MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Alla inlägg under februari 2012

Av Elli - 14 februari 2012 20:17

Heeyyy!!! :DD


Kolla in den här länken på EpicFaiils resultat för "Finn 5 fel"  Kolla in alla bloggarna som blev länkade! Någon blogg som ni känner igen??? :DDD


Bild:


Vems blogg är den enda som står kvar utan att ha blivit utsuddad??? Jo, min! Gissa om jag e glad!!!   

Ingentligen så är det ju inte utsuddat, det har jag fixat i iPhoto! ;)

..

Ursäkta, måste gå och skaka av mig lite glädje och sen göra läxan..!


    


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 14 februari 2012 17:29

Heyy!

Idag har det varit en ganska schysst dag, ska snart iväg när pappa kommer tillbaka från frissören för vi ska åka och hämta ett paket (med två saker i.   + en räkning då..). Kan ni gissa vad den kan innehålla? Jasså? Inte? Isåfall blir det fängelse i 7 månader!!

Mohahahahahahahahahaha..     nä, skojade bara.. Har så sjuk humor ibland så att man måste vara uppe till 3 för att skämtet ska bli kul.. xP

Föressten; vill ni se en kul bild?? Om svaret blev nej så kan du som svarat "nej" hoppa över bilden under. Ni som svarat "ja"; fortsätt att läsa:

Hihi, hittade den här i förrigår :


 

"Hääj! :D"


E han inte söt? (Sälen som kikar fram i kanten) Hehe.. x)  


Oj! Ehh.. tillbaka till ämnet!  

Det som finns i paketet är från 24 (klicka på '24' för att gå in på deras sida) Och är ett mobilskal som jag behövt ett tag nu.. blev lite desperat (som ni kanske förstår) efter ha tappat min mobil så att batteriet flygit ur så jag tog en billig bara! Den blev svart..

Och den andra grejen e en kontroll till mitt PS2 (igentligen Pezzans, fast jag har den för hon har ingen tv) för jag har bara 1.. och vissa spel kan man ju spela 2 på så då vill jag ju kunna göra de! Hade 2 förut men den enas sladds skydd (det som sitter runt om alla små-sladdar och gör så att den bara e en sladd och skyddar) så den blev farlig.. Sen fick jag en nyare (dem två gamla var till PS1, som jag föressten fortfarande har kvar och som fungerar utmärkt!) och en av spakarna (eller vad dem nu kallas?! kommer inte ihåg..) blev helknäppa plötsligt! Så det gick inte att använda den spaken men det är den man behöver för att styra (oftast är det den, annars 4 små knappar)!




Oj, Pappa kom hem nu! Och han.. han har med sig paketet? Yey!   


...


Nu har jag satt på nya skalet till mobilen! Oj.. känns lite som om den blivit större! Bara den får plats i fickan nu..   

*Försöker klämma ner den i byxfickan*  ...    Ja! Den gick precis i!  Och nya kontrollen ser ut som en den gamla (den med knäppa spaken)!   


Idag har det inte bara varit kul.. Jag e tillräckligt frisk för att kunna gå till skolan så jag var där idag... Urk.. Inte kul när man inte kan vara med på idrotten och dem andra får leka 'kinesiska muren'.. En kul sak var att vi fick ett geléhjärta var på Svenskan av Friends:are som delade ut dem i olika klassrum och efter lunchen fick man ta ett vaniljhjärta!


(inte min bild)


Ymmie!   (Ord som jag hittat på själv, kommer från ordet 'Yum' som betyder mums på engelska för er som inte visste de)



Men sen blev det inte mer kul för vi hade prov i Engelska idag!    Usch! Har övat en vecka på alla kapitell vi haft sen förra provet i Engelska.. Men inte så många av orden kom med i testet! Bara några enkla.. Trodde vi skulle få dem lite svårare orden..    Aja! Det blev ändå lite svårt..


Ska ta och testa nya kontrollen nu!   


Vi hörs och störs! ;D


Ps: (Äng = Eng.  Eng = Engelska)

Ps: Sorry för att det blev ett lite längre inlägg, tänkte inte på att jag kunde delat upp det.. xP

Av Elli - 13 februari 2012 17:31

Hej hej!

Ni kanske tror att jag har haft en otroligt dålig dag? Ni som tror det: Det e fel, jag har faft en ganska bra dag! Bortsätt från att jag e sjuk då.. Stannade hemma från skolan men jag har haft mysigt med mina svin väldigt mycket! Jag har haft dem i knät och gosat, borstat dem och lekt med dem. Det var mysigt alltihopa! 

Ska snart leka med dem igen men just nu vilar dem för jag har precis gett dem mat, dem sover. Allså hur söta kan dem inte bli? Båda ligger ner och jag tror båda blundar!    Marsvin blundar ju bara när dem får saker i ögonen eller om ljus irriterar men ibland när dem sover så gör dem det också. Dem e så sööta!  


(Ett av världens sötaste svin som 2 veckor! Naww.. Vi hade inte ens tagit hem henne från uppfödaren!)


Jag har faktiskt planer på att börja med lite tävlingar.. som man vinner något på.. Låter det som en bra idé? Nästan alla andra bloggar har ju det? Fast MaybeCrazy är ju inte heller en vanlig blogg.. x)  Men det det låter endå tilltalande.. eller hur? Man kanske får lite fler läsare..? Hmm.. Det säger man ju inte nej till? nä,  får klura lite mer på det där med tävlingar.. Hmm.. 1 tävling i veckan eller varannan vecka..? Jaja!


Vi hörs och störs! ;D

Av Elli - 12 februari 2012 18:07

Heyy!

Nu ska jag äntligen få svara på lite frågor som jag fått! Har velat göra detta ett tag så e nu glad att det äntligen ska hända! Den sista frågan är gammal, vet. Men den var en fråga som kom in lite sent så jag tar med mig den nu! Och dem två första frågorna också men man tager det man hager! ;D


 


 

Svar: Blå, lila, grön, vinröd m.m har lite svårt att bestämma mig för det finns så mycket fina färger! :)

Tack för frågan!


 

Svar: Marsvin så klart! Har ju två gullisar här hemma som e för tillfället hårar ner mig (dem fäller sin vinterpäls just nu). Sen tror jag nog hundar är nummer två.. och sen hästar :)

Tack för frågan!


Svar: Hmm.. det finns mycket jag älskar att äta på. Menar du favortimat? Då e det kyckling-souvlaki (stavning?), en grekisk maträtt. Men om du menar som typ tilltugg så är det typ choklad, knapriga/lättsaltade/vicknings chips, godis eller någon god frukt/bär/grönsak. Så kan så klart ett bakverk vara till njutning! :)

Tack för frågan och kramis på dig med!


Föressten så fick jag stort bloggrekord igår!

4 inlägg på en dag! (Förra rekordet var på 2 eller 3, vet inte. Inte direkt ett rekord men kul i alla fall!)

46 unika besökare! (Rörra rekordet var på 26. Lekte en speciell lek på Gsm då man var tvungen att kommentera bloggen över, gjorde några gånger)

284 sidvisningar! (Förra rekordet var på 190. Leken på Gsm hjälpte!)

14 kommentarer! (Förra rekordet vet jag tyvärr inte vad det var på, typ 4. P.g.a leken på Gsm)


Otroligt va? Hel nice om ni frågar mig!  

Har inte gjort något speiellt idag förutom att sitta vid datorn för e fortfarande lite sjuk.. e nog det imorgon också..


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 12 februari 2012 17:32

Heyy mellotittare!

Jag e nu trött men lugn så jag kan berätta om mello resultaten men tar det inte lika noga som jag tänkt..

Och jag fick föressten 2 till favoriter! Jag gillade Timoteij från början och sen så började jag gilla David för hans låt var lite åt Eric och Darin hållet med den popmusiken. Sen blev det Ulrik också för jag fick reda på att det var han som hade sjungt "En vanlig dag" i lilla mello 2009, jag minndes den låten så väl!    Har missat några år från lilla mello men jag minns bl.a hans låt och Vendela med låten 'Gala Pala Gutchi' (låt om tamagutchi's, har en själv). Hittade båda på Spotify så blev glad :D   Ulrik vann föressten lilla eurovision song contest med den låten.


Han, som ni ser, spelade gitarr. Det är samma gitarr som han hade igår när han spelade!!   


Hade just då en tamagutchi så fastande direkt för låten!    Hehe, har fortfarande den kvar ^^   Men batteriet har dött så jag ska nog skaffa nytt för blir så nostalgisk när jag tänker på den!   


Till final kom: Ulrik Munther och David Lindgren - Woohoo! :D

Till Andra Chansen kom: Timoteij och Top Cats - Yes! Dem åkte inte ut i alla fall! :))

5:e plats: Thomas Di Leva - uppmuntarnde att man aldrig ska ge upp, annars inte så super..

6:e plats: Sonja Aldén - Söt klänning!   

7:e plats: Andreas Lundstedt - låten var väl okej..

8:e plats: Mimi Oh - färgglada kläder men lite tråkig på hur det såg ut (inte färgerna alltså), låten var väl okej..


Top Cats var också bra med sin musik som svängde så mycket att man ville börja dansa lite.   


Hittade tyvärr inga videos på dem vinnande bidragen! Fasst jo, men dem kommer väl försvinna snabbt.. :/

Nä nu får jag väl sluta skriva innan firefox knasar sig igen! xP


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 12 februari 2012 15:45

E så himla arg på min dator just nu..!!! Jag satt och skrev ett inlägg om hur det gick på melodifestivalen igår och jobbat i ca 3 kvart och när man ska snabbt kolla igenom det så hackar firefox upp sig så att man inte kan göra något som har med firefox att göra..! Så jag blir tvungen att stänga av datorn, jag trycker på 'avstängningsknappen' på datorn men då går det inte att stänga av för att man måste stänga av firefox först. OCH DET GÅR INTE!! För den röda avstängningsknappen i vänsta (höger på PC) hörnet där uppe har försvunnit..! Då e man tvungen att 'nöd-stänga' av datorn (hålla in 'avslutningsknappen' i 5-6 sekunder så att datorn bara slocknar direkt)..  Och sen när datorn kommer tillbaka ('vaknar' igen) så kommer ju allting upp igen, eller hur? Jo, då har allt man skrivit försvunnit..!!! Så måste skriva allting igen!! Men e för arg just nu för att göra det så jag gör det senare idag eller imorgon när jag lugnat mig lite..


Ses..!

 

Av Elli - 11 februari 2012 18:27

Hejj!

Nu tycker jag att det är dags för:


 


Ni får till kl 16.30 imorron att skicka in frågor eller/och förslag på förbättringar! Tycker ni att jag ska skriva mer om spelfusk? Eller undrar ni om jag skulle kunna börja med dagens look/outfit/klädsel? Eller tipsa mer om musik? Vilka expantionspaket till The Sims har jag? Fråga/tyck till så svarar jag på söndagkväll! Ni kan skicka en fråga till min på "Fråga mig" på menyavdelsningen eller kommentera detta inlägg! Och kom ihåg: Jag bits inte!!


Vi hörs och störs! ;D


Deadline klockan 16.30 imorron (söndag 12 feb)!

Av Elli - 11 februari 2012 16:48

Heyy! Nu ska jag äntligen skriva om ROSMT men jag har mycket läxor att göra så jag ska försöka vara lite snabb! ;S


ROSMT = Regular Ordinary Swedish Meal Time (oftast säger man Swedish Meal Time). Swedish meal time är några killar som har ett brutalt matprogram och dem e jätte kul! (enligt mig). Som ni säkert gissat så lagar en kille mat brutalt, eller som han säger "Swedish style!"    Killen som lagar mat heter Nicklas och är galen i majonäs (stavning?) och jag skojar inte! Ni som läser EpicFaiil vet att hon e tokig i mjöl och typ lika galen e Nicklas fasst med majonäs. Videorna e på Svengelska (blandning mellan svenska och engelska) om ni udrar.  





Dem blev inspirerade av att se Epic Meal Time (Kanadensare som har ett sorts matprogram på youtube, dem äter äckligt stora mängder med mat) och då gjorde dem en lite egen variation av dem! Fast dem gjorde dock annurlunda och blev sen väldigt kända genom Youtube. Dem har också fått vara med på tv som t.ex på TV4 och en talkshow som jag inte minns vad den heter .
Jag fick reda på dem tack vare Pezzan som tittar på Epic Meal Time.   


Det här e några av mina favorit avsnitt:



"Potatisar, I PLURAL!" "Och älgkött, det kastar man inte!" x'D



Läskit (de e ju sån musik) !  "Swedish Style!" x'D


Och så ni vet: När han säger "Predinner snack" så är det som ett sorts mellanmål (majonäs-dags). Märkte ni också att han sa "IT'S GOOD FOR YOU!" när han ätit majonäsen? Hahaha! x'D


Här e ett till kul avsnitt (som också en en favorit) :



Hahahaha! x'D  "Inte klart än!" "Tom, lägg lite grädde i mitt skägg!" "Nästa gång  äter vi en granskog .. eller en tallskog!" Hahaha x'D Det roliga e ju att dem gnagde på en gran i nästa avsnitt!  


Oj! Måste städa marsvinens bur så snart som möjligt innan Mello börjar! Så kan inte skriva så mycket mer men ni kan se fler avsnitt på deras Youtube sida http://www.youtube.com/user/SwedishMealTime?feature=watch

Ha det så kul! xD


Vi hörs och störs! ;D

 

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards