Den Förste Banan

2. Abalone - På väg

3. The Moniker - I Want To Be Chris Isaak (This Is Just The Beginning)

4. Afro-Dite - The Boy Can Dance

5. Dead By April - Mystery

6. Marie Serneholt - Salt And Pepper

7. Thorsten Flinck och revolutionsorkesten - Jag Reser Mig Igen 

8. Loreen - Euphoria


Hehe, Marie's låt heter samma sak som ett av mina svin jue! ;D Jag har ju sagt att hon heter Peppar (Elle Pepzi som e ett smektnamn) men igentligen heter hon Salt och Peppar   



Föressten.. Jag har kommit på vart skärmsbilderna tar vägen! O.o  Dem hamnar på skrivbordet (datans skrivbord) och i "Alla filer" ,eller vad det heter, i "Finder"! Så jag kan då alltså använda dom snabbt och enkelt till ett blogginlägg (faktiskt snabbare än Paint då man tar kort på hela skärmen, nu kan man ju välja vilken på en gång) Så det känns ju lite nice ^^

Igår spelade ju jag The sims 3 på mac:en för första gången och eftersom de e ny installerat så finns det ju hur många som helst av speluppdateringar som man inte har! Och gissa om jag såg skillnad i spelet när jag inte hade uppdateringarna!     Så just nu håller jag på att ladda ner dem.. och sen ska jag ladda ner lite grejer jag har köpt i store och exchange som jag har köpt med hjälp av min användare som jag har på Thesims3.com  Ohh! Det verkar vara färdigt! o.o  Nu ska jag bara ladda ner grejerna...



Vi hörs och störs! ;D














Av Elli - 3 februari 2012 21:02

Heyy!

Fått reda på idag att jag faktiskt kan spela The sims 3 på Mac:datorn även fast jag köpte spelet till PC? O.o

"Hur går det till?" kanske ni undar? Jo! The sims 3 till PC e även till Mac! So nice! ;D Så har nu installerat spelet (kommer inte installera några expantionspaket, det kan göra dator seg..) och ska snart få spelet att starta.. Men först tänkte jag berätta om idag:

Har inte kunnat skriva förns nu för har varit hemma hos Pezzan och sen Farfar och ätit middag   It was relly nice, vi åt grekiskt som mamma lagat. ^^ De var Pannbiffar med klyftpotatis och sallad och tsatziki och fetaost och Mmm! ;D Smarrit värre! ;P

Idag så har jag gjort klart filmen vi började på igår i skolan.. Den blev väll okej.. ;o Fick reda på också att man skulle visa upp den för hela klassen (förutom för dom som inte var där förståss) så kände mig jätte nervös direkt och tänke "Säg att du skojar!?" så när min film visades upp för hela klassen så gick jag ut för det var så pinit! De e ju pinit att visa upp en film för hela klassen där alla (13/14 bilder) var på sig själv + lite text! x_x  Urk på burk.. Jaja! Nu till nästa grej:

Vi fick tacos idag till lunch, mums! Men de var lite snålt att vi bara fick ta 8 taco-chips..    Blev mätt i alla fall så ingen skada skädd här inte!  

Vi fick sluta typ 20 över 12 idag och vi började 9.00 Yey, kort dag! ;D


Slutrapporterat från vardagen.


Har tagit bild från GSM på min avatar (Igentligen heter det väl typ 'gubbe' men de e ju ingen kille! så jag säger avatar när det gäller sånt här..) med mina nya kläder jag köpte igår. Look self:


 

Nice va? Tröjan och kjolen e ny-köpta, kanske inte passar så bra ihop men dem e ändå lite sweet..   


Igår blev det föressten nytt tema på Msp! Det blev.. Super Fotball - tävling? lite.. boring? E inte precis intresserad av amerikansk fotboll.. Men vem vet? Temat måste ju ha något gott med sig, eller hur? Jaja, här e meningarna man måste ha med i en film till tävlingen:


We won the trophy

Amazing halftime concert

That fotball player is cutie


Kommer inte göra någon film till tävlingen för har ingen idé just nu på en story med dem meningarna.. ;P

Men vänta! Jag hittade något bra med temat! ;D

Look:


 


How cute hair?? Jag kan köpa den! :D  Om jag bara hade 400 sc.. :/  Men den e ju för sööt! Brukar ju själv ha hästsvans så det känns lite.. look like me! x) Och rosetten e ju söt där bak! Vill ha.. Mm, jag får väl ta och spara lite då..


Nu har jag inte mer att berätta just nu..


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 2 februari 2012 20:29

Heyy! Just nu skriver jag på mobilen så det blir ett kort inlägg ska ni veta ;)

Kan inte använda det nya typsnittet som jag skulle använda...Har inte så mycket mer att säga än det här... förutom: känns awesome att blogga från mobilen!! :D kanske kommer göra så igen om jag får tråkigt ;) men de e svårt att skriva och det går långsamt p.g.a alla ord som mobilen inte känner igen.. nä, nu får det räcka med bloggandet för idag, blir så sur på att det går så långsamt att skriva och att hålla på att rätta till stavfel!


Vi hörs och störs! :D

Mvh Elli

Av Elli - 2 februari 2012 17:33

Heyy!

Jag skulle ju göra ett inlägg snart och nu har det gått snart! ;D

Kommer även ha den där nya typsnitten denna gång också som ni säkert märker ;)


Innan jag börjar berätta så ska jag visa den här lilla filmen som jag själv spelat in! ;D



Hehe! Alltså: Jag chattar med någon.. Men med vem?    Hehe, ja! De e faktist en dator som jag chattade med! En dator som försöker förstå vad jag skriver och försöker ge ett passade svar, Men den lyckas inte alltid som ni kanske märker xD

För att komma in på den här Prata med datorn så klicka HÄR eller gå in på www.pratameddatorn.net/1/ för att själv testa att chatta med den! x)

En rolig grej ni kan testa är att skriva "Jag heter (namn)" (Ni skriver erat namn eller vad ni vill bli kallade för där jag skrivit "(namn)") Och så nästa gång ni kommer svarar den: Hej (namn)!  Så den kommer ihåg er om ni skrivit så! x) Men det är inte alltid det funkar men de e väl värt ett försök?    Och dessutom så står det "(Namn)" istället för "Du"!     


Ni kanske undrar vad det har med bloggen att göra? Joo.. Jag ska lägga till den på menyraden! Tror jag ska lägga till Prata med datorn 2, för den e den nyare variation. Men båda e förståss bra  

Här e video nummer 2 som jag spelat in! Och denna gång chattar jag med Prata med datorn 2:


 


Så ska fixa senare i kväll (Innan kl 20.00) den där lilla rutan med "prata med datorn" så ni finner den i alla fall efter kl 8 ikväll x)


Föressten.. Har ni tänkt på att de e en ny månad redan? Januari gick jättefort! O.o Eller hur? Jag bloggade ganska mycket den månaden, tror nog att jag kommer fortsätta med det    De e redan 2 Februari.. Vet ni vad det betyder? ... Nä, det betyder att det snart finns en ny tonåring i det här huset.. x_x  En sak som jag kan se som posetivt just nu e väl att jag kan börja jobba med att sälja tidningar och få tjäna lite egna pengar! Jippie..


Vi hörs och störs! ;D

 


Ps: Vad tycker ni om typsnittet? E de snyggt eller ful? ^^

Av Elli - 2 februari 2012 16:22

Heyy!

Sorry, men kunde inte skriva mer igår för jag hjälpte pappa med en grej, efter maten asså. Ska ta den där skoj grejen lite senare i ett nytt inlägg om en stund men igentligen pallar jag inte riktigt något för har fått veta att Komtek kursen med "dressera ditt husdjur" hade så få deltagare att dom ställde in! O_o  Taskigt..  

Ska testa lite nytt på bloggen oxå! :D  Jag vill testa lite nytt ibland (ofta) så ska testa att ha en ny typsnitt! Så jag börjar nu efter nästa inlägg! Säg vad ni tycker om den, vill ni ha den i framtiden eller ska jag ha det gamla vanliga?


Idag:

De e projektdag i skolan idag (och imorrn) så de var en lite speciell dag.. på morgonen så fick vi börja med en uppgift som vi ska göra klart imorron (tror att de e tills dess?). Alla ska göra en film om sig själv (konstigt nog känns det ego för mig..?) med hjälp av iMovie.

Efter de så var det dags att sticka till busshållplatsen och åka till simhallen för de var simtest som vihar varje termin x_x  Älskar att simma och bada men de e jobbigt när man har pressen på sig att man måste klara 8 längder (200 m) för att få betyg i idrott...  ;S

Eferåt så köpte jag lite godis för 6 kr    Hihi..



Dessutom har jag lärt mig hur man tar en skärmbild med en Mac som man kan göra på en PC! :D

Så här gör man:

1: Håll in tangenten som de e ett sorts tecken på och så står det cmd på den, Shift och 4.

2: Om du lyckades så ser pilen ut som ett sorts sikte. Då drar man över det fältet som man vill ta kort på så tar den kort på de!


Problemet e ju att jag har ingen som helst aning om vart den sparas..  


Idag har jag också laddat ner (köpt, fast den var gratis) en super app! De e The sims fusk! En massa The sims fusk till The sims, The sims 2 och The sims 3! Finns en massa som jag inte ens sätt förut! O.o Vill ni själva ladda ner den? Då är sökordet: The Sims Cheats

Vet tyvärr inte om den finns i App Store men i Android Market finns den i alla fall!


Nå? Vad tycks om den typsnitten? Var den snygg? Ska jag ha den i fortsättningen? Ska jag ha den som jag brukar ha? Eller ska jag testa en annan? Säg vad ni tycker! ;D


Vi hörs och störs! ;D

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards