MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

Simhallen (nu igen?)

Av Elli - 8 februari 2012 19:59

Heyy!

idag hade vi nationella prov i svenska. Det var ett ganska enkelt, några svåra frågor bara.. Först vi fick svara på frågor om två texter senare fick vi skriva en berättelse till en bild (man fick välja mellan två). Men jag tror annars att det gick bra för alla i klassen :)

Ni vet grejen jag ska göra till mamma på 25 års-dagen (Bröllop)? Det fanns inte tillräckligt med tyg för mig att göra den!! Och jag som jobbat så hårt med själva skissen på den!! Det var jätte svårt att få till skissen! Man skulle räkna, mäta och hålla på och så finns det inte tillräcklig med tyg i rätt färg! Hade valt att grejen skulle vara i vinrött eller skogsgrönt (mörkgrönt) för de e varma färger och värma ska ju göra (grejen)! Så färger brukar ju hjälpa..

Vi fick föressten tomatsoppa till lunch idag, mums! :))  Men den smakade lite.. annurlunda? Eller 'konstig' är väl mer rätt ord då.. men den var i alla fall mättande...    och dessutom så går det ju inte att gemföra (kommer jag på nu) skolmaten med hemlagad.. för skolmat e ju nere på 15-25 medans hemlagad på 70-85!


Efter skolan så hoppade jag som vanligt av på en hållplats för att vänta på buss nummer 2 och då stod inte minde än MOLLE där!!    Inte varje dag som jag träffar på henne slumpmässigt..! Jag blev jätte glad så direkt när jag gått av bussen kramade jag om henne!  Hihi..!  Hon hade väntat en bra stund på att en buss skulle komma (samma buss som e min buss nummer 2) men den hade inte kommit! så hon och jag stod och väntade på den bussen tills den kom.  

Direkt när jag kom hem ringde jag till Lellan, vi hade bestämt igår att vi skulle till simhallen tillsammans idag så jag frågade henne om vilken buss vi skulle ta för att hamna på samma. Fick packa ner grejerna i en påse (som jag tagit fram dagen innan) och sen sticka direkt för att hinna med bussen! Men vi hamnade i alla fall på samma buss och jag var (ofc) glad att se henne!    Det var ett tag sen vi såg senast.. Nu när vi inte går i samma skola så träffar vi inte varann lika ofta.. :(  Men vi hade väldigt kul i simhallen! hon hade tagit med sig ett extra cyklop (stavning??) så vi dök väldigt mycket, det var så kul!    Vi åkte vattenruchbanan (stavning?) och hoppade från trampolinen och dök och hade jätteskoj! Efteråt tog vi det lugnt och han basta ett tag också (Mysigt eller vad? ^^) Och sen åt vi lite och sen var det dags att åka hem för klockan var typ 18.50

Det var väldigt kul att få träffa båda idag! 


Nu till spel:

Djur.nu så har jag köpt 4 hästar på aktion för samanlagt 12 kronor (spelpengar, inte riktiga!). Super billigt från när jag var medlem senast, då jag kollade kunde en häst kosta uppe i kanske 300-2000  O.o  Men jag ska sälja 3 av dem för alla var killar (vill hest ha tjejer för dem får ha fölet/fölen i början). 1 ska jag ha kvar för den hade vunnit "lite" priser och var bra tränad! ^^ Känns lixom lite awesome att få äga ett djur som har priser.. Fast en av mina kaniner har ju fått en roset när hon kom på 18:e plats i en kaninhoppnings-tävling.. Ojuste!! Jag skrev "Kaniner" och inte "Kaninen", eller hur? Jo, det är så här att hon har fått 3 ungar! 1 har pappan behållt och 1 har jag behållt så imorgon måste jag vara snabb för att få den sista oxå..

Här e dem på bild:


(Ingen som äger den just nu..)

 


(Den som jag valt.. fick välja mellan den här och den över, den här fick föressten heta Lolly)

 


(Den som han som har pappakaninen har valt..)

 


Ni kanske undrar varför om just imorgon? Jo..


Haha, pallade inte skriva av så jag kopierade dirket från sidan xP  Eller tja.. tog ett kort av det då..


Har inte mer att säga nu och måste göra läxan nu också..!


Vi hörs och störs! ;D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

;_;

Av Elli - 30 maj 2013 19:30

JAG ÄR SÅ BRA PÅ ATT BLOGGA JAJAJA GLÖMMER ALDRIG BORT OCH ÄR INTE FÖR LAT ORKAR ALLTID GÖRA INLÄGG Nej ärligt, sorry. Jag vet att det är irriterande när bloggare skriver så på bloggarna, när de ber om förlåtelse och säger att de ska skärpa sig o...

Av Elli - 3 maj 2013 17:00

Det har snart gått två veckor sedan jag blev förskyld! Nästan det enda jag orkat göra är att kolla på anime/pewdiepie, lyssna på musik och ritat lite.. ._.  Fast i onsdags så orkade jag gå hem till Molle faktiskt (hon övertalade mig på något vis). Vi...

Av Elli - 3 maj 2013 14:26

                                        WIP = Work In Progress     Random.. ^^ *Ignorera fönstret och att ögat inte är riktigt som det bör vara* ;_;   Random Fairy tail-relaterat.. ^^  Ville för...

Av Elli - 28 april 2013 19:15

  Var jag och såg idag inne i stan med 3D ^^   Tyckte den var helt okej.. Inget som jag kommer vela se flera gånger men den var inte dålig heller. Någon som ska se den eller som redan sett den?   //Elli ...

Av Elli - 27 april 2013 16:15


Klicka på bilden för att komma till bloggen!   Länkbytardags! ^^ Nessies Simsblogg är en blogg blandat med massor om The Sims och Nessies gameplay! Tidigare bloggade Nessie under bloggnamnet Hippieflickan (Ni kanske minns henne?) som jag skr...

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards