MaybeCrazy.Bloggplatsen.Se

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

2 extra dar och 1 minut film.. ^^

Av Elli - 11 januari 2012 19:07

Hellu ^^

Idag har det varit härligt ska jag säga! Det var sista dan i skolan för den här veckan! Ni kanske tror att jag blivit knäpp för de e ju Onsdag? Men jag kan säga att ni tror fel isåfall! Alla lärare på skolan ska åka till London för att lära sig om IT. Vi har ju fått våra datorer så dom måste lära sig datorerna så att dom kan hjälpa till mer ^^

Så imorron och till på lördag har dom kurs i London (vissa stannar till söndag) så vi får ledigt på Torsdag och Fredag! :DD

Och så fick min klass sluta ca 20 min tidigare för att våran Sv-lärare (även Eng-lärare) ska till hinna till Arlanda utan att behöva åka olagligt. ;D Och vi som annars slutar halv 3 fick sluta 10 över 2! Jag och en kompis som åker buss (flera gör de då) tog det lite lungt när vi packade ner våra grejer i väskan och gick mot busshållplatsen. Och han till bussen med gott om tid ^^

Och det bästa var att när jag hoppat av bussen på en busshållplats (Jag behöver åka två bussar) så stod det att nästa buss (som jag måste åka, fast jag kan oxå gå) skulle komma 'Nu' så jag trodde att den hade åkt för den stod före bussen som jag kom med, så jag började gå långsamt ner för backen där busshållplatsen stod men just då kom bussen! O.o Den var försenad! Så jag kunde åka hem direkt och nt behöva vänta ^^


Idag på Franskan så kom jag och 2 kompisar (som oxå går på Franska) lite försent, men våran lärare verkade nt bry sig om det? Hon hade fullt upp med att hjälpa dom andra med datorerna. Vi fick sitta hela lektionen med datorerna och göra en "power point" på Keynote om frukter på Franska. Jag har nt kommit så jätte långt och tyvärr kan jag nt visa den för att de e "fel format" :'(

Och nu till en till gullig bild jag hittade på Google! :



 


Gööllis!   


Och nu till en annan grej:

Jag e sugen på att börja på sprot/musik/dans (liknande) som många andra gör! jag har aldrig gjort det och e därför sugen på de! Tror jag ska börja på Komtek, husdjurs-grejen, och ngn sport.. elr musik! Jag vet nt! :(

Jag och Molle ska nog gå på 'kurserna' tillsammans så att vi nt blir ensamna   

Vi ska träffas på Fredag och prata om vad vi ska göra. och vad vi ska göra för film till Stockholm Film Festival Junior! O.o Jag har varit med ngr år nu och nu blir det katekorin 12-16 (tror den e så) för nu e vi ju alla (Lellan ska oxå vara med kanske) 12 år.. fast jag kmr nt vara de då för jag kmr vara 13 då! Men Filmfestivalen Junior är varje år på sprotlovet då man får skicka in film som man gjort.


Gå in på Deras sida för att veta mer:


www.stockholmfilmfestival.se/junior/1_minut_film/


Men man behöver nt skicka in film! Man kan åka till Kulturhuset i Stockholm elr Historiska muséet för 100 kr per barn! (under sportlovet) Och då får man hjälp av en film-pedagog att göra filmen!

Tävlingen heter 1 minut film ja, men filmen kan vara upp till 3 min lång!

Ni kanske nu tror att jag försöker göra reklam men de ingår att förklara vad man menar i bloggandet ^^

Och jag kom faktist 2-5:e plats 2008 med en leramination! :DD

aa, om man åker in till ett av ställerna för att spela in kan man göra en animerad film oxå! :D


Ja, nu får de väl räcka för mig för annars blir det ett låångt inlägg xP


Vi hörs och störs! ;D

//Elli

 
 
EpicFaiil - Sveriges största scene core blogg!

EpicFaiil - Sveriges största scene core blogg!

11 januari 2012 21:57

sv: kul att du frågar! :D Jag går linjen samhällskunskap med inriktning media :D Alltså det är typ vanliga ämnen man haft i skolan + mediaämnen som foto, film, tv m.m :D As nice!

Kram

http://epicfaiil.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

;_;

Av Elli - 30 maj 2013 19:30

JAG ÄR SÅ BRA PÅ ATT BLOGGA JAJAJA GLÖMMER ALDRIG BORT OCH ÄR INTE FÖR LAT ORKAR ALLTID GÖRA INLÄGG Nej ärligt, sorry. Jag vet att det är irriterande när bloggare skriver så på bloggarna, när de ber om förlåtelse och säger att de ska skärpa sig o...

Av Elli - 3 maj 2013 17:00

Det har snart gått två veckor sedan jag blev förskyld! Nästan det enda jag orkat göra är att kolla på anime/pewdiepie, lyssna på musik och ritat lite.. ._.  Fast i onsdags så orkade jag gå hem till Molle faktiskt (hon övertalade mig på något vis). Vi...

Av Elli - 3 maj 2013 14:26

                                        WIP = Work In Progress     Random.. ^^ *Ignorera fönstret och att ögat inte är riktigt som det bör vara* ;_;   Random Fairy tail-relaterat.. ^^  Ville för...

Av Elli - 28 april 2013 19:15

  Var jag och såg idag inne i stan med 3D ^^   Tyckte den var helt okej.. Inget som jag kommer vela se flera gånger men den var inte dålig heller. Någon som ska se den eller som redan sett den?   //Elli ...

Av Elli - 27 april 2013 16:15


Klicka på bilden för att komma till bloggen!   Länkbytardags! ^^ Nessies Simsblogg är en blogg blandat med massor om The Sims och Nessies gameplay! Tidigare bloggade Nessie under bloggnamnet Hippieflickan (Ni kanske minns henne?) som jag skr...

Hey! :)


Hej och välkommen du som hittat hit till min lite galna blogg! Jag är en tjej på 14 år som bloggar om mitt liv, spel, musik och mycket mer!

Hoppas du ska trivas! c:

//Elli

           Min mail ifall du vill

                kontakta mig:

   

Översätt / Translate

Mina Senaste Inlägg:

Mina Kategorier:

Söker Du Efter Något?:

Vad Väljer Du?

Vad för nytt vill ni att jag ska införa/ha mer av på bloggen?
 Anime!
 Mer videos!
 Let's play! (Jag spelar och kommenterar)
 Spel! (Sims, Spyro m.m.)
 Film!
 Foton!
 Musik!
 Mat och bakning!
 Turorials!
 Inspiration!
 Special Fridays! (Påminner om Fridays with Pewdiepie)
 Recentioner! (Film, böcker, spel..)
 Memes! (Roliga bilder)
 Step-by-step bilder!

Fråga Mig Om Något ^^

27 besvarade frågor

OBS!

Man får inte ta eller "låna" mina bilder utan tillåtelse från mig! Vissa bilder har jag dock säkrat men man får ändå inte ta/"låna" utan att fråga!  

Detta gäller varsomhelst, 24 timmar om dygnet! Med andra ord: Detta gäller hela tiden!

Chatta Med En Dator!

Skriv Något Vetja! :)

Bloggvänner

Blandat

Andra bra bloggar

bloglovin

Akiverade Inlägg:


Ovido - Quiz & Flashcards