MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Årets första Semla! ^^

Av Elli - 24 januari 2012 17:29

Hej!

Nu ska jag först berätta om vad som hänt idag i skolan och sen vad som jag har gjort efter skolan, kan redan nu berätta att jag har ätit årets första Semla! Mums!    Men mer om det om en liten stund! Först till dagen i skolan:

På morgonen hade vi bild, det var väldigt kul (Bild är ett favvo-ämne för mig) men jag han inte så mycket. Han bara välja färgerna till Bildmappen och börja lite med att färga.   Dom där 50 minuters lektionerna e för korta! Bildmappen vi gör ska vi använda för att lägga våra bilder i sen när vi gjort några ^^ Men först fick vi göra en skiss där vi ritade vårat namn i den stilen vi ville ha och sen vad vi ville ha på den (bild som man ritar själv) så att man inte behöver sudda och så, så att den blir ful på den riktiga sen. Kan kanske ta kort på den senare och sudda ut mitt namn så får ni se mina rosor som jag har ritat på den. Rosorna vid namnet har Pezzan lärt mig att rita och rosbusken längre ner har Molle lärt mig rita! ^^ 

Jag kanske kan visa en sån ros redan nu? Ja! Titta här:


@>-+--+---


Hahaha, luring! xD   Nä, den var dålig.. xP   Sorry för att jag lät er lida av ett så dåligt skämt! Kunde inte låta bli.. 


Men nu tillbaka till återblicken från idag:

Efter bilden så var det svenska.. Kanske inte så inressant.. Jo, vi fick göra en liten kul grej, vi fick göra staffetskrivning! (eller vad det nu heter..) Först och främst ska man vara minst 2-3 personer när man gör det här. De e när man skriver en liten historia men får typ bara 1 minut på att skriva en del (Förutom första "omgången" då skriver man början på berättelsen) och sen skriver viker man ner pappret (man ska skriva förhand!) så att bara senaste raden man skrev får synas. Sen skickar man vidare den ett steg åt vänster (eller höger) så får nästa läsa din senaste rad och sen fortsätta skriva på berättelsen! Och så fortsätter man att skicka vidare och vika och skriva ett tag tills ett eller fler varv har gått och man har fått tillbaka den texen man själv skrivit. Alla som e med ska skriva en början (och när man får tillbaka berättelsen) så alla får en egen galen berättelse! Det kan ibland bli helgalet!   Och så när man får tillbaka berättelsen sista gången när det har gått runt en eller fler gånger så får man skriva slutet och då får man skriva i mer än en minut. ^^

En gång när jag gjorde så i förra skolan så var vi en liten grupp som gick iväg och gjorde det här. Då stod det någonting med att en dator exploderade när jag fick tillbaka texten! xD


Tyvärr kan jag inte skriva så mycket mer om idag för jag ska äta nu och sen iväg...

Tyvärr!    Men jag lovade att jag skulle visa lite mer kul bilder så nu gör jag det innan jag avslutar för idag! Hinner tyvärr inte heller skriva sen ikväll för då e de sista läxorna som gäller.. Här e en bild i alla fall:


 

Den kanske inte e speciellt kul men den e gullig :))


Vi hörs och störs!

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

;_;

Av Elli - 30 maj 2013 19:30

JAG ÄR SÅ BRA PÅ ATT BLOGGA JAJAJA GLÖMMER ALDRIG BORT OCH ÄR INTE FÖR LAT ORKAR ALLTID GÖRA INLÄGG Nej ärligt, sorry. Jag vet att det är irriterande när bloggare skriver så på bloggarna, när de ber om förlåtelse och säger att de ska skärpa sig o...

Av Elli - 3 maj 2013 17:00

Det har snart gått två veckor sedan jag blev förskyld! Nästan det enda jag orkat göra är att kolla på anime/pewdiepie, lyssna på musik och ritat lite.. ._.  Fast i onsdags så orkade jag gå hem till Molle faktiskt (hon övertalade mig på något vis). Vi...

Av Elli - 3 maj 2013 14:26

                                        WIP = Work In Progress     Random.. ^^ *Ignorera fönstret och att ögat inte är riktigt som det bör vara* ;_;   Random Fairy tail-relaterat.. ^^  Ville för...

Av Elli - 28 april 2013 19:15

  Var jag och såg idag inne i stan med 3D ^^   Tyckte den var helt okej.. Inget som jag kommer vela se flera gånger men den var inte dålig heller. Någon som ska se den eller som redan sett den?   //Elli ...

Av Elli - 27 april 2013 16:15


Klicka på bilden för att komma till bloggen!   Länkbytardags! ^^ Nessies Simsblogg är en blogg blandat med massor om The Sims och Nessies gameplay! Tidigare bloggade Nessie under bloggnamnet Hippieflickan (Ni kanske minns henne?) som jag skr...

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards