MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Pulkadag <3

Av Elli - 26 januari 2012 19:00

Heyy!

Ni kanske tycker att jag e för stor för att åka pulka och vara ute i snön? No way! Det e kul jue! Ska man sluta bara för att man går på högstadiet? Forget that! Jag e lite envis av mig och det här e en av dom sakerna som jag e envis om. Man ska vara sig själv och inte gömma sig bakom någon "annan"!


(hittade den på en annan blogg)


Idag i skolan på första rasten på morgonen så gick jag och en kompis (som jag gick med på promenaden igår) med 3 andra kompisar som hade hittat en liten pulkabacke precis vid skolan så vi åkte från den, stående etfersom vi inte hade termobyxor. Det var ganska kul men man hade inte så mycket fart, typ 2 st hade bra skort så att dom åkte lite fortfarande. Det var lite synd om en av tjejerna för när hon försökte åka (Hon var inte en av dom 2 som hade så hala skor) så ramlade hon och rullade en bit ner för backen. Vi tjejer som stod på kullen skrattade först bara och frågade sen hur det gick. Hon skrattade själv och var väldigt snöig så hon blev lite blöt senare xP men hon hade inte gjort illa sig i alla fall. Och så hittae två andra tjejer föressten en skärtlapp så vi försökte åka lite med den också, den var ganska bra man åkte en liten bit ;))

På bilden (sista lektionen) så gjorde jag klart min bildmapp (glömde föressten att fotta den xP) och börjat på en "myllerbild" alltså en bild som man inte kan bara ta en snabb titt på utan måste kolla ett tag för att se allt. Det brukar vara lite kaos-aktigt ibland (som min blid blir xD). Jag ritar en myllerbild av en mystack som man "hugger rakt igenom" för att se alla gångarna och myrorna. Har redan kommit en liten bit men det e mycket kvar xP Kan visa den senare när den e färdig.

Dom andra lektionerna var väl inte så intressanta förutom på klassrådet i morse. Våra klassföreståndare berättade att det varit Friends-möte (Friends är som stödkompisar som hjälper till på skolan om tex någon blir retad kan den personen gå till en Friends istället för en lärare om hon/han vill) och att det saknande någon från våran klass. För vi hade ingen som repcenterade (stavning?) våran klass i Friends! Så jag och en kompis (samma tjej igen ^^) tänkte ganska mycket på det där och i slutet av dagen så bestämde vi oss för att lämna in en lapp var med vårat namn på och säga att vi ville bli Friends-repcensetanter (stavning?) så vi gick och lämnade in våra lappar innan bildlektionen. ^^ Två andra tjejer hade också lämnat in lappar med deras namn på tidigare så nu e vi 4 som slåss om 2 platser.. O_o  Asså vi slåss ju inte på riktigt, de e bara ett uttryck!

Idag åkte jag inte hem ensam. Nä! Jag åkte hem med en kompis (ännu en gång: samma tjej!) För hon ville träffa mina två marsvin Våfflan och Peppar:


                                      ( Peppar                  Våfflan)

 


(Peppar som nosade på min mobilkamra)


E dom inte sööta?     Världens sötaste enligt mig då! ;D  


Men jaja, hon ville hälsa på dom och hon ville se hur jag bodde för hon har bara varit hemma hoss mig en enda gång då jag hade Pyjamasparty för något år sen... ;P  Och när jag visat henne huset och så och gosat på svinen gick vi ut till en backe alldeles i närheten där vi åkte pulka och skärtlapp (tur att jag hade kvar dom! ;D) som var faktist väldigt kul. Vi åkte även på lite gupp som redan fanns där (som några/någon barn gjort tidigare) och man flög verkligen! O.o Det var superläskit första gången när jag åkte på guppen, sen blev man lite vanare då men det gjore ändå lite ont när man åkte ner i marken igen och slog i rumpan med en smäll... xP  Efter typ en timme skulle hon hem och jag var snäll och väntade på bussen med henne (8 min!) och sen gick jag hem och sen har jag varit lite trött sen åkningen. E inte så van att röra på mig så jätte mycket (vill ändra på de!) och jag har ju inte så jättebra kondition heller.. så det tog lite krafter, men de var det verkligen värt! :D


En ganska lyckad dag vill säga, dessutom var hon den första kompis jag tagit hem efter skolan om man räknar från när vi började 6:an! O.o Har ju annars varit upptagen ca 2-4 dagar i veckan med kompisar att ta hem och gå hem till. O.o


Vi hörs och störs! ;D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

;_;

Av Elli - 30 maj 2013 19:30

JAG ÄR SÅ BRA PÅ ATT BLOGGA JAJAJA GLÖMMER ALDRIG BORT OCH ÄR INTE FÖR LAT ORKAR ALLTID GÖRA INLÄGG Nej ärligt, sorry. Jag vet att det är irriterande när bloggare skriver så på bloggarna, när de ber om förlåtelse och säger att de ska skärpa sig o...

Av Elli - 3 maj 2013 17:00

Det har snart gått två veckor sedan jag blev förskyld! Nästan det enda jag orkat göra är att kolla på anime/pewdiepie, lyssna på musik och ritat lite.. ._.  Fast i onsdags så orkade jag gå hem till Molle faktiskt (hon övertalade mig på något vis). Vi...

Av Elli - 3 maj 2013 14:26

                                        WIP = Work In Progress     Random.. ^^ *Ignorera fönstret och att ögat inte är riktigt som det bör vara* ;_;   Random Fairy tail-relaterat.. ^^  Ville för...

Av Elli - 28 april 2013 19:15

  Var jag och såg idag inne i stan med 3D ^^   Tyckte den var helt okej.. Inget som jag kommer vela se flera gånger men den var inte dålig heller. Någon som ska se den eller som redan sett den?   //Elli ...

Av Elli - 27 april 2013 16:15


Klicka på bilden för att komma till bloggen!   Länkbytardags! ^^ Nessies Simsblogg är en blogg blandat med massor om The Sims och Nessies gameplay! Tidigare bloggade Nessie under bloggnamnet Hippieflickan (Ni kanske minns henne?) som jag skr...

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards