MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Alla inlägg under februari 2012

Av Elli - 11 februari 2012 14:53

Heyy igen!

Nu ska jag berätta om vilka som ska uppträda i mello ikäll! Ska bli spännande att se hur artisternas uppträdanden och höra deras låtar, tycker inte ni det? Jag märkte förssten att videorna som jag la upp från Youtube med vinnarna försvann. Kommer dock inte att ersätta dem.



1: Ulrik Munther - Soldiers

2: Top Cats - Baby Doll

3: Sonja Aldén - I Din Himmel

4: Andreas Lundstedt - Aldrig aldrig

5: Timoteij - Stormande Hav

6: David Lindgren - Shout It Out

7: Mimi Oh - Det Går För Långsamt

8: Thomas Di Leva - Ge Aldrig Upp


Gruppbild:

(Bild tagen från Svt's sida)


Ingen dirket favorit ikväll för mig men jag tror jag hejar på Timoteij för dem har ganska bra låtar.  


Återkommer med resultaten imorron eller senare ikväll!


Vi hörs och störs! ;D


Ps: Vet att det blev lite lite text men hade inte så mycket att berätta

Av Elli - 11 februari 2012 14:30

God eftermiddag.!

När vakade ni morse? jag vaknade typ vid 12.. x) hehe, sovmorgon e ju så härliga och jag passar ju på att sova när jag kan.   De e ju så skönt att vara uppvilad på helgen.

Nu till problemet: Jag har blivit sjuk!    Jag e täppt i näsan, slemmig i halsen och jag e lite varm om man känner på min panna.. Usch! De e inte kul att vara sjuk! Men det e ju tur att man har lite medecin hemma, och jag menar inte sån där äcklig medicin inte! nä, fy..!  xP   Jag menar honung!    Forskare har faktiskt forskat och kommit fram till att honung är väldigt nyttig och bra om man e sjuk, så jag hade honung i mitt te i morse.


 


Mm, riktigt smarrigt. Men känner knappt någon smak när jag e sjuk  


Dessutom; har ni sett uppdateringarna jag fixat på bloggen? Jag har tagit ett nytt kort på mig på msp och använder den som 'min bild' (vet inte vad det kallas så jag säger 'min bild') och så har jag gjort om den lilla presentationen som e högst upp i menyraden från ".. 12 år .." till ".. 13 vintar .. " bl.a... 

Nästa gång kanske man ska ha en bild från ett annat spel, kanske sims..?    Öppen för förslag!


Idag e det ju andra deltävlingen i mello så ja bloggar om det senare, bestämde mig för att det här skulle vara ett kort inlägg...


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 10 februari 2012 21:58

Heyy!

Nu har jag varit och bowlat för första gången och ätit hämtmat hos mormor! Bowlingen var jätte kul! Det var pappa, pezzan och jag som spelade. Och det var så nära att jag vann kan jag säga..!! Pezzan vann med 1 poäng mer än mig bara! ETT POÄNG..!!    Men annars var det riktigt roligt

Sen stack vi till en pizzeria och beställde vad vi ville ha att äta. Jag tog pasta carbornara (stavning?) och sen stack vi till mormor och åt maten + ischoklad och stjärnor (chips) som mormor redan hade hemma.    .. E fortfarande jättemätt 


Vi hörs och störs! ;D


Ps: Måste skaffa mig ett skal till min mobil!! Tappade den nyss så att batteriet flög ur..!   Tips på billiga HTC Wildfire skal mottages med nöje!

Av Elli - 10 februari 2012 15:57

Heyy!

Igår berättade jag ju att vi skulle bowla och sen äta hos mormor? Jo, vi ska sticka om redan 16.30 så jag hinner inte skriva så värst mycket!

Usch! Höll på att frysa ihjäl i morse på väg till skolan..!   

Idag hade vi nationella prov i svenska igen, det här var som en fortsättning med liknande uppgifter. Den här gången var frågorna lite svårare men skrivuppgiften lite lättare (enligt mig) men jag tror det gick ganska bra för klassen i genomsnitt

Till lunch fick vi någon god kycklinggryta med ris eller potatis som fanns igår. Och så fanns det Tsatziki  

På franskan fick vi se bl.a på ett avsnitt av "Chez Mimi" (Hos Mimi) och då hade en tjej två kaniner som henne Salt och Peppar (fast på franska då). Haha, jag har jag ett svin som heter så  

Vi hade fredagsmys idag också. Ännu en gång hade samma kille en liten prinsessbakelse med sig och en flaska saft och jag hade med mig 4 bitar choklad som jag sparat sen jag och Pezzan var ute och myste (För några veckor sen?! Haha).

På Mattelektionen så fick vi sitta och spela! Sant! De var mattespel på nätet. Man anmäler typ en hel klass på något sett och så får man spela olika mattespel och slå varanns rekord och så.. Hehe ligger högst upp på spelet 'Sigama Prime Lite' i vår klass    Och dessutom fick vi i läxa att få bronsmedalj på ett särskilt spel med mutiplikationstabellerna till på fredag!


Sorry men vi måste sticka om några minuter så måste göra mig i ordning..!


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 9 februari 2012 19:04

Heyy!

Nu ska jag berätta lite kort bara om Gsm:


Jag har ju sagt att jag skulle visa designen med kina temat och det glömde jag så klart bort..    Så nu ska jag visa desginen hur den blen när den var klar:


  Och så här såg kläderna ut från början:    


Ikke ("inte" på norska) tillåtet att göra kopia eller säga att det var du som gjorde den!!


Lite skillnad va? Jag kallar min nya design av kimonon för "Fallande snö"   Och igentligen så skulle jag göra en rosett på baksidan men det blev för knepit.. E fortfarande lite nybörjare på det där med att designa.. Men jag blev väldigt nöjd med resultatet ändå   Jag fattar nu också hur man gör skuggor och veck och allt det där,  som suddade bort det när jag började på den nya variationen..   


Problemet var ju att min dator ville inte gå in på sidan där man deltog i tävlingen så jag struntade att vara med i tävlingen..  Men det gjorde ju inte så mycket.. Jag hade säkert ändå ingen chans mot alla proffs därute..


Det var bara det jag ville säga och visa!   Så nu ska jag återgå till att öva designa!    


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 9 februari 2012 18:17

Heyy!

Har inte lust att skriva just nu igentligen men vet att jag måste annars kommer jag att ångra mig.. xP


Idag så har det varit en vanlig dag antar jag..

Till lunch fick vi Fish and chips, det var typ fiskpinnar och klyftpotatis men det var ändå väldigt gott! Det var nån god krydda på potatisen också så den var extra god    

På bilden så var vår lärare borta :(  Hon som e så jättesnäll.. Ingen aning om var hon var. Kanske var hon sjuk, kanske var hon på en kurs.. vem vet?  men vi fick istället en vikarie.. Vi fick först se en kort film om en tjej i Sverige som målar och sjunger. Hon var speciell för hon hade föts utan armar!     Så när hon målar så använder hon fötterna eller munnen att bära penseln och sånt med! Snacka om att hon var snitsig och duktig! Hon kunde liksom måla bättre än jag, och jag använder händerna! Men jag är ju ingen riktig konstnär och superduktig på att måla.. men bra e jag väll?  I alla fall så fick vi en uppgift att måla en egen bild med vad vi ville på! En nackdel: Vi fick inte använda händerna! Vi var tvugna att använda aningen fötterna eller munnen för att måla. Det var svårt kan jag säga!   Jag använde munnen (satte pappershanduk där jag skulle ha munnen och tejpade fast så att den inte skulle smita) och det blev.. inte jättelyckat precis.. men jag fick till någon av grejerna jag ritade!     Dessutom fick vi sluta tidigare!   Så jag han med en buss tidigare och när jag kom till andra buss stationen för att vänta på buss nummer 2 så behövde jag bara vänta i 4 minuter! 


Imorron så ska vi i familjen åka och bowla! Jag ska ätligen få bowla för första gången!     Vi har fått bowla med skolan 2 gånger men jag var sjuk båda gångerna..!     Så det ska bli jätte skoj att bowla!   


Bloggar alldeles strax igen med ett inlägg om designen på Gsm som jag glömde att visa..


Vi hörs och störs! ;D

Av Elli - 8 februari 2012 19:59

Heyy!

idag hade vi nationella prov i svenska. Det var ett ganska enkelt, några svåra frågor bara.. Först vi fick svara på frågor om två texter senare fick vi skriva en berättelse till en bild (man fick välja mellan två). Men jag tror annars att det gick bra för alla i klassen :)

Ni vet grejen jag ska göra till mamma på 25 års-dagen (Bröllop)? Det fanns inte tillräckligt med tyg för mig att göra den!! Och jag som jobbat så hårt med själva skissen på den!! Det var jätte svårt att få till skissen! Man skulle räkna, mäta och hålla på och så finns det inte tillräcklig med tyg i rätt färg! Hade valt att grejen skulle vara i vinrött eller skogsgrönt (mörkgrönt) för de e varma färger och värma ska ju göra (grejen)! Så färger brukar ju hjälpa..

Vi fick föressten tomatsoppa till lunch idag, mums! :))  Men den smakade lite.. annurlunda? Eller 'konstig' är väl mer rätt ord då.. men den var i alla fall mättande...    och dessutom så går det ju inte att gemföra (kommer jag på nu) skolmaten med hemlagad.. för skolmat e ju nere på 15-25 medans hemlagad på 70-85!


Efter skolan så hoppade jag som vanligt av på en hållplats för att vänta på buss nummer 2 och då stod inte minde än MOLLE där!!    Inte varje dag som jag träffar på henne slumpmässigt..! Jag blev jätte glad så direkt när jag gått av bussen kramade jag om henne!  Hihi..!  Hon hade väntat en bra stund på att en buss skulle komma (samma buss som e min buss nummer 2) men den hade inte kommit! så hon och jag stod och väntade på den bussen tills den kom.  

Direkt när jag kom hem ringde jag till Lellan, vi hade bestämt igår att vi skulle till simhallen tillsammans idag så jag frågade henne om vilken buss vi skulle ta för att hamna på samma. Fick packa ner grejerna i en påse (som jag tagit fram dagen innan) och sen sticka direkt för att hinna med bussen! Men vi hamnade i alla fall på samma buss och jag var (ofc) glad att se henne!    Det var ett tag sen vi såg senast.. Nu när vi inte går i samma skola så träffar vi inte varann lika ofta.. :(  Men vi hade väldigt kul i simhallen! hon hade tagit med sig ett extra cyklop (stavning??) så vi dök väldigt mycket, det var så kul!    Vi åkte vattenruchbanan (stavning?) och hoppade från trampolinen och dök och hade jätteskoj! Efteråt tog vi det lugnt och han basta ett tag också (Mysigt eller vad? ^^) Och sen åt vi lite och sen var det dags att åka hem för klockan var typ 18.50

Det var väldigt kul att få träffa båda idag! 


Nu till spel:

Djur.nu så har jag köpt 4 hästar på aktion för samanlagt 12 kronor (spelpengar, inte riktiga!). Super billigt från när jag var medlem senast, då jag kollade kunde en häst kosta uppe i kanske 300-2000  O.o  Men jag ska sälja 3 av dem för alla var killar (vill hest ha tjejer för dem får ha fölet/fölen i början). 1 ska jag ha kvar för den hade vunnit "lite" priser och var bra tränad! ^^ Känns lixom lite awesome att få äga ett djur som har priser.. Fast en av mina kaniner har ju fått en roset när hon kom på 18:e plats i en kaninhoppnings-tävling.. Ojuste!! Jag skrev "Kaniner" och inte "Kaninen", eller hur? Jo, det är så här att hon har fått 3 ungar! 1 har pappan behållt och 1 har jag behållt så imorgon måste jag vara snabb för att få den sista oxå..

Här e dem på bild:


(Ingen som äger den just nu..)

 


(Den som jag valt.. fick välja mellan den här och den över, den här fick föressten heta Lolly)

 


(Den som han som har pappakaninen har valt..)

 


Ni kanske undrar varför om just imorgon? Jo..


Haha, pallade inte skriva av så jag kopierade dirket från sidan xP  Eller tja.. tog ett kort av det då..


Har inte mer att säga nu och måste göra läxan nu också..!


Vi hörs och störs! ;D

Av Elli - 7 februari 2012 17:51

Heyy!

Tänkte bara visa lite kul illusioner som jag hittat med hjälp av google bilder.


Ser ni alla fyra/fem?

Hehe, e det inte lite häftigt? Man ser inte allt direkt men kollar man noga (eller har sett den förut) så kan man nog se dem! xD


Nästa: Kan ni se vasen och/eller dem två ansikterna?

De e otroligt vad dem har kommit på! Den här då, rör sig bilden?

 

Svar nej! ;D


 

Aahhh! Snurrigt! O.o


Hehe, tyckte dem här synvillorna var lite kul! ;D  Kanske inte så intressant men det kan vara lite underhållande! ;)

Jag vet också att det inte var speciellt mycket skrivande nu i det här inlägget men jag ville som sagt bara visa dem här bilderna i ett nytt inlägg istället för det förra..


Vi hörs och störs! ;D

 

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Skapa flashcards