MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Alla inlägg under januari 2012

Av Elli - 24 januari 2012 17:29

Hej!

Nu ska jag först berätta om vad som hänt idag i skolan och sen vad som jag har gjort efter skolan, kan redan nu berätta att jag har ätit årets första Semla! Mums!    Men mer om det om en liten stund! Först till dagen i skolan:

På morgonen hade vi bild, det var väldigt kul (Bild är ett favvo-ämne för mig) men jag han inte så mycket. Han bara välja färgerna till Bildmappen och börja lite med att färga.   Dom där 50 minuters lektionerna e för korta! Bildmappen vi gör ska vi använda för att lägga våra bilder i sen när vi gjort några ^^ Men först fick vi göra en skiss där vi ritade vårat namn i den stilen vi ville ha och sen vad vi ville ha på den (bild som man ritar själv) så att man inte behöver sudda och så, så att den blir ful på den riktiga sen. Kan kanske ta kort på den senare och sudda ut mitt namn så får ni se mina rosor som jag har ritat på den. Rosorna vid namnet har Pezzan lärt mig att rita och rosbusken längre ner har Molle lärt mig rita! ^^ 

Jag kanske kan visa en sån ros redan nu? Ja! Titta här:


@>-+--+---


Hahaha, luring! xD   Nä, den var dålig.. xP   Sorry för att jag lät er lida av ett så dåligt skämt! Kunde inte låta bli.. 


Men nu tillbaka till återblicken från idag:

Efter bilden så var det svenska.. Kanske inte så inressant.. Jo, vi fick göra en liten kul grej, vi fick göra staffetskrivning! (eller vad det nu heter..) Först och främst ska man vara minst 2-3 personer när man gör det här. De e när man skriver en liten historia men får typ bara 1 minut på att skriva en del (Förutom första "omgången" då skriver man början på berättelsen) och sen skriver viker man ner pappret (man ska skriva förhand!) så att bara senaste raden man skrev får synas. Sen skickar man vidare den ett steg åt vänster (eller höger) så får nästa läsa din senaste rad och sen fortsätta skriva på berättelsen! Och så fortsätter man att skicka vidare och vika och skriva ett tag tills ett eller fler varv har gått och man har fått tillbaka den texen man själv skrivit. Alla som e med ska skriva en början (och när man får tillbaka berättelsen) så alla får en egen galen berättelse! Det kan ibland bli helgalet!   Och så när man får tillbaka berättelsen sista gången när det har gått runt en eller fler gånger så får man skriva slutet och då får man skriva i mer än en minut. ^^

En gång när jag gjorde så i förra skolan så var vi en liten grupp som gick iväg och gjorde det här. Då stod det någonting med att en dator exploderade när jag fick tillbaka texten! xD


Tyvärr kan jag inte skriva så mycket mer om idag för jag ska äta nu och sen iväg...

Tyvärr!    Men jag lovade att jag skulle visa lite mer kul bilder så nu gör jag det innan jag avslutar för idag! Hinner tyvärr inte heller skriva sen ikväll för då e de sista läxorna som gäller.. Här e en bild i alla fall:


 

Den kanske inte e speciellt kul men den e gullig :))


Vi hörs och störs!

 


Av Elli - 23 januari 2012 19:11

Hejsan!

Har inte så mycket att raportera idag förutom lite från skolan och från Gsm.


Idag i skolan på idrotten hade vi hinderbana. Det var ganska kul, speciellt att hoppa över bommarna (enligt mig alltså). Och mer finns inte att rapportera därifrån tror jag. ;S


Nu till lite Gsm:

Det har precis varit det kinesiska nyåret och det firar dom med e nya fina outfits och en desingn-tävling! Det finns även en ny GoKod och av den får man fyferkerier! Dom e ganska snygga också men dom sitter lite konstigt på mig bara.. ;S

Ska visa senare min design när den e färdig och tävlingen e över ;)

Eftersom jag inte har så mycket att rapportera om annars så ska jag visa lite roliga och söta bilder. Det här bloggen var ju ändå till för att vara en kul sida (först var det så i alla fall men nu e de lite av varje) och det blir mer och mer en personlig, så jag ska försöka få lite balans nu   

Men nu ska jag sluta snacka och få er lite på gott humör (om ni inte redan e det förståss):


 

Okej, den här bilden kanske inte är så jättekul men de e ju häftigt! Jag blev lurad den första titten, trodde att det var riktiga djur (typ gossedjur) men sen när jag kollade närmare så såg jag att det var händer/fingrar som var målade O.o

Skumt..   

Följande bilder har jag hittat lite överallt men dom flästa på Google, tycker att dom e lite kul och söta!  


   

     

Kommer tillbaka imorron med en ny rapport och lite mer bilder. Nu får ni ursäkta men nu ska jag gå och få in lite engelska glosor i skallen.. xP


Vi hörs och störs! ;D

 


Ps: ha en bra dag! ;))

Av Elli - 22 januari 2012 22:29

heyy!

Vill ni hålla koll på när nästa inlägg kommer här på bloggen? Isåfall kan ni scrolla (stavning?) ner och kolla på menyavdelningen tills ni kommer näst längst ner på alla grejor man kan välja mellan och så kan ni välja mellan Bloglovin' eller blogkeen att använda för att följa bloggen   Skulle göra mig jätte glad om ni gör det! Men bestäm själva om ni vill eller inte! Det får ni själva välja! ;)

Och ni vet att ni kan "gilla" bloggen längst ner på menyavdelningen där ni kan "gilla" på antingen Facebook eller Google? Men som jag sa om att följa bloggen, det väljer ni själva! ;)


Vet att det här inlägget e kort men det e bara för att jag ville berätta om det nya ;D


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 22 januari 2012 17:27

Heyy


varför har ingen skickat in någon fråga till frågestunden? O.o  Inte enda har sickat in något!  

Jag sa ju att jag inte bits! ;O  Eller glömde ni bort frågorna när det gällde? Precis så händer mig när man ska t.ex göra prov eller ett förhör.. O.o


 

(Tack för bilden, luliuss   )


Och härmed är Frågestunden inställd p.g.a frågor-brist..  

Tyvärr blir det så nu! Men ni får chansen nästa gång om ni kom på en fråga nu..


Om ni undar varför jag inte har skrivit tidigare idag så är det så att jag har varit för deppig för att skriva.. Storgrät igår efter att ha chattat med en kompis på facebook.. (Hoppas innerligt att hon var facerapad!! Men tror inte de..) Och kan inte avslöja vad som hände mer om det för de e för personligt/privat..  


Ska snart iväg och spela innebandy och efteråt måste jag städa svinens bur och duscha. Så skriver nog inte mer idag efter det här inlägget.


Nu vidare till Gsm:

Jag säljer lite grejor i min garderob (Billigt!!) så skulle uppskatta ifall ni tar en titt ;)


Och jag ska berätta nu också att bloggen status blir bättre och bättre!  

Kollade igår och det stod att jag hade fått 190 sidvisningar och 26 unika besökare igår! Så e lite glad ändå :)

Det växer och växer hela tiden! Uppskattar de ska ni veta! ;)


Sorry, måste sluta skriva för nu e mamma och pappa tillbaka från handleriet och måste packa idrottskläder till innebandyn!


Vi hörs och störs! ;D  

    


Sorry att de blev lite kort inlägg. Men de händer väl då och då..

Av Elli - 21 januari 2012 16:36

Hejj!  


Jag är äntligen klar med mitt letade efter en ny header! Blev den inte fin??  


 

Blev väldigt nöjd själv!     Hoppas att ni också gillar den!

Hittade den på google och gjorde om den! Från början var den t.ex grå/blå, ingen text och så vidare.. Men tack vare Picnik fixades den snygg och passande för bloggen! ;D


Nu till djur.nu

Jag har ju som sagt köpt en ny kanin, den e visserligen rosa men jag tyckte den var så söt med sina mörkrosa tassar, inte sant?



Kan ni gissa vad hon heter då? ;)

Mohahaha, nä!  Hon heter Jordgubbe  Hon e inte så gammal heller, så hon kommer jag förhoppningsvis ha kvar ett bra tag!


Just har vi min faster och Knet (uttalas Knét) här på fika, förut var farfar här också men han har åkt hem. Vi har mumsat på dammsugare, bilar och kaffe! Ja, förutom jag och pappa då. Jag drack Saft och pappa Te, för ingen av oss gillar kaffe..

Vi har haft de väldigt mysit och de har dom där nere fortfarande! Men jag och svinen har det mysit här uppe i mitt rum också, dom har fått mat som dom glufsat i sig och jag sitter och tittar på dom då och då som paus när jag fixade Headern. Har ju jobbat med bloggen hela dagen! *Jobbigt* :P

Men nu borde väl allt vara bra, va? Om något är konstigt så säg bara till så ska jag se vad jag kan göra! ;)


Nu till en kul grej till! :D

Igår berättade jag ju om rekordet för månaden i unika besökare och sidvisningar, eller hur? nu är det så att jag redan har slagit rekorden! :DD Toppen va? Och tack föressten för att ni gör mig så här glad genom att besöka bloggen och läsa den!

21 Januari, Unika besökare (idag) = 22!  Förut var rekordet 18, nu 22! Hoppas att det fortsätter i den här takten eller mer! ;D

20 Januari, sidvisningar (igår) = 180! Förut var rekordet 116! Vilken skillnad det blev! O.o och idag är det redan 111! Wow!  


Tack för de! 


Men vad e det här?! Inte en enda fråga?? Jag sa ju att jag inte bits! Fråga på! Snälla! Ni kan fråga om nästan vad som helst! T.ex Vad är din favorit rätt? Din favorit färg? Hur stort är ditt rum? Kan du visa en rolig bild du tagit själv? Kom igen! Jag väntar spänt på att ni ska fråga något! ;O  Och dessutom är deadline:en ikväll kl 0.00 Så gör iordning skallen! För att det är helg ska du inte stänga av hela skallen på viloläge! xD


Om 15 minuter ska pappa/knet åka iväg och hämta pizza som vi har beställt precis. Så det betyder att det vattnas i munnen på mig. Det betyder att jag blir dimmig i skallen, Och det betyder att jag inte kan skriva så mycket mer just nu så...


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 21 januari 2012 13:52

Heyy!

Det här blir inte ett så långt inlägg men har inte så mycket att berätta om just nu.. återkommer senare eller imorrn!

Men iallalfall så har jag nu gjort en bakrund och färgen här texten är på picnik igen tack vare en bild på en snygg lila matta som jag gjorde om lite (det är där picnik kommer in i bilden) och nu e jag nöjd med den     Tur att det funkade med Picnik den här gången! Ska fixa headern senare på det sättet som jag gjort förut  ;)

Jag vill tacka Moa (bloggerskan på EpicFaiil) för att hon inspirerade mig till hur bloggen skulle se ut (iallafall färgen) tycker själv att hennes har så snygg design så det insperarade mig lite.. Vad tycker ni? blev det fint? Hoppas att ni gillar den! Nu är det bara Headern kvar..


Och nu till lite mer om djur.nu!

Igår blev jag ju medlem och då köpte jag 2 hamstar. Men idag när jag gick in för att mata dom så hade båda dött p.g.a hög ålder! kan inte tro det!!    Jag som köpte båda för 60 spänn! Och sen mat till dom (200 hamstermat köpte jag) för 50, så nu fick jag sälja maten för 24 och så fick jag köpa en kanin istället för 30 och mat för 5 (morötter, 20 st). Så nu har jag nästan inga pengar kvar!   


Jaja...

Glöm inte bort att frågestunden (svaren) kommer imorron! Och jag har inte fått en enda fråga!    Kom igen! Jag bits inte!


Vi hörs och störs! ;D

 

Av Elli - 21 januari 2012 13:26

Hejj! Det här blir också en kortis men jag ska bara berätta att jag har försökt fixa en ny header på Picnik men den e ju hur suddig som helst!! Och jag kan inte hitta min gamla Header och sätta tillbaka den!!    AAAHHH!!

Men bilden som jag nu gjort får ni nöja er med tills jag fixar till en ny eller får tillbaka den gamla! Och appropå Picnik så ska dom stänga i April! :(  Jätte synd tycker jag för den e faktist bra! Ja, förutom i den här fallet men de e nog mest mitt fel.. på något vis iallafall...


Vi hörs och störs! ;D


Glöm inte att de e sista dagen att skicka in frågor till frågestunden!

Av Elli - 21 januari 2012 00:01

Heyy!

Det här blir verkligen en kortis! Ska bara berätta att jag jobbar lite på ny design till bloggen och letar även efter en ny header! Börjar bli trött nu så ska lägga mig efter det här inlägget..

Så om ni märker att designen förädras hela tiden så är allt i sin ordning, har inte helt bestämt hur jag ska ha det ännu men när jag vet vilken färg och sånt så säger jag till!  


Go' natt alla läsare och ni andra också!  

Mvh Elli

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards