MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Alla inlägg under februari 2012

Av Elli - 18 februari 2012 14:30

Heyy!

Igår var jag med på ett pulkarace som jag berättade att jag skulle. Jag kom näst sist (5:e plats) med min pulka som inte var vallad. Alla andra hade typ vallat sina.. Men fort gick det ändå! Man flög bara det var ett sånt där pyttegupp och man höll på att ramla av flera gånger!    Men värst gick det för mig andra gången när jag åkte.. Flög ordentligt och när pulkan kom tillbaka till marken så blev det en hård duns, det gjorde ont! *Aje*.   

Ingentligen skulle pappa vara med i racet också (han vann ju förra året med sitt hembygda "åk") men efter ett provåk så ville han inte åka så mycket mer dels för att det åkte så fort så att det blir svårt att styra och dels för att det var tung att släpa upp för backarna.


Det var som sagt svårt att tävla mot vallade "åk" eftersom jag inte vallat min (förutom med snö).  En kille hade faktiskt ingen pulka så han tog sin snowboard och satt på den. Han åkte fort må ni tro!   

Men annars var det väldigt kul och efteråt åkte min familj och jag och köpte bullar/winerbröd och mjölk och vispgrädde.  Dem ingrediensterna blev till varm choklad och fika. (vi hade redan oboy hemma)


Vi hörs och störs! ;D


Tyvärr ingen bild från åkningen, men det kanske kommer video senare

Av Elli - 17 februari 2012 18:34

Heyy!

Ska strax ut och vara med på ett pulkarace! :D  Vet inte riktigt om jag ska vara med ifall det är för högt upp.. Men ska försöka att ta bild och fotton! Och det e inte folk i min ålder som åker bara! Nää! Bl.a min pappa ska åka med sin "Svarta blixen 2" (1:an e hans svarta Fiat)   Han vann faktiskt förra året med den!   

Återkommer med resultat senare!  


Vi hörs och störs! ;D

 



Ps: Tyvärr ingen tävling idag tror jag... imorron blir det nog ;)

Av Elli - 17 februari 2012 17:31

Heyy!

Var tvungen att vara i skolan 8.30 istället för 10.00 idag för jag skulle på intervju till att bli en Friends:are. Det gick bra antar jag, på Måndag eller Tisdag så ska vi få veta vilka som blir.  

Fick sitta i ca 1 timme vid datorn innan min nästa lektion började för jag har ju inte teknik på morgonen utan på tisdag eftermiddag. Försökte fortsätta på min nya film på Msp. Nu har jag alla som ska vara med och första scenen färdig, för att börja spela in i alla fall..    Tittade på några gamla avsnitt av "Film-fixarna" av Hannah.star, dem e fortfarande inte så tokiga! xD


(Ännu en gång så är Nova sur på Hannah xD)


(Tjejerna e chockade över manuset till filmen xD)


På So:n så visade jag filmen om Hinduismen som jag och två tjejer till hade gjort inför klassen så nu var det äntligen klart! Det ända som läraren tyckte var "dåligt" var att texten gick lite för fort.. men annars väldigt bra.  

På Franskan hade vi förhör på siffrorna 1-50. De e superenkelt på Franska! Man behöver bara kunna 9 siffror (dem 9 första alltså) och sen vad 10, 20, 30, 40 och 50 heter! Ja, och sen ska man komma ihåg att på 21, 31, 41 och 51 hette, T.ex, Vingt-et-un (20-och-1). Fick 18/19 (minns inte) av 20! Nice

Un, deux, trois, quatre, cinque, six, sept, huit, neuf, dix.

(1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10) Nian e enklast att komma ihåg. Den uttalas "Nöff". xD


Matten blev iställt p.g.a sjuk lärare och ingen ersättare.. så vi slutade direkt efter läsningen (Fredagsmyset) 13.50 Mohahaha, kunde då ta bussen som gick 14.00!  


Inget mer speciellt om dagen i skolan.. återkommer om en stund.. Kanske en tävling kommer också? Har kommit på vad det ska vara för tävling ^^


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 16 februari 2012 17:35

Heyy!

Har kommit på en idé till en ny film på Msp! :D  Den ska till den nya tävlingen som e Maskerad! Orden som måste vara med:


Play my song

Lets us dance

It is a beautiful evening


Idén till filmen e en till del av Lina & Pauline, fast på Engelska!   


(Naww!   Gammal bild jag la upp på Msplina på mig och Polly)


Ni som inte vet om min serie:

Det är en serie som jag haft ganska länge. Det är inga speciella delar (Del 1, del 2, del 3 o.s.v..) Den handlar om Lina (Jag, Lina_10) och Pauline (Molle, Polly_10) och deras äventyr i vardagliga skolan och utanför. Det är ibland många delar i ett äventyr (som t.ex "Strandsatta" och "På raska äventyr"). Men det handlar alltid om dem någon av dem.

Alla filmerna heter inte heller samma sak. Bara ibland så heter dem "Lina & Pauline" och sen något..


Sorry, men måste börja med filmen nu för det kan ta lite tid.. Och måste börja med läxorna ca 19.00 för har 5 läxor till imorron.. x_x


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 16 februari 2012 16:49

Heyy!

Rubriken säger nog ganska mycket, jag fick fika när jag kom hem från plugget! En kopp te och ett sånt där vaniljhjärta.   Det var yummie kan jag säga! Och mysigt var det också  



(Fortfarande inte min bild)


I skolan så var en av våra lärare sjuka och hon som skulle ha oss på 4 lektioner idag! Så vi fick ha en vikarie på dem lektionerna och sen på Bildlektionen så var våran bildlärare sjuk!   Så där fick vi också ha vikarie men en annan. Vi fick se på en film om konstnärer och det avsnittet vi tittade på var om Leonardo Da Vinci. Det var ju mer en barnfilm för yngre men jag tyckte ändå att den var lite rolig. Hehe..  Men efter det fick vi i alla fall 7 frågor att besvara sen fick vi sluta. 1 hakvtimme tidigare!   Yey!  De var skönt för nu slapp man springa till bussen som annars för den ska typ gå när vi slutar eller något sånt.. Och nu var det 10 min innan den skulle gå och jag var reda förberädd så jag kunde ta det lugnt  



En glad nyhet:
På lördag ska kanske Molle sova över! Vi ska titta på Mello tillsammans för jag vill ha någon att titta med som e intresserad av det! Varken Mamma eller pappa e intresserad av "Schlager festivalen"..   Och den slutar ju så sent och då e de mörkt ute..   Så hon sover över då!   Hehe, då blir det mysigt och lite kul ska ni veta! Kanske hon skriver lite i bloggen också med mig..? Hihi, vad säger ni om det då?  



Vi hörs och störs! ;D


Ps: Väldigt vad det blev mycket smileys det blev nu då. 10 stycken!     11..

Av Elli - 16 februari 2012 16:41

Heyy!

Hade ju tänkt att ha en tävling igår men märkte efter en stund att man kunde ju fuska på den!! Skulle ha musiktävling med "gissa låten" så jag valde en låt jag hittade på Youtube men sen märkte jag då att man kunde sätta den på helskärmsläge och se vad låten hette!! Så det gick ju inte så bra..    Åhh! Behöver tips på vad för tävlingar jag kan ha.. har lite brist på fantasi för tillfället.. Skulle vara taksam för några tips att välja mellan så gör dig skrivredo och börja skriva i en kommentar om några tävlingar som ni skulle vilja att jag har med! :D


Vi hörs och störs! ;D

Av Elli - 15 februari 2012 17:37

Heyy!

Idag i skolan så fick jag börja på något nytt i slöjden, det blev att lära mig virka. Pezzan virkar ju och hon e jätteduktig! Hon gör fina gossedjur och små väskor och, och.. ja, väldigt mycket fint och jag vill också kunna virka! Så idag har jag lärt mig lite hur man virkar en bit och hur man lixom gör den "tjockare" eller vad man ska säga.. :S Längre? aa, men liksom.. bredare? ah!     Aja, ni förstår vad jag menar!


På svenskan ska vi träna mer läsförståelse.. Lite knepit men de går     Vi har fått börja med en bok som alla ska läsa (vi har fått en varsin) och sen får vi frågor och sånt till texterna vi läst. Men jag vet inte om jag gillar boken.. Det är en skräckis. E inte precis intresserad av skräckisar.. Gillar mer sorliga.. roliga.. äventyrliga.. lite mystiska.. (Som baudelaire böckerna!   Bästa böckerna ever!


(Nya boken jag berättade om)


Har hunnit läsa 2 kapitel, efter 5 kommer jag typ vara trött på den. Fastnar faktiskt sällan för böcker, men baudelaire böckerna (bl.a) fastnade jag redan efter första kapitlet! Det är som med Bert och Sune böckerna, man fastnar efter något kapitel och det är då man märker ifall det är en bok man kommer att gilla.


På Engelskan fick vi veta våra resultat från Engelska provet. Det gick jätte bra för mig! Jag fick 83 av 100 poäng och mitt förra resultat var typ mellan 45-50.. :/  Var ganska mycket sjuk första terminen så jag lixom.. gjorde inte läxorna lika noga.. men nu har jag skärpt mig! Jag tänker inte bara få ett E i engelska! ..  Så jag har gjort framsteg!   Hel nice!


Jobbar just nu annars på första tävlingen till bloggen! Men ett problem.. vet inte vad priset ska bli.. eller..? Hm.. kanske det.. Men i alla fall så kommer det inlägget att hamna under den här för jag sparade den som utkast, före det här inlägget, så automatiskt så hamnar den där >:C 

Jaja..


Vi hörs och störs! ;D

   

Av Elli - 15 februari 2012 07:50

Heyy! Det här blir ett morgon inlägg som ni säkert vet för just nu e klockan 7.52 och jag sitter i skolan. Jag väntar på att lektionen ska börja och dessutom e jag lite tidig för han ta en buss tidigare. Tyvärr e jag trött också..   Skulle inte säga nej till att få sova lite mer..

Nää, måste ta och vakna nu.. xO Och somna tidigare ikväll..



Godnatt.. eh, jag menar..


Vi hörs och störs! ;D

 


Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards