MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Alla inlägg under januari 2012

Av Elli - 20 januari 2012 21:53

Heyy! glömde att berätta om hur de var i skolan!

Jo, det har varit en vanlig dag i skolan för det mesta... Men på Franskan så fick vi en uppgift att vara i 2 - 3 personer och spela in en dialog när vi pratar franska. O.o  Dialogen ska handla om att köpa glass, för vi har nyligen lärt oss hur man beställer en glass och hur många glasskulor man ska ha och frukerna har vi ju lärt oss så vi får beställa smak också. Jag och två tjejer som går i samma klass fick göra en film men vi e inte precis klara.. xP  Vi har bara fått till själva dialogen och vi ska ju spela in så att det blir lite som en film så det kommer att bli nervöst, iallafall för mig.. xP Jag älskar att spela in film och så men de e ju på svenska! På Franska e en helt annan sak för mig! speciellt eftersom jag har förmågan att glömma bort allt när det är showtime!   

På fredagar har vi lite mys på läsningen (20 min) då vi får ha med oss lite godsaker som liten chipspåse, en och annan bulle, kakor, lite godis. Och många hade glömt de! Så det var jag och någon till (tror de, det kanske var några för jag kollade inte) som hade med sig något! Jag hade med mig 8 bitar choklad och avnjöt 5 bitar IKEA-choklad. En åt jag senare, en åt jag före och en bjöd jag en kompis på  


Nu ska jag berätta om en annan grej också! Jag har börjat spela Djur.nu igen!  De en sida om djur då man sköter djur på ett spel! Det är inte jätte kul men lite kul när man t.ex kollar på släktträd och är med i tävlingar och så..

De här e 3:e gången jag e med där men den här gången heter jag för en gång skull något annat! ^^ japp, den här gången heter jag MaybeCrazy och har valt bloggen (den här) till min länk, senast hade jag Msp som länk men vill få lite fler läsare för då e de roligare att blogga! ^^ Precis som när ni kommenterar gillar jag också statistiken jag får, de e ju mer än på MspLina.blogg.se (som jag bloggade på förut då..) Så jag hoppas på att försöka slå nya rekord då och då  

Kommer att skriva mer om Djur.nu senare men just nu e de bara lite dimmit i skallen av all gurka jag håller på att glufsa på (älskar gurka! ^^)  


Vi hörs och störs! ;D

Mvh Elli


Glöm inte att passa på att fråga saker nu när frågestunden (svaren) kommer på Söndag!

Av Elli - 20 januari 2012 17:30

Heey!

Strax ska jag berätta om lite nya grejer på bloggen men först ska jag bara beskriva lite glädje!   Tjoohoo! Bloggen börjar få bra status!

Som 19 Januari: 17 unika besökare! De e rekordet för den månaden! Hoppas på att få slå det rekordet snart! Men de e ju ni som avgör den saken ;D

Och som 14 Januari: 116 sidvisningar! Woohoo! :DD


E väldigt glad för de och dessutom har jag fått två kommentarer av Moa, bloggerskan och ägaren till EpicFaiil!! Läser hennes blogg några gånger om dan och kommenterar då och då. Så känner bara "Wow, coolt!"    Och ni får gärna göra som henne och skriva kommentarer! jag läser alla kommentarer och svarar gjärna på frågor ;)


Och nu till dom nya sakerna på bloggen:

Ni kanske har märkt att jag slutat ganska mycket med förkortningar? Jo, det kändes lite fel med så mycket förkortningar, men ibland händer det att det kommer några ^^

Det andra är att det kommit några nya katekorier (stavning?) och det kommer det att forstätta komma ibland! Och precis nu har det kommit ännu en ny katekori som heter "Frågor och Svar" och då kanske ni undrar vad det är för något? Jo, jag ska börja med att ha frågestund här på bloggen!

Och så här går det till: Jag kommer säga en deadline och ni får ställa frågor så svarar jag på dom!

Fråga på bara! Dedline:en e t.o.m imorron! Så klockan 00.00 imorron så är det stop! Jag kommer då att svara på Söndag på alla frågorna på ett eller annat vis men om det kommer några dumma frågor kommer jag dock inte svara på dom.

Och kom ihåg: Ni måste inte skriva frågorna i "Fråga mig" ni kan skriva frågorna på Facebook (ni som känner mig) eller här som kommentar på det här inlägget!

Notera: Skriv ett avsändar-namn så vet ni när jag svarar på just en av era frågor!


Vi hörs och störs! ;D

//Elli


Deadeline, frågestunden: Senast 21 Januari

Av Elli - 19 januari 2012 19:29

Helluu!

Nu har jag tagit farväl av min gamla Msp-blogg    Har bloggat på den ganska länge men glömde den ett tag. Och nu har jag ju gjort den här bloggen så jag ska ha kvar den här. Bloggplatsen.se är bättre än Blogg.se tycker jag, det är därför jag har den här nu..

Msp-bild jag hade på bloggen någon gång:


 
  


Tycker den blev ganska bra, den visade min tuffa sida men jag hade ofc en söt och gullig sida också! Eller "hade" och "hade"..  jag är ju kvar på Msp men spelar inte så mycket som jag gjorde förut... Det känns lite sorligt, msp e ju super!    Min Msp-blogg finns kvar, men jag kommer inte att skriva på den längre.. Och nu när jag kollar på gamla inlägg så känns det lite som igår.. För i 5:an var det väldigt mycket Msp som jag och mina två bästisar snackade om! Ja, det var underbara tider ^^ men det går inte längre, för mina två bästisar går ju i en annan skola! men jag träffar dom förståss då och då! Och en av bästisarna som jag snackar om just nu e Molle! Hon heter Polly_10 på Msp, nästan som jag! det var föressten min idé att vi skulle heta ganska lika (Heter själv Lina_10). Och den andra bästisen har jag nämnt någon gång! Det e Lellan jag snackar om! Hon heter föressten Lellan på msp också men hon kallas vanligast för sitt riktiga namn men ibland kallas hon för Floops, Floopsis (etc, etc..) för hur hon är. Här på bloggen kallar jag henne Lellan för att de kan vara lite förvirrande med "Floops" (som utalas Flopps).

Men min blogg heter föressten MspLina.blogg.se OBS! innan ni tar en titt på min före detta blogg så se till att ni e klara här för länken gör så att man kommer in på bloggen men öppnas inte i nytt fönster! Men det finns också chans att ni inte kommer in på sidan! Men då kan ni skriva in den som vanligt där uppe.


Nu e de dags för en annan bild som jag använde ett tag i bloggen som avslutning:


 


Och så minns jag att jag avslutade med på ett ungefär hur jag mådde, t.ex: Mvh från en glad Lina_10, Mvh från en förvirrad Lina_10, Mvh från en fotograf vid namn Lina_10, m.m

Och då hade ju jag min vanliga dator (eller den lilla) så jag kunde använda Paint och göra dom här bilderna..


Just det! Vecka 5 så har dom "lovat" att vi ska ha nätuppkoppling i skolan, så att vi kommer in på internet! *Längtar* ^^ och ni undrar kanske för varför jag gör " tecken? Det betyder att vi inte kan veta helt enkelt! För dom lovade att vi skulle få datorerna snart, snart, snart, så tog det en hel termin!  


Och dessutom! Vecka 5 på tosdagen där så e de första gången (av 10 st) som Komtek - dresera ditt eget husdjur kursen - börjar! inte som jag gissade förut..   


Men nu e klockan 20.00 och jag får inte sitta vid datorn längre så jag måste avsluta så snart som möjligt och börja göra So-läxorna som e till imorrn!


Vi hörs och störs! ;D

//Elli


Ps: funderar på att skaffa en liten kul avslutning som "Elli" i snygga bokstäver eller liknande! Vad tror ni om det? ^^

Av Elli - 18 januari 2012 16:16

Heyy!

Ni kanske undrar vad jag menar med extremt inlägg? Jo, det betyder att det blir ett låångt inlägg så se till att ha lite tid när ni läser det här, om ni vill läsa hela nu.


Först till vad som hänt i skolan..

I måndags (glömde berätta) så hade vi handboll på idrotten. Vi (klassen) delades upp på 4 lag, 2 tjej-lag och 2 kill-lag så tjejer fick spela mot tjejer och killar fick spela mot killar. Men när vi tjejer fick spela så gjorde jag bort mig!    Så här gick det till: andra tjejlaget kom ganska nära målet där en kille i klassen var målis, så plötsligt får vi tillbaka bollen och jag får bollen. Då gör jag det som alla försöker göra: mål. Men sen upptäcker jag att det är FEL MÅL!!    Det var tur att killen "våran" målis tog bollen och som tur var är jag en dålig skytte i handboll.. Jag vet att det inte heter skytte! men kommer lixom inte på vad det heter?

I går på idrotten hade vi styrketräning. Det skulle nog ha varit kul om jag hade haft lite bättre kondis...  

Idag fick vi engelska förhör fast vi skulle ha haft den igår, för våran eng- och sv-fröken var inte i skolan igår och vikarien hade glömt att ge oss uppgifterna / inte fått uppgifterna så vi fick förhöret idag när våran riktiga lärare var tillbaks och så fick vi tillbaka från förra föhöret som vi fått göra på datorn och skickat till henne. Och det hade gått ganska bra, en av mina bättre förhör och jag hade knapp övat på de! O.o

Till idag hade vi också Franska läxa på 17 frukter + göra klart en grej på Keynote som e ett program på Mac-datorer (vet inte om det finns på alla såna datorer men på Macbook iallafall) och vi hade bara fått en vecka på oss att göra klart den så satt i typ en timme igår utan att vara helt klar! O.o  Men jag överlevde förhöret!    Det var visst inte så super viktigt att göra klart grejern i Keynote och förhöret var muntligt klassen tillsamans!! :DD  Det ska jag säga er är inte vanligt att vi får! Så jag kunde bara några frukter och kom undan med det! Jag kommer självklart arbeta lite senare med att försöka få in frukerna i huvudet..


Nu till nästa grej!

Men innan jag börjar berätta om en lite kul grej som jag blev så nöjd med igår så ska jag visa 2 kul saker från Mange Makers! Alla här har väl hört talas om dom? om inte har ni missat något som har stått i tidningar (eller tidning..?), som varit på radio och varit poppis på Youtube! Mange Makers är 4 killar som har gjort 2 låtar (än så länge? ^^) som vääldigt många kan eftersom texten är enkel. Jag ska inte visa videorna till låtarna om ni trodde de! Eller jo.. jag ska visa dom, men INTE dom officiella videorna! :D  Jag hittade klippen nyss på youtube! Det är en tjej (flera personer också men de e hon som syns mest ("stjärnan") Först in: Fest Hos Mange!



Inte super bra skulle jag nog säga, men nästa video är lite bättre/roligare!

Men nu tror ni kanske att jag skrivit fel? Jag skrev ju "Men innan jag börjar berätta om en lite kul grej som jag blev så nöjd med igår så ska jag visa 2 saker från Mange Makers!" jag har faktist inte skrivit fel! Nä! Låtarna är ju från Mange Makers, eller hur? ^^

Men nu till nästa video: Mange Bjuder!



Lite bättre va? Tycker jag iallafall ^^


Och nu slut på underhållningen ( eller kommer det mer? x) )

Igår var jag och shoppade med mamma på Kappahl och sen när jag kom hem ville jag se film och sen hade jag helt enkelt inte lust att blogga..  Innan mamma kommit till Kappahl så gick jag till barn-avdelningen där det fortfarande finns 1 (eller 2) stolek som jag kan ha och nästan direkt hittade jag en snygg hoodie (tror det heter och stavas så?) som jag direkt blev kär i! Asså jag blev INTE så där kär så att man vill köpa rosor och choklad åt en! Jag menar asså att man gillar den direkt och fasnar för den. Här e en bild:

 

Vet att det ser lite skumt ut när mitt ansikte e borta men vill som sagt vara lite anonym ^^

Kanske senare i livet att jag börjar lägga ut bilder på mig själv utan att ta bort ansiktet.. vem vet?

Och den är INTE stickad som det kanske ser ut som! De e en kofta/hoodie som har luva och dragkedja som inte syns för den e svart ;))

Men den här koftan/hoodien köpte jag igår på rean för 100 kr. Luvan e supermysig och de e ju resten också då men de e extra mjukt där ^^  Blev väldigt nöjd med den.


Vi hörs och störs! ;D

//Elli

Av Elli - 16 januari 2012 19:53

Heyy!

Just nu är Molle här! Så hon ska få skriva lite nu, hennes text kommer att vara grön varje gång hon skriver så ni kan hålla koll på oss ;D

Hej Hej, Jag kallas Molle och just nu skriver jag på MaybeCRAZY  

som ni kanske förstår e hon lite crazy också x)

Hon talar sanning

hehehe..

Och tyvärr kan hon inte skriva så mycket mer nu för hon måste hem nuu    Men vi ska träffas igen snart! För vi ska ju prata om kurserna, som vi glömde att prata om xP     För Komtek kursen börjar nu på Torsdag (eller nästa Torsdag?)!!

Igentligen sms:ade hon mig idag om vi kunde träffas men jag skulle shoppa med mamma idag så de gick ju nt.. men när jag ringt till mamma, för att se om hon hade kollat om de fortfarande var rea på Kappahl, så sa hon att hon inte skulle hinna idag för hon skulle behöva jobba till 7! Så jag ringde Molle vid 5-tiden och kollade om hon var ledig, det var hon inte. En annan tjej i hennes klass hade snott henne!     Och Molle berättade för sin kompis om hur allt låg till och då sa hon att hon kunde gå hem om Molle ville så gärna träffa mig.   (Tycker att det var jätte snällt, så taack!) Ja, så efter en stund kom Molle ^^



Jag visade henne Baudelarie-spelet och vi spelade en stund sen skulle vi fixa middag till oss men vi hade typ inget "kött-aktigt" så vi skulle vänta på att mamma kom hem från jobbet och handlat mat. Men Molle var ju som sagt tvungen att gå hem   Innan mamma ens kommit hem! (pappa var just då och hämtade henne)

Tjaa... vi han iallafall få lite "snacks" i oss ;)  Asså det var inget riktigt snacks (popcorn, chips, m.m..) och vi hade som sagt inte knappt något hemma så vi:


1: tog två morötter och en bit gurka

2: skalade morötterna

3: skar upp så att det blev lite bitar

3: ficksade två glas svartvinbärssaft

4: la upp morötts- och gurkbitarna på en tallrik och gick ut till vardagsrummet där pappa tittade på TopGear ^^


Ja... de var när Molle var här! Jag skriver om en stund igen om hur de var i skolan!


Vi hörs och störs! ;D

//Elli

Av Elli - 15 januari 2012 21:00

Hey hey!

Nu ska jag bara blogga lite snabbt här för ska fixa klart de sista inför imorron (skola), fika och sen lägga mig.

Har duschat, smörjt mig och har satt på mig pyjamas.


jag, mamma och pappa har pratat lite om vart vi ska åka på för semester nu i sommar. Italien i 2 veckor eller Grekland i ? dagar/veckor (vet inte hur länge ännu) Om vi åker till Italien ska vi åka till någon stans i närheten av Venedig och i grekland till ett hotell som e lixom 100 meter till havet ^^

Så de e Italien eller Grekland, svårt att bestämma vilken man ska ta enligt mig! Båda e ju så härliga! Fast jag vet ju inte så mycket om Italien förutom att dom har god mat och glass för jag har inte varit där, Men jag har varit i Grekland en gång för några år sen fast då åkte vi till en liten ö som hette Paros och sen till anti-paros som låg precis bredvid fast bara under dagen  


      

Här e en bild från Venedig (eller ska var iallafall? hittade på Google) Mysit!!  

Och här har vi en bild från Grekland:

 

(tror de e från Grekland iallafall, hittade den ocskså på google) Också mysit!!  


Men de här skulle ju bara vara ett lite kort inlägg så:


Vi hörs och störs! ;D

//Elli

Av Elli - 15 januari 2012 14:45

Grr...

Ringde just till Molle och påminde henne om att vi skulle träffas idag, hon hade glömt de så nu hade hon en annan tjej där! Grr.. i fredags orkade hon inte och nu har hon glömt! ...    

Blir så trött på att hon e så glömsk!   Men de ju inte hennes fel att de e så.. så jag klandrar henne inte


Jahapp.. vad ska man göra nu då? Jag hade ju bara förväntat mig att Molle skulle komma idag.. *Suck* man kanske ska skriva lite på en berättelse? eller bara sitta och spela på facebook? hmn...


Vi hörs och störs! ;)

//Elli

Av Elli - 15 januari 2012 14:26

Heyy!

Det här blir bara ett kort inlägg för jag vill bara berätta om att jag ska ringa Molle aldeles strax och fråga när hon ska komma över, borde ha gjort deför länge sen men va uppe till typ halv 3 och läste 4 baudelarie-boken (den e ju så spännande!  ) men jag har iallafall ätit frukost nu, 1 stor knäckemacka me gurka och en kopp te, och klätt på mig så nu håller jag på att borsta håret och ska snart sätta på mig ett par örhängen..

Har iallafall också hunnit vara inne på facebook, Gsm och filmcafe.. ^^

Om ni undrar varför jag har Filmcafe så ska ni veta att de e gratis och jag hoppas på att få något statist-jobb där snart ^^


Längtar tills jag blir 13 för då kan jag börja jobba med att sälja Expressen! För då kan jag tjäna lite egna pengar och så får jag dessutom lite gåvor därifrån som tex 3 biobiljetter ^^


Vi hörs och störs! ;D

//Elli

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards