MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Alla inlägg under februari 2012

Av Elli - 26 februari 2012 20:44

Heyy!

Sorry för att jag inte har skrivit idag.. har helt enkelt inte haft lust med något idag förutom msp och tv.. Men nu ska jag få det där med resultaten från igår överstökat!  


Till final: Danny Saucedo & Lisa Miskovsky

Andra Chansen: Lotta Engberg, Christer & Dynazty

5;e plats: Charlotte Perrelli

6;e plats: Axel Algmark

7;e plats: Hanna Lindblad

8;e plats: OPA!


Bild av vinnarna (hade svårt att hitta):

(Inte min blid)


Vad jag tycker:

Danny: Gillade det där med ljuseffekterna! Det blev riktigt coolt i mörkret   

Lisa: Nja.. Ingen favorit precis.. men det blev lite häftig koregrafi, det får jag erkänna   

Lotta & Christer: Osäker på den här också.. Den var lite bra i alla fall   

Dynazty: Gillar inte rock så jätte mycket (lite bara) så jag kände inget "Wow" när jag sett nummret, lite bra var dem väl   

Charlotte: Låten var väll okej.. men kläderna var ju.. ja.. hur ska man säga? Lite fula/hämska/ursliga..?   

Axel: Gillade låten lite, den kändes lite orginell (posetivt) om man säger så   

Hanna: Lite bra.. Den var i alla fall inte dåligt! Så säker e jag! Kan inte komma på något som jag vill påpeka med hennes nummer.   

OPA!: Grekisk musik! Yeey!   Tycker grekisk musik e härligt på något sätt! Svårt att beskriva känslan men tycker låten var bra.  Hmm.. kanske gillar jag grekisk musik för att jag reste till grekland första gången jag flög? Vem vet..



Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 25 februari 2012 19:32

Helluu..

Ni kanske undrar varför jag inte har berättat vilka som e vinnarna i tävlingen? Jo, det är enkelt.... JAG HAR INTE FÅTT IN NÅGRA SVAR!  

Var frågan för svår?? Gav jag er för dåligt tips?? Svaret fanns ju där om man tittade bland tipsen! Det stod "Sök på Wiki". Wiki vet ni väll vad det är?! Det är en förkortning av Wikipedia!! (Wikipedia.org) där man kan söka på saker och sedan få fram info!

 



Okej.. får väll ta en lättare fråga nästa gång.. Och en sak ska ni veta!! Ni får inte minus poäng om ni gissar! Om   ni har fel gör det inget! Jag blir glad bara ni försöker!

Nästa tävling kommer nästa vecka då..



Vi hörs och störs! ;D


Ps: det blir ingen frågestund den här helgen.. nästa!

Av Elli - 25 februari 2012 19:10

Heyy!

Idag är det ju dags för sista deltävlingen och sen e det dags för andra chansen! Ska bli ganska spännande och jag har redan min favorit på ett "turnummer" ^^


HEJJA DANNY! xD

*Host* ursäkta för avbrottet xP




Dem som tävlar ikväll är:


1. Charlotte Perrelli - The Girl

2. OPA! - Allting Blir Bra Igen

3. Dynazty - Land Of Broken Dreams

4. Lotta Engberg & Christer Sjögren - Don't Let Me Down

5. Hanna Lindblad - Goosebumbs

6. Axel Algmark - Kyss Mig

7. Lisa Miskovsky - Why Start A Fire

8. Danny Saucedo - Amazing


Vem är eran favort för kvällen?  



Vi hörs och störs! ;D


Ps: Vet att jag e sen med detta inlägg men vi har varit och handlat ;P

Av Elli - 24 februari 2012 18:17

Heyy!

Vad glömsk man kan bli ibland! xP  Det har blivit nytt tema på msp och jag har inte berättat det.. Så jag gör det nu:

Nya temat bleeev...

Shuffle Party Tävling!


 


Orden man måste ha med i en film är...


I am awesome and i know it

Let us have a good time

Shuffle party fever


Tror inte att det blir någon film från mig till tävlingen.. ingen idé right now så tror inte det blir något.. xP


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 24 februari 2012 17:39

Heyy!

Idag var sista dagen i skolan innan sportlovet! Helschysst!     När vi är borta ska massa gubbar komma och fixa i skolan, bl.a med att ta bort lite skåp (inte elevskåp utan stora bruna skåp som inte används) och sätta dit lite bänkar istället  Dem ska även byta ut våra bänkar som e vid sidan av vårat hemklassrum så att det typ blir 1 lång bänk istället för 3 lite mindre.. Tror jag! Till och med lärarna e lite osäkra på den saken så kan inte säga exsakt..   Dem ska även flytta på ca 14-16 skåp på ena sidan mot klassrummsdörren.. ett av dem skåpen e min! Så den kommer också att flyttas..   


          

(sry, kan inte göra den mindre av något skäl..?)


Skåpet högst upp till höger e mitt.. Vart dem ska flytta dem vet jag inte riktigt.. kan hända att dem hamnar brevid dörren till hemklassrummet men annars på andra sidan matsalen.. Näääj!  E nöjd med vart skåpet e! Fick i alla fall städa ur skåpet på alla grejor jag har där, en del tog jag hem för ska plugga lite under lovet och resten har lärarna låst in i ett grupprum.  Dessutom så ett tag idag när gubabrna var där och arbetade med bänkarna så fick dem släcka ljuset i en del av korridoren för dem höll på med taket och där finns det elsladdar och att få en ordentlig stöt som man kan dö av vill man väll inte ha? Aja...


Inget mer speciellt att rapportera från idag i skolan.



Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 24 februari 2012 16:10

Heyy!

Jag berättade ju förut att jag skulle göra en film till tävlingen (glömde föressten att säga vad det var för tävling; maskeradtävling) och jag släppte den igår kväll!   

Har kämpat ordentligt med den (den finns föressten på sidan 4 bland alla tävlingsfilmer) så hoppas på att det blir värt allt besvär!   Skulle göra mig överlycklig ifall ni röstar på den eller ser den!  

Pauline (Polly_10) Jasmin (Dreamgirl) Alex (Shikamaru)

Pauline = glad över att det som hon trodde slog in  

(Bild jag tagit själv så ni får inte sno eller "Låna" utan att länka till den här bloggen eller utan att ha frågat!)



Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 23 februari 2012 19:15

Heyy!

Idag har det väll inte hänt något speciellt i skolan förutom 2.


1: På NO:n så fick vi visa våra filmer/presentationer om vatten. Gick helbra!   Eller åtminstone för oss som visade våra, vi vet ju inte hur det kommer att gå för dem som inte hann visa  


2: På Bilden så fick vi börja på en ny uppgift som blir som ett pussel. Ja, alla får göra en egen del av en talva som sedan ska sättas ihop och bli en! Vi har fått en liten bild var av en tavla och ska förstora den på ett större papper. Många e redan klara men inte jag, för jag fick en lite knepig bild..  


 

(Inte min bild)

En sak jag gjorde när jag kom hem var att poppa pocorn, mums!  


Kan tyvärr inte skriva så mycket mer nu, datorn har endast 2 % batteri kvar..   


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 22 februari 2012 18:02

Heyy!

Har inget speciellt att skriva om från idag så jag får väll ta och tipsa om något.. Hm.. kanske om några videos från Youtube? Det var ju länge sen! Okej, jag tar några videotips  


Det här e en av mina favorit videos. Det e lite som en klassiker kan man säga  



Blö, vad svårt det e att hitta videos nu när man behöver dem.. xP  Då får jag väl ta och visa lite kul bilder då!  



"Tjabba..!" xD





 

Fluffig..! x)


 

Ser ut som om han/hon gillar musiken   


Cute



OBS! Det är inte mina bilder!


Vad mycket katter det blev xD


Vi hörs och störs! ;D

 

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards